עורך דין תכנון ובנייה

עורך דין תכנון ובנייה

עורך דין תכנון ובנייה הוא בהגדרתו עורך דין מקרקעין, אך כאשר מחפשים אחד שכזה יש לחפש לפי תחום הניסיון, המעשי ולא לפי תחום ההתמחות. לימודי משפטים הם אמנם הבסיס לכל, אך על מנת להצליח בתחום חייבים לרכוש ניסיון מעשי.

לא חסרים עורכי דין המתעסקים ברכישת דירה, העברת בעלות, הסכם מכר דירה וכל הנושאים השגרתיים. זוהי עבודה יום יומית עבור עורכי דין מקרקעין. לעומת זאת עורך דין תכנון ובנייה מתעסק בפרויקטים גדולים ומשמעותיים יותר. זהו עו“ד המעניק סיוע לקבלנים, יזמים וגופים גדולים. אך יכול ללוות גם דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית, ואנשים פרטיים הרוצים לבנות את ביתם.

אם ננסה להגדיר בצורה פשוטה את תחום העיסוק של עורך דין תכנון ובנייה, נוכל להגיד כי הוא מתעסק בהיבטים הקשורים לרגולציה ובירוקרטיה – כמו למשל התנהלות מול ועדות בניה וגופים רגולטורים שונים. הוא בעיקר מסייע לקידום פרויקטים, אך יתכנו מקרים בהם נזקקים לשירותיו אלו המנסים לעצור פרויקטים באמצעות עתירות מנהליות, או אלו המעורבים בתביעות משפטיות שונות הקשורות לפרויקטים בתחום הנדל“ן.

על עורך הדין המייצג אתכם להכיר מגוון של חוקים, כאשר החוק העיקרי הוא חוק התכנון והבנייה. זהו אחד החוקים המרכזיים, אך הוא אינו היחידי. חוקים נוספים שיכולים להשתלב בתמונה הם חוק מיסוי מקרקעין, פקודת האגודות השיתופיות, חוק פינוי בינוי ועוד חוקים רבים.

משרד עורכי דין מקרקעין

קידום פרויקטים בתחום הנדל“ן

בניית בניין, או אולי אפילו שכונת מגורים חדשה היא עניין מורכב מאוד, גם מבחינה הנדסית וגם מבחינה משפטית. שום קבלן אינו יכול להתחיל סתם כך לבוא ולבנות. פרויקטים מסוג זה דורשים תהליכים ארוכים של תכנון וקבלת אישורי בנייה, ולפעמים אפילו נדרשים הליכים מתישים של שינוי יעוד קרקע וגורמים רבים המעורבים, או שהם צד בעניין. קל מאוד ללכת לאיבוד בהליכים מסוג זה, ולכן חשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין מקרקעין מנוסה.
במסגרת ההתנהלות ישנם צדדים שונים שעשויים להיות מעורבים, בהתאם לאופי הפרויקט והיקפו. לצורך הדוגמה אלו יכולים להיות קבלנים, מהנדסים, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות, אגודות שיתופיות, בנקים וגופי אשראי ועוד. פרויקט שכזה מורכב מאינספור פעולות שונות, שכל אחת היא פרויקט בפני עצמו.

ובאופן טבעי, כאשר ישנם כל כך הרבה גופים ואינטרסים שונים, הדברים קשים לניהול. ישנם גופים אשר גוררים רגליים, גופים המערימים קשיים ואינספור מסמכים והליכים. עורך דין תכנון ובנייה הוא זה המנצח על כל ההליכים – מתאם בין גופים שונים, עורך בדיקות משפטיות, מגיש עתירות, בוחן חוזים ועושה את כל מה שנדרש בשביל לקדם את הפרויקט.

במילים פשוטות, על עורך הדין ללוות את הפרויקט בכל השלבים – מהשלבים המקדימים של תכנון ובדיקות התכנות, דרך קבלת האישורים, ועד לקבלת טופס אכלוס. ולכל אורך הדרך צפויים להתגלות קשיים ובעיות, ותמיד חשוב שיהיה עורך דין המסייע לדברים להתנהל בצורה חוקית, בטוחה ומהירה.
הסוגיות המשפטיות יכולות לערב גם סוגיות מהמשפט האזרחי, וגם סוגיות מהמשפט הפלילי.

עורך דין תכנון ובנייה

בין אם תכננתם לרכוש קרקע ולבנות בית פרטי, או אולי פרויקט מסובך יותר של קבוצת רכישה. ובין אם אתם יזמים המעורבים בפרויקטים בשווי של מאות מיליוני שקלים, אתם תמיד חייבים עורך דין לענייני מקרקעין אשר יהיה אחד מדמויות המפתח בהליך.

עורך הדין יבטיח לכם התנהלות תקינה ויחסוך לכם הרבה הפתעות ועיכובים מיותרים בפרויקט. וכאשר מדובר על פרויקטים, הניסיון שווה זהב. עו“ד מקרקעין בעל ניסיון יודע לצפות בעיות מראש, ולנקוט בפעולות המניעה שיחסכו לכם זמן וכסף. סביר להניח כי במהלך השנים גם רקם מערכת יחסים מקצועית ברשויות השונות, והוא יודע לפתוח דלתות ביעילות.

עורך דין תכנון ובנייה

משרד עורכי דין מישאל גאון

עורך דין מקרקעין מישאל גאון מביא איתו ניסיון של שנים בתחום המקרקעין. משרדינו מעניק שירות לפרטיים, כמו גם ליזמים וגופים גדולים הזקוקים לעזרה וליווי משפטי בתחום המקקעין.

אנו מטפלים במסירות במגוון סוגיות בתחום, לרבות: חוזה שכירות בלתי מוגנת, ייצוג דיירים בתכניות התחדשות עירונית, פרצלציה במושבים, מינוי בן ממשיך, קבוצות רכישה, עורך דין לרכישת דירה מקבלן ועוד.

בעזרת השירותים המשפטיים שלנו תוכלו לנהל כל פרויקט ביעילות, ולחצות כל מכשול משפטי ובירוקרטי. אנו מעניקים לכם ערך מוסף בדמות שקט נפשי, קיצור לוחות זמנים, תכנון מס ועוד.

לנוחיותכם, באתר שלנו כללנו מבחר מאמרים בנושאים משפטיים. אך לאור מורכבות הנושאים המשפטיים השתדלנו לפשט את הדברים, ולכן אינם תחליף להתייעצות פרטנית. הדלת שלנו תמיד פתוחה, אתם מוזמנים לפנות לייעוץ.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button