עורך דין מס רכישה

עורך דין מס רכישה

עורך דין מס רכישה יסביר לכם את כל מה שצריך לדעת על אופן חישוב המס. לא רק שזה יסייע לכם לתכנן היטב את ההוצאות שלכם והמשכנתא בעת רכישת דירה – עורכי דין מיסוי יכולים גם לסייע לכם לתכנן את המס בצורה יעילה יותר, ולהפחית את שומת המס. זהו עוד אחד מהשירותים של עורך דין מקרקעין. 

מהו מס רכישה 

מס רכישה הוא המס הנהוג בישראל בעת רכישת נכסי מקרקעין. זהו מס המוטל על רוכש הנכס. המס נקבע כאחוז מסוים מתוך שווי הנכס, אך זהו אינו אחוז קבוע – ישנה מערכת של מיסוי מדורג, בדומה למס ההכנסה. כמו כן ישנם גורמים נוספים המשפיעים על קובע המס, כמו השאלה האם זוהי דירה ראשונה שרכשתם או שיש לכם נכסים רבים. וכאן זה מתחיל להסתבך…

עורכי דין מיסוי

במאמר זה נסקור עבורכם את הנקודות המרכזיות שיש לדעת. אך בעת ביצוע עסקה חשוב לדעת מהי שומת המס המדויקת, אינכם רוצים להיות מופתעים – בטח לא כאשר יש לכם משכנתה חונקת. לכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מס רכישה כבר בשלבים הראשונים, ולתכנן הכל נכון. 

מתי צריך לשלם מס רכישה? ומתי לא… 

עוד נקודה חשובה שכדאי להגיד כבר בהתחלה היא שמס רכישה הוא לא רק בעת רכישת דירה. על פי החוק ישנם מקרים נוספים, כמו למשל רכישת משק חקלאי, קבוצת רכישה או רכישת קרקע עם תכנית בנייה- גם בהן תדרשו לשלם מס רכישה. 

אך ישנם גם מקרים בהם לא צריך לשלם מס רכישה. זכרו כי חוקי המיסוי לא נועדו סתם להכביד על האזרחים, אלא לשרת מדיניות ולהשפיע על שוק הדיור בישראל; דבר שיש לו גם השפעה על מדיניות הרווחה של מדינת ישראל. 

בשוק הנדל“ן אנו יכולים לראות זוגות צעירים הנאבקים על מנת לחסוך כסף ולעמוד בתשלומי המשכנתא – והמדינה רוצה לסייע להם. ומנגד אנו יכולים לראות גם אנשים אמידים יותר, אלו שכבר רכשו בית ועכשיו רוצים לרכוש נכסים להשקעה. מסיבה זו המדינה משתמשת במדיניות המיסוי לצורך ביצוע סוג של ההעדפה מתקנת – ולכן רוכשי דירה ראשונה (עד סכום תקרה), אינם נדרשים לשלם את המס. 

בנוסף למה שנאמר, ישנן גם אוכלוסיות הזכאיות להנחה. נשים רגע בצד את כל התנאים ואת כל התקרות, את זה יש לבדוק עם עורך דין נדלן בהתאם לנסיבות המקרה. 

האוכלוסיות הזכאיות להנחות כוללות את נכי צה“ל ונפגעי פעולות אינה, נפגעי תאונות עבודה ותאונות דרכים, משפחות שכולות, הורים לילדים בעלי נכויות, וניצולי שואה. 

עורכי דין מיסוי

מדרגות המס מתעדכנות אחת לשנה. להלן מדרגות המס לדירה יחידה המעודכנות לשנת 2024. אנו מביאים זאת רק על מנת שנוכל להמחיש לכם את החישוב, אך כמובן שמדרגות המס האלו הן לא בהכרח אלו שבתוקף עבורכם – הן מתייחסות לדירה ראשונה, ואינן לוקחות בחשבון את ההנחות שניתנות לאוכלוסיות שונות. 

מדרגת המס הראשונה – עד שווי של 1,978,745 ₪ אין צורך לשלם מס רכישה. כך זוגות צעירים יכולים לחסוך סכומים נכבדים. 

מדרגת המס השנייה – יש לשלם מס בשיעור של 3.5% על חלק השווי שמעל שמעל 1,978,745 ₪ ועד 2,347,040 ₪

מדרגת המס השלישית – יש לשלם מס בשיעור של 5%, על חלק השווי שמעל  שמעל 2,347,040 ₪ ועד 6,055,070 ₪ מדרגה שלישית.

מדרגת המס הרביעית – יש לשלם מס בשיעור של 8% על חלק השווי שמעל 6,055,070 ₪ ועד 20,183,565 ₪.

מדרגת המס החמישית – יש לשלם מס בשיעור של 10% על חלק השווי שמעל 20,183,565 ₪.

לצורך הדוגמה – רכישת דירה יחידה במחיר של 2,600,000 שקלים יש לשלם באופן הבא:

על חלק השווי שמעל 1,978,745 ₪ ועד 2,347,040 ₪  יש לשלם מס בשיעור של 3.5% – כלומר 12,890 ש“ח.

על חלק החוויה שמעל שמעל 2,347,040 ₪ ועד 2,600,000 ₪ יש לשלם מס בשיעור של 5% – כלומר 12,648. 

סך הכל חבות המס היא 25,538 ש“ח. זהו סכום שעשוי להיראות שולי יחסית לערך הדירה. אך בהתחשב לכך שעליכם לשלם אותו במועד (אחרת יש קנסות), וגם כך אתם לחוצים מתשלומי המשכנתא – כל דרך  חוקית לחסוך בעלויות היא מבורכת. 

עורך דין מס רכישה

עורך דין מס רכישה

אף אחד מאיתנו אינו מעוניין לשלם עודפי מס. אך תתפלאו בכמה מקרים אנו מגלים כי לקוחות שלא התייעצו עם עורך דין מס רכישה שילמו יותר מס ממה שהיו צריכים. 

הסיבה היא פשוטה, אתם הם אלו שעושים את הדיווח ואתם יכולים לטעות. מי שאינו מבין את דקויות החוק, יכול בהחלט לדווח על סכומים גבוהים ממה שהוא צריך לשלם. ובמקרים רבים מדובר באי מימוש של פטורים.

לכן מראש אנו ממליצים על עורכי דין מיסוי מקרקעין. אך גם במידה ולא עשיתם זאת, לעולם לא מאוחר. עורך דין לענייני מקרקעין יכול לעזור לכם לקבל החזרי מס רכישה במקרה ובו שילמתם יותר ממה שצריך. 

עורך דין מקרקעין מישאל גאון

לסיכום, עורך דין לענייני מיסוי מקרקעי יכול לסייע לכם בדברים הבאים:

  • ייעוץ ותכנון מס בטרם רכישת הדירה. 
  • בירור זכאות להנחות וביצוע חישובי המס. 
  • קבלת החזר מס במקרה ובו שילמתם מחיר שגוי. 

מעבר לזאת, חשוב לפנות על עורך דין לרכישת דירה, ישנן סוגיות נוספות מלבד סוגיות מיסוי המקרקעין. 

הוראות הגעה למשרדינו תמצאו בקישור זה.

עורך דין מס רכישה | עורכי דין מיסוי

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button