עורך דין לענייני חוזים

עורך דין לענייני חוזים

עורך דין לענייני חוזים מעניק שירותים במגוון תחומים משפטיים. אלו יכולים להיות עניינים מסחריים או אישיים הנוגעים לאספקטים שונים של החיים ובבסיסם ישנה כריתת חוזה.

כל אחד מאיתנו יזקק לשירותי של עורך דין דיני חוזים בשלב זה או אחר של חייו. וככל הנראה יותר מפעם אחת. זהו יכול להיות עורך דין לענייני חוזה שכירות של דירה או עסק, אבל באותה מידה זהו יכול להיות חוזה לרכישת דירה, הסכם ממון בין בני זוג או חוזה בין עסק לבין אחד מספקיו.

חוזים מגדירים מערכת יחסים בין שני צדדים. הם מגדירים את תנאי העסקה, קובעים מה כל אחד נותן ומקבל, ויוצרים איזון בין אינטרסים מנוגדים. הם צריכים לספק ביטחון לשני הצדדים ומתן פתרונות לתרחישים בעייתיים שונים העלולים להתעורר.

עורך דין לענייני חוזה שכירות
עורך דין דיני חוזים

חלק נכבד מעבודתו של עורך דין לענייני חוזים נוגעת לחוק החוזים. זהו החוק המסדיר את כל ענייני החוזים במדינת ישראל. למעשה מדובר בחוק החוזים התשל“ג 1973, יחדיו עם חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה) התשל“א 1970.

החוק מגדיר את כל כללי המסגרת לעריכת חוזים בישראל. למשל הוא קובע את עיקרון תום הלב וגם מגדיר פגמים שונים בכריתת חוזה, כמו למשל עושק והטעייה. זהו חוק כללי הבא לידי ביטוי בתחומים משפטיים שונים. כלומר, עורך דין דיני חוזים נדרש גם להכרות עם חוקים רבים אחרים, בהתאם לתחום שבו עוסק החוזה.

למשל אם פניתם אל עורך דין לענייני חוזים לצורך עריכת הסכם ממון בין בני זוג, אמנם ההסכם צריך לעמוד בכל הדרישות והמבחנים של דיני החוזים. אך הוא גם צריך לעמוד בקו אחד עם הדין בחוק יחסי ממון. וכך גם בכל תחום אחר, תמיד עורך הדין נדרש לשלוט בחקיקה נוספת.

ישנה אמרה האומרת כי כל חוזה הוא טוב… עד אשר מתגלות הבעיות! קשה שלא להסכים עם האמרה הזו. בכל סוג של חוזה, לעתים עלולות להתגלות בעיות שונות. כאשר החוזה טוב הוא נותן מענה לכל הבעיות, ומונע מצבים משפטיים מורכבים העלולים לגרום לכם לקשיים והוצאות משפטיות מיותרות. אך לעתים ישנם חוזים בהם הבעייתיות מתגלה רק כאשר מתרחשות הבעיות. זוהי בעצם הסיבה מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין בעל ניסיון. בזכות ניסיונו הוא יכול לסייע למנוע בעיות רבות.

חוזים גם עשויים להיות מוטים לטובת אחד הצדדים. בעולם מושלם החוזים מאזנים בין האינטרסים השונים בצורה הוגנת. אך בפועל אתם לפעמים מתבקשים לחתום על חוזים שמראש נתפרו לטובת האינטרסים של אחד מהצדדים – גם אם אינם מסוגלים לזהות זאת. למשל הסכם מכר דירה שמציע הקבלן. כאשר הקבלן מציע הסכם, עורכי הדין שלו ערכו את ההסכם והוא משקף בעיקר את האינטרסים של הקבלן. מהסיבה הזו תמיד חשוב עורך דין חוזים מטעמכם.

עורך דין דיני חוזים

עורך דין לענייני חוזה שכירות

אחת הדוגמאות למקרים בהם נדרש עורך דין דיני חוזים הוא כאשר רוצים לשכור נכס, כמו דירת מגורים או אולי נכס למטרות מסחריות. בין אם אתם בעלי הנכס או השוכרים, לכל אחד ישנם אינטרסים שונים בעסקה. כל אחד מהצדדים רוצה להבטיח את זכויותיו, וגם לצמצם את הסכנות. לכן לכל אחד מהצדדים ישנו אינטרס בעריכת חוזה מקצועי באמצעות עורך דין.

חוזה שכירות מגדיר את כל התנאים של השכירות. שכר דירה ומועדי התשלום הם דברים בסיסיים, אך יש לרדת לרזולוציות קטנות ולחשוב על פרטים רבים. ולכל נכס עשויים להיות גם צריכים שונים, לכן חשוב שזה יהיה חוזה שכירות דירה בהתאמה אישית.

הסכם שכירות כפוף כמובן לדיני החוזים, כמו כל חוזה אחר. אך ישנה גם חקיקה נוספת רלוונטית כמו למשל חוק השכירות והשאילה. חשוב לפנות אל עורך דין נדל“ן לצורך עריכת חוזה השכירות. ישנם כאלו המחפשים חוזה שכירות קצר להורדה באינטרנט או כל מיני דברים בסגנון. המציאות מראה כי הדברים הללו לא חוסכים כסף, אלא חושפים אתכם לסיכונים משפטיים ובעלי עלויות גבוהות.

עורך דין לענייני חוזים
עורך דין לענייני חוזים

בין אם מדובר בהסכם מכר לרכישת דירה מקבלן, הסכם רכישת דירה יד שנייה או כל סוג של הסכם הקשור למקרקעין ונדל“ן – משרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון עומד לשירותכם.

למשרדינו היכולת להעניק מענה משפטי לכל לקוח, מלקוחות פרטיים ועד עסקיים. עבור כל אחד אנו מעניקים את חבילת השירותים השומרת על האינטרסים שלו ומפחיתה את הסיכונים. בין החוזים שבהם אנו מטפלים ישנם הסכמי קומבינציה, חוזה מול קבלן התחדשות עירונית, חוזה שיפוצים עם קבלן, חוזה רכישת נחלה חקלאית ועוד מבחר סוגיות.

עו"ד מקרקעין מישאל גאון מביא איתו ניסיון רב בכל סוגיות המקרקעין והוא נחשב לאחד מעורכי הדין המובילים בתחום.

 

מצאו אותו בגוגל מפות.

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

שאלה? כתבו לנו!

נשמח להכיר!

לשבת יחד זה תמיד הכי טוב… מוזמנים לתאם אתנו פגישת היכרות ללא עלות ולבחון את הדרכים שבהן תוכלו להיעזר במומחיות שלנו. הקפה עלינו!

כתבו לנו:

עדיין לא בטוחים אם אתם רוצים לצאת לדרך? בדרך לעסקת נדל"ן ויש לכם שאלות? אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה.

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button