חוזה שכירות קצר ליחידת דיור

חוזה שכירות קצר ליחידת דיור

רבים מחפשים חוזה שכירות קצר ליחידת דיור, ומקווים למצוא חוזה שכירות קצר עמוד אחד שיענה על הצרכים שלהם, ויחד עם זאת יחסוך להם את הצורך לפנות אל עו“ד חוזים.

האנשים המחפשים חוזה שכירות קצר הם אלו אשר יש להם איזו יחידת דיור נוספת, או חדר בדירה שהם רוצים להשכיר ולקבל ממנו קצת הכנסה.
חשוב להפריד בין שני מצבים – האחד הוא שכירות ליחידת דיור אשר נמצאת בבעלותכם, ואילו השניה הוא חוזה שכירות חדר בדירה במתכונת של סאבלט.

חוזה שכירות חדר בדירה

חוזה שכירות קצר ליחידת דיור

יחידת דיור היא מושג המתייחס בדרך כלל לבתים שחולקו לכמה יחידות, כאשר כל אחת מאפשרת מגורים עצמאיים. כלומר בדרך כלל יש בה מקלחת, שירותים, מטבחון וחדר שינה. היא אינה תלויה ביחידות האחרות והיא מתאימה למגורים נפרדים.

אנו רואים יחידות דיור כאלו אצל אנשים שיש להם בית גדול שאינם זקוקים לכל שטחו, ולכן הם מקצים חלק ממנו ליחידת דיור המעניקה להם מקור פרנסה. או אצל אנשים הרוצים למקסם הכנסות מנכס, ומחלקים אותו למספר יחידות דיור.

יחידות דיור שכאלו הן בדרך כלל קטנות ומתאימות לסטודנטים המחפשים פתרון לטווח קצר, או יחידות דיור המשמשות תיירים. אך ישנם גם מקרים בהם ישנן יחידות דיור גדולות המעניקות גם רמה גבוהה של פרטיות ויכולות אפילו לענות על צרכים של משפחה.

האם חוזה שכירות קצר עמוד אחד יכול לענות על הצרכים הללו? קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי. הנסיבות יכולות להיות שונות, וזה תלוי איזה אחריות אתם מטילים על השוכרים. למשל אם מדובר ביחידות דיור לנופש, בוודאי שלא תתעסקו עם פרטים של תשלומי ארנונה וחשבונות, או הסדרים לשכר הדירה. ככל הנראה תרצו את התשלום מראש ואתם תטפלו בכל ענייני הארנונה והתשלומים. כך שחוזה שכזה בהחלט יכול להיות חוזה קצר ופשוט. אך ככל הנראה תצטרכו חוזה בשפה האנגלית, במידה ואתם פונים לתיירים.

במקרה של יחידת דיור המשמשת סטודנטים או אנשים הנמצאים ליותר מכמה ימים, ככל הנראה ישנה מורכבות גדולה יותר במערכת היחסים בין השוכר לבין המשכיר, ולא תוכלו לעשות זאת במסגרת חוזה קצר של עמוד אחד.

חוזה שכירות קצר עמוד אחד

חוזה שכירות חדר בדירה

חוזה שכירות חדר בדירה יכול להיות חוזה שכירות קצר עמוד אחד. במקרה שכזה השוכר מקבל חלק מאוד מצומצם מהבית, ובדרך כלל גם לתקופת זמן קצרה. כך שאין הרבה סוגיות משפטיות, אך מנגד אין להקל ראש בנושא של זכויות וחובות. חוזה תקין יסייע לכם למנוע הרבה בעיות ואי נעימויות.
במקרים רבים חוזה שכירות חדר בדירה הוא למעשה חוזה סאבלט. כלומר מישהו שוכר את הנכס בו יש מספר חדרים, והוא מכניס דיירים נוספים לחדרים בדירה וחותם איתם על חוזה. אם שכרתם נכס, וזו הכוונה שלכם, הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לבדוק במקרים שכאלו היא האם הדבר מותר על פי החוזה.

רוב חוזי השכירות אינם מאפשרים שכירות משנה (סאבלט), ויש לכך סיבות טובות. אם יש לכם תכניות שכאלו, חשוב שתדונו בהן עם בעל הנכס בטרם אתם חותמים מולו חוזה. ואם נתן את הסכמתו, פנו אל עורך דין לענייני חוזים על מנת לערוך חוזה שכירות דירה המאפשר לכם להשתמש בה לצורך סאבלט. אם תעשו סאבלט, בניגוד לכתוב בחוזה, זוהי תחשב הפרת חוזה על כל המשמעויות המשפטיות שלה.

חוזה שכירות קצר עמוד אחד

בניסיון לפשט דברים, רבים מחפשים אחר חוזה שכירות קצר עמוד אחד. בפועל זה לא תמיד אפשרי. בכל זאת ישנן סוגיות רבות שיש להגדיר בצורה ברורה במסגרת מערכת היחסים בין שוכר למשכיר. אי אפשר סתם להתעלם מסוגיות משפטיות חשובות רק כי רוצים לעשות את ההסכם פשוט.
יתר על כן,אם חיפשתם פתרונות החוסכים לכם את שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין, ולכן אתם מחפשים חוזה להורדה באינטרנט – זהו המתכון הבטוח לבעיות והוצאות גדולות. כל חוזה שכירות בלתי מוגנת דורש התאמה אישית לנסיבות ומאפייני הנכס, ואת זה לא תמצאו באינטרנט. לכן תמיד מוטב לפנות אל עו“ד נדל“ן שיערוך עבורכם את החוזה.

אם יש ברשותכם חדר שאתם רוצים להשכיר או יחידת דיור, וברצונכם לחסוך בהוצאות. תוכלו לפנות אל עורך דין לצורך עריכת חוזה שכירות. ולאחר שיש לכם חוזה מקצועי, ניתן לעשות בו שימוש חוזר בכל פעם שיכנסו דיירים חדשים. כך תמנעו מלשלם כל פעם מחדש לעורך הדין, אך תהיו בטוחים כי יש לכם חוזה טוב שנתפר לפי מידות.

חוזה שכירות קצר ליחידת דיור

עורך דין מישאל גאון

משרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון מעניק לכם סיוע משפטי וייעוץ בכל סוגיות המקרקעין. משרדינו מתנהל מול לקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים וגופים גדולים. אנו מטפלים במגוון סוגיות משפטיות הכוללות: חוזה שכירות קצר ליחידת דיור, עורך דין מושבים וסוגיות פרצלציה ובנים ממשיכים, ייצוג במכירה ורכישה של נחלות, העברת דירה במתנה, תמא 38 ועוד.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button