חוזה שכירות בית פרטי

חוזה שכירות בית פרטי

חוזה שכירות בית פרטי הוא בדרך כלל חוזה לטווח ארוך, של לפחות שנה אחת. כמובן שזהו אינו כלל ברזל, ואכן יתכנו מקרים בהם נדרש חוזה שכירות לטווח קצר, אך בדרך כלל בתים פרטיים מיועדים למשפחות. ובהתאם לכך, המשפחות הן יותר בעניין של פתרונות יציבים. זאת בשונה משכירות לסטודנטים או אנשים המחפשים פתרונות למצבים זמניים.

במאמר זה נגיש לכם מספר טיפים עבור חוזה שכירות לבית פרטי. אנו מזכירים לכם כי אין מדובר בתחליף לייעוץ אצל עורך דין מקרקעין. וזה גם מוביל אותנו לעניין העלויות, ובהמשך המאמר נדבר גם על עלות חוזה שכירות עורך דין.

עלות חוזה שכירות עורך דין

חוזה שכירות סטנדרטי 2023 word

אם יש ברשותכם נכס שאתם רוצים להציע להשכרה, אתם עשויים לחפש חוזה שכירות סטנדרטי 2023 word. כלומר לחפש חוזה שכירות להורדה באינטרנט. אכן רשת האינטרנט מלאה בכל מיני דברים, ובכללם גם חוזים משפטיים.

אם כך מי צריך עורך דין חוזים כאשר יש באינטרנט חוזה שכירות סטנדרטי 2023 word ?

ובכן, עדיין לא הגענו ליום שבו אפשר לוותר על עורכי דין מקרקעין. אמנם ישנם חוזים כלליים באינטרנט, אך בפועל יש צורך להתאים כל חוזה למידות של בעל הנכס והשוכרים. אין מדובר רק במילוי פרטים כמו כתובת הנכס או גובה שכר הדירה, יש צורך ברמה גבוהה של התאמה אישית.

מי שאין לו את הרקע המשפטי, וההכרות עם המצבים המורכבים שהגיעו לבתי המשפט, עשוי לפספס את בעייתיות ההסכם. אך באופן חד משמעי אנו יכולים להגיד כי לא ניתן לסמוך על חוזה שכירות מהאינטרנט.

עלות חוזה שכירות עורך דין היא אינה הוצאה גדולה, ובטח שיכולה למנוע מכם אבדן כספי גדול ועגמת נפש.

חוזה שכירות סטנדרטי 2023 word

חוזה שכירות בית פרטי

לצורך עריכת חוזה שכירות בית פרטי, חשוב להיעזר בעורך דין. אך יחד עם זאת כדאי להכיר את הנושא ולהיות מודעים לנקודות מרכזיות שצריכות להופיע בחוזה, ולדגשים חשובים שיש לדעת.

זהות השוכרים ובטחונות – בתור בעלי נכס אינכם מעוניינים בבעיות. ולכן אתם כמובן רוצים חוזה שיעניק לכם בטחונות. אך גם זה לא מספיק! מלבד החוזה, כדאי גם לבדוק את זהות השוכרים עם דגש על יכולותיהם הכלכליות. זה בהחלט מקובל לבקש תלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים, ואף תדפיס עו“ש על מנת לוודא כי יש להם את היכולות הכלכליות.

מבחינת בטחונות ישנן אפשרויות שונות כמו החתמת ערבים ושטרות חוב. מומלץ לבדוק עם עורך דין מהן האפשרויות הרצויות, וכיצד לעשות זאת בצורה הנכונה.

עבודות תחזוקה בנכס – במקרים רבים פורצים סכסוכים (וחלקם אף מגיעים לבתי המשפט) הקשורים לעבודות תחזוקה בנכס. על מנת למנוע בעיות שכאלו, חשוב להגדיר היטב בחוזה מי אחראי על מה, ואף להיכנס לרזולוציות קטנות של פרקי זמן לתיקון הליקויים וחובת דיווח. באופן עקרוני מקובל להטיל על השוכרים את התיקונים הנובעים מרשלנות שלהם, ואת התיקונים הנובעים מבלאי טבעי להטיל על בעל הנכס. אבל חשוב שהכול יהיה מוגדר וברור. אינכם רוצים להגיע למצב שבו אתם רבים מי משלם על תיקון המזגן.

תשלומי חשבונות בנכס – כל נכס נדרש לשלם תשלומים שונים. אלו יכולים להיות חשבונות מים, ארנונה, חשמל, גז והוצאות נוספות. יש להגדיר באחריות מי לשלם כל חוב. החשש הכי גדול של בעל הנכס הוא שהדיירים לא ישלמו את הדברים שבאחריותם, והגופים השונים ינהלו את ההליכים המשפטיים נגדו. במסגרת הביטחונות, יש לחשוב גם על הסוגיות הללו. זכרו כי גם כי חשבונות מסוימים, כמו למשל חשבונות דו חודשיים, עלולים להגיע לאחר סיום תקופת השכירות.

מכירת הדירה – אם יש לכם נכס פנוי, זה בהחלט סביר שתרצו להשכיר אותו על מנת להרוויח ממנו. אך באותה המידה יתכן כי ברגע מסוים גם תרצו למכור אותו. אך מה תעשו כאשר ישנם שוכרים בנכס ואתם רוצים למכור אותו? חשוב להכניס בחוזה השכירות גם התייחסות לנושא הזה. ניתן לאפשר מכירה של הנכס, ללא פגיעה בזכויות השוכר. ובהמשך לאותו הנושא, כדאי גם לחשוב על הצד המעשי של מכירת הדירה. אם תרצו לעשות זאת תצטרכו להביא רוכשים פוטנציאליים אל הנכס. ולכן כדאי להגדיר את הזכות לביקור בנכס.

אלו הן רק חלק מהסוגיות החשובות של חוזה שכירות בית פרטי. אך בנוסף כדאי גם להגדיר את מטרת השכירות, זכויות לביצוע שינויים בנכס, פרוטוקול שיום השכירות ועוד.

עלות חוזה שכירות עורך דין

ניסוח הסכם מפורט וברור הוא הכלי למנוע סכסוכים ומחלוקות משפטיות בין שני הצדדים. ולשם כך יש צורך בעורכי דין. אך כמה יעלה התענוג?

בכל הנוגע לעורכי דין מקרקעין, שכר הטרחה אינו קבוע בחוק ואינו נתון לשום פיקוח. מה שקובע את שכר הטרחה הוא בעיקר כוחות השוק. עורכי דין ותיקים ובעלי שם עשויים לגבות שכר טרחה גבוה יותר מאחרים.

אך מה שניתן להגיד לגבי שכר טרחה עורך דין מקרקעין הוא שיש לחתום על הסכם שכר טרחה – כלומר הסכם המגדיר בדיוק מהו השירות שאתם מקבלים ומהו הסכום שאתם משלמים, או כיצד הוא יחושב.

חוזה שכירות בית פרטי

באופן כללי, על פי המקובל, עלות חוזה שכירות עורך דין היא כמחצית מדמי השכירות החודשיים של הדירה

חוזה שכירות בלתי מוגן, הסכם שכירות לבית פרטי או כל סוג של חוזה שכירות ניתן לעשות במשרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון.

למשרדינו ניסיון רב בתחום המקרקעין ואנו מעניקים מגוון שירותים משפטיים בתחום הכוללים: עורך דין לייצוג דיירים, התחדשות עירונית, פירוק שיתוף במקרקעין, הסכמי קומבינציה ועוד.

 

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button