עורך דין לענייני מקרקעין

עורך דין לענייני מקרקעין

עורך דין לענייני מקרקעין – מה תפקידה של עורכת דין מקרקעין, באילו תחומים היא מתעסקת ומה הערך שמקבלים מעורכי דין בעת ליווי עסקת מקרקעין?

עורך דין לענייני מקרקעין הוא עו“ד בעל התמחות בדיני המקרקעין, והוא שולט גם בכל התחומים המשפטיים הנלווים לעסקאות מקרקעין, כמו למשל דיני חוזים וסוגיות הקשורות למיסוי. הוא מכיר את כל ההליכים השונים לצורך ביצוע עסקאות מקרקעין בישראל ומלווה אתכם במגוון סוגי עסקאות. השירותים הללו חיוניים לאנשים פרטיים וחברות המתעסקות בנדל“ן – החל מהאדם הפרטי המעוניין ברכישת דירה מקבלן, ועד חברה בתחום היזמות הרוצה להרים פרויקט חדש בהשקעה של עשרות מיליונים.

במשרד עורכי דין מקרקעין תוכלו לקבל סיוע בתחומים רבים הכוללים: רכישת דירה מקבלן, רכישת דירה יד שנייה, הסכם שכירות בלתי מוגנת, הסכם שכירות לנדל“ן מסחרי, יזמות נדל“ן, חוזה מול קבלן שיפוצים, ייצוג בעסקאות תמ“א 38, העברת דירה במתנה, הסכמי שיתוף במקרקעין, עסקאות קומבינציה, ליקויי בנייה, תביעות מול קבלנים ועוד.

ליווי עסקת מקרקעין

ליווי עסקת מקרקעין

ניתן להצביע על כמה נקודות מרכזיות בעבודתה של עורכת דין מקרקעין:

  • ביצוע חוקי של כל ההליכים – כל עסקת מקרקעין נעשית בהתאם לחוקים הרלוונטיים לנושא. עורך דין לענייני מקרקעין מכיר את כל החקיקה בנושא ומסייע לכם להבטיח כי הכל יתבצע בצורה תקינה ובהתאם לחוק, דבר המסייע לכם להימנע מבעיות משפטיות וחוקיות שונות.
  • טיפול בהליכים בירוקרטיים – בהתאם לסוג העסקה המדוברת, ישנם הליכים בירוקרטיים שונים אשר עשויים להתנהל מול ועדות בנייה אזוריות, מנהל מקרקעי ישראל ורשויות נוספות. ההתנהלות הבירוקרטית עשויה להיות מתישה. לא תמיד אתם יודעים אילו טפסים יש למלא, אילו מסמכים יש להגיש ומהן הפרוצדורות השונות שיש לעשות לפני, במהלך ולאחר העסקה. עו“ד נדל“ן מסייע לכם בכל ההליכים.
  • תכנון מס – עסקאות מקרקעין כפופות לתשלום מס. למשל עסקת רכישת דירה יד שנייה/מכירת דירה יד שנייה כפופה לתשלומי מס רכישה ומס שבח. ישנם מקרים שונים בהם ניתן לקבל את הפטור , אך במקרים מסוימים יש לבצע פעולות מקדימות על מנת שתעמדו בתנאי הזכאות לפטור. שיקולי המס יכולים להיות רכיב משמעותי המשפיע על כדאיות העסקה. עורך דין מומחה למקרקעין מביא איתו ידע נרחב בחוקי מיסוי מקרקעין ויכול לסייע בייעוץ ותכנון מס.
  • בדיקות מקדימות – בטרם חותמים על חוזה מקרקעין, בכל סוג של עסקה, יש צורך בביצוע בדיקות שונות. למשל יש לבדוק את הרישום בטאבו, לבדוק מי בעלי הנכס, לבדוק את הרקע של המשקיע, לבדוק האם ישנם שעבודים או הערות אזהרה ועוד בדיקות שונות המסייעות לכם להימנע מבעיות משפטיות. ולבעיות המשפטיות הללו כמובן שישנו מחיר כלכלי כבד.
  • הכנת חוזה – שום עסקת מקרקעין אינה מתבצעת באמצעות הבנות בעל פה. תמיד נדרש חוזה משפטי הכפוף לדיני החוזים, כמו למשל הסכם מכר. עורך דין לענייני מקרקעין מסייע לבדוק את החוזה או לנסח את החוזה על מנת להבטיח את תקינותו. יש לבדוק את החוזה בשבע עיניים ולוודא כי הוא אכן שומר על האינטרסים שלכם, מעניק פתרונות לכל הבעיות שעשויות להתעורר (אפילו אם הן נראות לכם כרגע כבלתי סבירות) וקובע מנגנוני הגנה.

בשורה התחתונה, ליווי עסקת מקרקעין, באמצעות עורך דין, מבטיח לכם ביטחון, שקט נפשי, יעילות וגם חיסכון בעלויות שיכול להגיע גם מתכנוני המס וגם מהימנעות מבעיות משפטיות.

עורכת דין מקרקעין

עורך דין לענייני מקרקעין

בעסקאות מקרקעין ישנם דברים רבים שעומדים על הפרק והם עשויים להיות בעלי מורכבות משפטית מצד אחד, ובעלי ערך כלכלי גבוה מצד שני, לכן ממש לא כדאי לבצע עסקה ללא ליווי של עורכת דין מקרקעין. אך כמובן שיש לבחור נכונה את עורך הדין שאליו אתם פונים.

חשוב שתפנו אל עורך דין בעל התמחות בדיני מקרקעין וניסיון מעשי בעסקאות מסוג זה. כפי שהבנתם ישנם סוגים שונים של עסקאות מקרקעין, חלקן נחשבות לפשוטות יחסית, ואחרות יותר מורכבות. לכן אם אתם צריכים סיוע בעסקות ”כבדות“ כמו עסקאות הקשורות ליזמות נדל“ן חשוב שתבחרו עורך דין בעל ניסיון רלוונטי. כדאי גם שיהיה לו ניסיון של כמה שנים טובות במקצוע. תוכלו לבדוק את הרקורד שלו והדברים שעשה בעבר. למשל האם עבד בחברות בנייה גדולות, האם מילא תפקידים רלוונטיים בלשכת עורכי הדין וכו‘.

עסקת מקרקעין אינה דבר שמתבצע מהיום למחר, וגם אין כאן ”זבנג וגמרנו“. זהו יכול להיות הליך ממושך המתנהל מול גופים שונים וגוזל זמן ואפילו ניהול משא ומתן. ובכל נקודה בדרך עלולים לעלות קשיים חדשים. אתם זקוקים לעורך דין שיעמוד לרשותכם בזמינות ובסבלנות. את זה בדרך כלל תמצאו רק במשרדי הבוטיק ולא בפירמות הגדולות.

עורך דין לענייני מקרקעין

עורכת דין מקרקעין

לצורך ליווי עסקת מקרקעין מומלץ לפנות למשרד עורכי דין מישאל גאון. כאן תוכלו לקבל סיוע של עורך דין לענייני מקרקעין במבחר תחומים, תוך כדי דגש על יחס אישי ומתן פתרון לכל בעיה. מבחינה מקצועית אתם מקבלים סיוע מעורך דין שהייה מעורבת במאות עסקאות נדל“ן, קטנות וגדולות; עורך דין שחי ונושם את תחום הנדל“ן.

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button