תוספות מרפסות שמש

הוספת מרפסת שמש לדירה קיימת דורשת תכנון הנדסי מוקפד ואישורים מגופים רבים. בכל אחת מהנקודות לאורך התהליך עשויים לצוץ אתגרים רבים (הסכמת דיירים, אישורים מהעירייה, בחירת הקבלנים ועוד) וחשוב להיעזר בליווי מקצועי שיגן עליכם באופן אופטימלי. אנו כאן לשירותכם!
כמה משלמים לעורך דין על קניית דירה

ישראלים רבים מעוניינים לשדרג את דירתם באמצעות תוספות מרפסות שמש. הישראלים אוהבים מרפסות שמש, ועל פי שמאי המקרקעין ערכה של הדירה יכול לעלות ב 5%-15% בזכות תוספות מרפסת שמש.

אלו הגרים בערים הגדולות ובנייני המגורים מרגישים רחוקים מהטבע. אין להם את הגינה הפרטית בה יוכלו לבלות וליהנות מהאוויר הפתוח, ואת זה מרפסת שמש יכולה להביא לחייהם גם בעיר. מרפסת שמש יכולה לשמש כתחליף לחצר, ואפילו ניתן להביא לתוכה צמחייה אם תרצו. וכמובן שולחן אירוח ותוספות שונות. זה לא מפתיע כי כמעט בכל הדירות שנבנות היום ישנה מרפסת שמש.

אך כאשר מדובר במבנה קיים, תוספת מרפסת שמש יכולה להיות קצת יותר מורכבת. ואיננו מדברים על ההיבטים ההנדסיים, אלא הצד המשפטי. לכן לפני שפונים אל הקבלן, כדאי לחפש עו“ד נדל“ן במרכז על מנת להתייעץ איתו לגבי מה מותר, מה אסור ומהם ההליכים הדרושים לאישור המרפסת.

עוד נדלן במרכז

תוספת מרפסת שמש

ישנן שיטות שונות לבניית מרפסת שמש. זו יכולה להיות יציקת בטון או מרפסת תלויה על גבי קונסטרוקציות פלדה. הבחירה היא בעיקר החלטה של מהנדסים אשר ייבנו את המבנה ויערכו את החישובים ההנדסיים. יש צורך לבדוק את תשתיות המבנה והחוזק, חישובי עומסים והיכולת של המבנה לשאת את תוספת הבנייה. זהו כמובן אינו עניין משפטי. אך כל סיכום מול קבלן בעבודה חייב להיות מעוגן בחוזה משפטי.

מבחינת עלויות, המחירים יכולים לנוע בטווח של כ 8000-12,000 ש“ח. במידה וזו הרחבה של מרפסת קיימת אז קצת פחות.

שאלה חשובה שיש לבדוק היא האם יש צורך בהיטל השבחה. בעיקרון על פי חוקי הבנייה והתכנון יש צורך בהיטל השבחה על כל מ“ר שהתווסף למבנה. אך יחד עם זאת קיים פטור מהיטל עד לשטח של 140 מ“ר. אם עברתם את מגבלת 140 מ“ר, תדרשו בהיטל השבחה על החלק היחסי.

תוספת מרפסת שמש

תוספות מרפסות שמש

האתגר הגדול הוא בבנייני מגורים משותפים. לכל רשות מקומית מדיניות משלה, בתל אביב לצורך העניין לא ניתן להוסיף מרפסת שמש יחידה, יש לעשות מהלך משותף עם כל הדיירים. וכאן העניינים מתחילים להסתבך. לא פשוט להשיג את הסכמת כל הדיירים. לא בטוח שכולם מעוניינים, ואם כן, לא בטוח שהם יכולים לעמוד בהוצאה הכלכלית. על פי חוקי המקרקעין יש צורך בהסכמתם של 75% מהדיירים. חשוב לציין כי השכנים אינם חייבים להשתתף בבנייה, אתם זקוקים רק להסכמתם. יתכן כי הקבלן יציע הצעות אטרקטיביות ורבים ירצו לנצל את ההזדמנות לצורך תוספות מרפסת שמש, אך זה לא מחייב. אך מנגד, הדבר עלול ליצור בעיות הנדסיות שונות.

במידה והושגה הסכמה, דבר שהוא לא פשוט, רוב הרשויות מאשרות תוספת מרפסת שמש בשטח של 10% משטח הדירה, ועד 14 מ“ר. אם בדירתכם אחוזי בנייה שלא נוצלו, העירייה עשויה ללכת לקראתכם.

מלבד הצורך בהשגת הסכמת הדיירים, יש צורך גם למצוא קבלן מבצע שניתן לסמוך עליו ולהתחיל לקדם את הפרויקט. בדרך כלל הקבלנים מעורבים כבר בשלב של גיוס הסכמת הדיירים, בסופו של דבר הקבלן רוצה לקחת את העבודה הזו ויש לו אינטרס לשכנע את כולם.

כל תהליכי האישור וההתנהלות מול הקבלן דורשים ייעוץ משפטי. אל תמהרו לחתום על זיכרון דברים או חוזה לפני שהתייעצתם עם עורך דין לענייני נדל“ן.

לפני שמתחילים בבנייה בפועל, יש לסכם מול הקבלן את כל המפרט הטכני. לאחר מכן יש להכין תכניות בנייה וקונסטרוקציה, ולהגישם אל הוועדה המקומית לצורך קבלת היתר בנייה. בהנחה שישנה הסכמה בין הדיירים, ניתן לסיים את תהליך קבלת ההיתר תוך מספר חודשים. אך במידה וישנם שכנים המגישים התנגדויות ההליך עלול להיגרר לאורך זמן, אפילו שנים.

תוספות מרפסות שמש

עו“ד נדל“ן במרכז

תוספות מרפסות שמש יכולות להביא שינוי גדול לאיכות החיים שלכם, וכמובן להעלות את ערך הדירה. אך מנגד לא נשכח כי יש כאן היבטים הנדסיים ומשפטיים חשובים. הדבר הראשון שיש לעשות זאת לפנות למשרד עורכי דין מקרקעין. עו“ד נדל“ן במרכז יכול להעניק לכם סיוע בהשגת הסכמת הדיירים, בניהול משא ומתן ועריכת החוזה מול הקבלן המבצע, וכמובן בתהליך הבירוקרטי של השגת כל האישורים.

משרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון מביא איתו ניסיון רב בכל נושאי הנדל“ן. יש לנו ניסיון של שנים בייצוג לקוחות מול קבלנים ויזמים, התנהלות מול וועדות בנייה, עריכת חוזי בניה ושיפוצים, התחדשות עירונית, הסכמי מכר ועוד מבחר נושאי נדל“ן. אנו עומדים לשירותכם עם שירות מסור ומקצועי.

עורך דין מקרקעין מישאל גאון – עקבו אחרינו גם בפייסבוק

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

שאלה? כתבו לנו!

נשמח להכיר!

לשבת יחד זה תמיד הכי טוב… מוזמנים לתאם אתנו פגישת היכרות ללא עלות ולבחון את הדרכים שבהן תוכלו להיעזר במומחיות שלנו. הקפה עלינו!

כתבו לנו:

עדיין לא בטוחים אם אתם רוצים לצאת לדרך? בדרך לעסקת נדל"ן ויש לכם שאלות? אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה.

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך.