כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה, או אולי יותר נכון לשאול כיצד מחושב שכר טרחה עורך דין מכירת דירה יד שניה. וברקע לשאלות חשובות אלו, תמיד עומדת גם השאלה האם באמת יש צורך בעורך דין מקרקעין, או שאפשר בלעדיו.

אז לפני שנדבר על שכר טרחה עורך דין מכירת דירה יד שניה, נתעכב על השאלה האם באמת צריך או לא צריך עורך דין בעת מכירה של דירה. התשובה היא חד משמעית כן! לא משנה אם אתם רוכשים דירה או מוכרים דירה, תמיד ישנם עניינים משפטיים וסוגיות חשובות שצריך להסדיר. ניתן להצביע על 3 נקודות מרכזיות בהן עו“ד נדל“ן מביא לכם ערך:

  • מונע מכם סיכונים משפטיים הקשורים לדירה ולחוזה. עורך הדין יכול לבחון את כל המצב המשפטי ונאותות העסקה ולהעניק לכם ביטחון. בעיות משפטיות עלולות לגרום להוצאות גדולות; אם לא עכשיו אז בעתיד.
  • מסייע בתכנון מס. עסקאות מקרקעין מחויבות במס, אך מדיניות המס היא דבר מורכב. ישנם פטורים והקלות שונות; תכנון נכון יסייע לכם לחסוך בהוצאות המס. החיסכון שתשיגו צפוי להיות יותר גדול מעמלת עורך הדין.
  • עושה את העבודה בשבילכם. עסקת מקרקעין מלווה בכל מיני התרוצצויות ועניינים בירוקרטיים. עורך הדין ימנע מכם את כל בזבוז הזמן.

שכר טרחה עורך דין מכירת דירה יד שניה

כמה לוקח עורך דין מכירת דירה

כאשר מדובר במכירת דירה, שכר טרחה עורך דין מכירת יד שניה בדרך כלל נקבע על פי שווי הנכס, או יותר מדויק גובה המכירה. כלומר עורך דין מכירת דירה מבקש אחוז מסוים משווי העסקה. הטווח המקובל הוא כחצי אחוז עד שני אחוז משווי המכירה.

עורכי הדין עשויים לגבות אחוז גבוה או נמוך יותר לפי שיקולים שונים, כמו למשל המורכבות של העסקה והסך הכולל. כאשר מדובר בעסקאות שהן בסכומים גבוהים מאוד, עורכי הדין עשויים לרדת בעמלה. וכמובן גם המוניטין והניסיון של עורך הדין משפיעים על התמחור.

שכר טרחה עורך דין מכירת דירה יד שניה בדרך כלל מתנהל באחוזים נמוכים יותר, פחות או יותר בטווח של חצי אחוז עד אחוז. במקרים מסוימים, בהם שווי הדירה נמוך במיוחד, כמו למשל דירות חדר באזורים לא אטרקטיביים, עורכי הדין עשויים לגבות סכום מינימום עבור השירות.

מה כלול בשירות

כאשר שואלים כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה חשוב לשים לב לדקויות מה בעצם כולל השירות; יתכן כי אתם מצפים לשירותים מסוימים ובסוף תגלו כי הם אינם כלולים במחיר. לכן חשוב להיפגש עם עורך דין נדל“ן ולבדוק את הדברים. יש לשאול אותו את כל השאלות, ולוודא שהכול רשום בהסכם שכר הטרחה. השאלה המרכזית היא האם עורך הדין מגיע בתקן של עורך דין חוזים, אשר רק מכין את החוזה; או שמדובר בעורך דין המעניק לכם שירות מלא ומקיף – ליווי מלא לעסקה.

בדרך כלל הציפייה היא לקבל שירותים מקיפים הכוללים:

  • ביצוע בדיקות מקדימות של הנכס. למשל לבדוק את המצב התכנוני של הדירה; בדיקות לגבי רישום המקרקעין וכל המצב החוקי.
  • בדיקת סוגיות מיסוי. עורך דין מקרקעין יכול להיות בעל ערך רב בסוגיות של מיסוי מקרקעין. הוא יכול לסייע לכם להבין את תמונת המצב המלאה בדבר המיסוי, כך שלא תהיו מופתעים. ויותר מזה הוא יכול לסייע בתכנון מס אופטימלי.
  • בדיקת משכנתאות, שעבודים ועיקולים.
  • עריכת הסכם מכר המבטיח את האינטרסים שלכם ומעניק לכם ביטחון ושקט נפשי.
  • טיפול בכל הליכי הרישום הבירוקרטיים לאחר חתימה על החוזה. הליכים הכוללים את הסדרי התשלום, העברת בעלות, דיווח לרשויות המס ועוד.

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

השאלה כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה היא שאלה חשובה ולגיטימית. וכפי שהסברנו, חשוב גם לדעת מה בדיוק כולל השירות. אך שימו לב שלא בוחרים עורך דין לענייני מקרקעין אך ורק על סמך מחיר.
עורך הדין מלווה אתכם בסוגיה חשובה ורגישה, אתם רוצים להרגיש ביטחון. אתם רוצים לדעת שיש על מה לסמוך, ולכן לצד הניסיון המקצועי שאתם מחפשים, השאירו גם מקום לתחושות הבטן. חשוב שתרגישו כימיה עם עורך הדין. חשוב שתרגישו שהוא תמיד זמין עבורכם, ותמיד עונה על שאלות ומעניק סיוע.

זקוקים לסיוע בנושאי נדל“ן? רכישת דירה מקבלן, מכירת דירה, רכישת נחלות חקלאיות, העברת דירה במתנה, עסקאות קומבינציה או כל נושא אחר – עורך דין מקרקעין, מישאל גאון, עומד לשירותכם.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button