עורך דין רכישת דירה מקבלן

עורך דין רכישת דירה מקבלן

ישנם אנשים החושבים לוותר על עורך דין רכישת דירה מקבלן, זאת מכיוון שהם נוטים לסמוך יותר על קבלנים ולחשוב כי בעסקאות אלו יש פחות סיכונים. אך אין דבר רחוק יותר מהמציאות, גם רכישת דירת קבלן מביאה איתה סיכונים. עורך דין מקרקעין מסייע לכם לערוך את הבדיקות המקדימות ולהימנע מסיכונים, אך זוהי אינה הסיבה היחידה. יש צורך גם בניהול ההליכים הבירוקרטיים, בדיקת החוזה, קביעת מנגנוני הגנה ותכנון מס. ממש לא מומלץ לבצע שום עסקת מקרקעין ללא ליווי משפטי.

במאמר זה נדבר גם על שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן,  כדאי לדעת מהם הסדרי התשלום, אך תהיו בטוחים כי מדובר בהשקעה המחזירה את עצמה.

שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן

רכישת דירה קבלן

בטרם רכישת דירה מקבלן חשוב לוודא מי הוא הקבלן מולו אתם מנהלים את העסקה. האם מדובר בקבלן אמין ובעל גב כלכלי, הוא האם מדובר ביזם אמיץ שיצא להרפתקה מבלי שיש לו את הניסיון בתחום ועם גב כלכלי מוגבל. המקרה השני הוא כמובן בעייתי מאוד, חוסר הניסיון של הקבלן עשוי לעלות לכם ביוקר.

במסגרת ייעוץ ברכישת דירת קבלן, עורך דין רכישת דירה מקבלן יסייע בביצוע בדיקות מקדימות על מנת להבין מול מי אתם עובדים. עו“ד מקרקעין יכול לבדוק את הרקע של הקבלן בשוק, האם הוא רשום במרשם הקבלנים, האם מתנהלים נגדו הליכים משפטיים או עיקולים, האם יש לו את כל המסמכים הדרושים והאישורים ועוד.

לצד בדיקת הקבלן יש גם לבצע בדיקות הקשורות לקרקע, ובאופן אירוני אלו הן הבדיקות שאנשים אינם מודעים לחשיבותן ונוהגים לוותר עליהן. עורך דין לענייני מקרקעין יתחיל מבדיקת נסח הטאבו ויבצע בדיקות שונות על מנת לענות על השאלות החשובות. חשוב לדעת האם הקבלן הוא בעל הקרקע או לא. מקובל מאוד שהקבלנים יפעלו במסגרת עסקת קומבינציה בה הם אינם בעלי הקרקע. ברמת העיקרון אין בעיה אם זה, אך חשוב לבדוק את הפרטים ולוודא כי ההסכם בתוקף.

לפני רכישת דירת קבלן חשוב גם לבדוק את תכנית התב“ע. ניתן ללמוד מתכניות אלו הרבה מאוד ויש להן השפעה על איכות החיים שלכם באזור וערך הדירה. הקבלן שניסה לשווק לכם את הדירה אולי הראה לכם מצגות לגבי פרויקטים מתכוננים כמו בתי ספק ואזורי מסחר, אך רק תכנית התב“ע תוכל לאשר זאת. חשוב שתבינו כיצד תכניות התב“ע יכולות להשפיע עליכם בעתיד, למשל הקמת מרכזי קניות יכולה ליצור עומסי תחבורה, הקמת פארקים ציבוריים יכולה לשפר את איכות החיים, הקמת מגדלים יכולה להסתיר לכם את הנוף וכו‘.

אלו הם רק כמה מהנקודות שיש לבדוק, אפשר להוסיף לרשימה עוד הרבה פרטים הקשורים לבדיקת היתרי בנייה, בדיקת מפרט הדירה ועוד.
עורך דין רכישת דירה מקבלן

רכישת דירה מקבלן

עורך דין רכישת דירה מקבלן נותן מענה לכמה נקודות מרכזיות:

  1. מבטיח לכם שתתנהלו מול קבלן אמין ובעל היכולות להרים את הפרויקט.
  2. מוודא כי כל הבטחות הקבלן עומדות במבחן המציאות.
  3. מאפשר לכם לנהל עסקה בטוחה תוך כדי הפחתת כל הסיכונים.
  4. מסייע לכם בהליכים הבירוקרטיים הקשורים להעברת הבעלות.
  5. מאפשר לכם לבצע תכנוני מס על מנת להפחית את נטל המס בעסקה במידת האפשר.
  6. מסייע בניסוח החוזה או בדיקת החוזה אותו מציע הקבלן והכנסת תיקונים בהתאם לצורך.
  7. הסדרת אמצעי התשלום ומועדי התשלום.

עורך דין רכישת דירה מקבלן

שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן

ולסיום נדבר על שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן; לפני הכל נסביר שיש שני עורכי דין המעורבים בעסקה של רכישת דירת קבלן, עורך דין אחד מטעם הקבלן ועורך דין מטעמכם. חשוב מאוד שתפנו אל עורך דין מקרקעין מטעמכם ואל תוותרו על זה. עורך הדין של הקבלן נמצא שם על מנת לשמור על האינטרסים של הקבלן. הוא יציג לכם חוזה יפה, אך בהיעדר ידע משפטי אתם לא תבינו כי החוזה דואג אך ורק לזכויותיו של הקבלן ולא לכם.

שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן מחושב לפי אחוזים ממחיר העסקה. בדרך כלל נהוג לקחת כחצי אחוז ממחיר הנכס, אך המחירים יכולים להשתנות בהתאם לשווי העסקה, מורכבותה והמוניטין של עורך הדין.
אל תחשבו שהימנעות משכירת עורך דין היא דרך לחסוך כסף. ללא עורך דין אתם נכנסים להרפתקה מסוכנת ועלולים לסכן סכומי כסף גדולים. ברגע חתימת ההסכם הכל עשוי להיראות לכם מושלם, אך במשך הזמן אתם עשויים לגלות את הבעייתיות של העסקה. עורך הדין יסייע לכם למנוע תרחישים לא נעימים העשויים לעלות לכם ביוקר.

זקוקים לעורך דין לענייני נדל“ן, במשרד עורכי דין מישאל גאון תוכלו לקבל את כל הסיוע המשפטי. לא רק בעת רכישת דירה מקבלן, אלא גם עו“ד לצורך רכישת דירה יד שנייה, חוזה שכירות בלתי מוגנת, העברת דירה ללא תמורה, רכישת נחלות חקלאיות, וכל סוגי עסקאות המקרקעין.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button