חוזה שכירות לדוגמא

חוזה שכירות לדוגמא

חוזה שכירות לדוגמא הוא בדרך כלל חוזה שכירות בלתי מוגנת. למי שלא מכיר את המושג שכירות בלתי מוגנת, אנו מבטיחים לכם כי זהו חוזה דירה סטנדרטי. אך שימו לב, למרות כי חוזים הם בדרך כלל סטנדרטים, איננו ממליצים לחפש חוזה שכירות סטנדרטי להדפסה. הסיבה היא שכל דירה וכל מקרה הם בעלי מאפיינים שונים, וחשוב שההסכם יותאם באופן אישי. ככל הנראה אין פתרון טוב יותר מאשר פניה אל עורך דין חוזים.

חוזה שכירות לדוגמא

רבים מתושבי ישראל מתגוררים בשכירות. אין ברשותנו נתונים מדויקים, אך ככל הנראה מדובר במאות אלפי דירות שכורות בישראל. השאלה מי הם שוכרי הדירות היא גם כן חשובה כאשר מדברים על הסכם שכירות דירה. ישנו הבדל בין הצרכים של סטודנטים המחפשים דירה לזמן קצר, לבין הצרכים של משפחה. כך שכל אחד מהצדדים יכול לתת למושג חוזה דירה סטנדרטי משמעות קצת אחרת.

בין אם אתם סטודנטים, משפחות או כל אדם המעוניין להשכיר דירה לטווח ארוך או קצר – אתם תמיד זקוקים להסכם שכירות. חוזה השכירות הוא המסמך המשפטי המחייב את שני הצדדים. החוזה מגדיר את מערכת היחסים בין השוכר לבין המשכר , כלומר את כל פרטי העסקה. החוזה צריך לעמוד בדרישות חוק החוזים, וכל חוק אחר הרלוונטי לשכירות.

החוזה מגדיר את כל הפרטים, מהדברים הכלליים ועד הפרטים הקטנים. גם אם ישנם תרחישים שאולי נראים לכם כרגע בלתי סבירים, האמינו לניסיון של עורכי הדין – הכל צריך להיות כתוב בחוזה.

חוזה דירה סטנדרטי

להלן הנקודות המרכזיות המופיעות בחוזה השכירות. אך אין לטעות ולחשוב כי מדובר בחוזה פשוט. לכל סוגיה ישנן פנים רבות והכל חייב להיות מנוסח בשפה המשפטית הנכונה.

  1. כתובת הדירה – החוזה צרייך לאפיין ולזהות את את הנכס העומד במרכזה של העסקה.
  2. זיהוי הצדדים החותמים על החוזה – החוזה צריך להצהיר במפורש מי הם שני הצדדים החותמים על החוזה. זיהוי מלא הכולל גם את מספר תעודת הזהות.
  3. אפיון הדירה – יש לתאר ולאפיין את הדירה על כל רכיביה. אם ישנן הצמדות, כמו למשל מקום חנייה המשויך לדירה, יש לוודא כי הוא מצוין בחוזה. אם ישנם רהיטים או מכשירי חשמל הכלולים בעסקה, חשוב לציין גם אותם.
  4. ביטול חוזה – ביטול חוזה הוא נושא בפני עצמו. גם כאשר אין לכם תכניות לבטל, החוזה חייב להגדיר את התנאים לביטול החוזה.
  5. דמי השכירות ותשלומים אחרים – ישנם פרטים רבים לעסקת השכירות, אך דמי השכירות הם אחד הפרטים המרכזיים. החוזה צריך לציין במפורש מהם דמי השכירות, באילו מועדים יש לשלם אותם ומהו אמצעי התשלום. אם ישנם תשלומים אחרים גם אותם צריך לציין בחוזה. יש להגדיר אילו תשלומים הם באחריותו של השוכר ואילו תשלומים הם באחריותו של המשכיר.
  6. ליקויים והפרעות – יתכן כי ישנם פגמים מסוימים בנכס או בסביבה, ולמרות אותם הפגמים השוכר מעוניין לקיים את העסקה. במקרה שכזה ישנו אינטרס ברור של בעל הנכס להזכיר את אותם פגמים בחוזה. כלומר הצהרה של השוכר כי הוא מודע לליקויים אלו. אחרת ישנה סכנה כי אילו יהיו עילות לביטול החוזה ובעיות אחרות.

אמנם אלו הם הדברים הסטנדרטים, אך בכל עסקה השוכר והמוכר עשויים להסכים על פרטים קצת שונים. חוזה השכירות צריך לשקף את כל הסיכומים שהושגו ביניהם. ומכיוון שלכל צד ישנם אינטרסים מנוגדים, ראוי שכל אחד יביא עו“ד מקרקעין מטעמו.

חוזה שכירות סטנדרטי 2023 להדפסה

חוזה דירה סטנדרטי

חוזה שכירות סטנדרטי הוא חוזה שכירות בלתי מוגנת. נכון שצמד המילים ”בלתי מוגנת“ נשמע קצת תמוה, ובטח לא משהו שבא לנו לחתום עליו. אך ההסבר הוא פשוט למדי. בעבר היו בישראל חוזים מוגנים הכפופים לחוק הגנת הדייר. אלו הם ההסכמים הידועים בתור הסכמי דמי מפתח. כיום הסכמים אלו אינם רלוונטיים, ולכן נותרנו עם המושג הסכמי שכירות בלתי מוגנת.

אך אל תחששו שישנה איזו סכנה. על החוזים לעמוד בדרישות החוק. ובעזרת עורך דין מקרקעין דואגים לחוזה שכירות השומר על האינטרסים שלכם כשוכרים או כמשכירים של נכס. כמובן שכל זה בתנאי שאכן פניתם לעורך דין, ולא חיפשתם חוזה שכירות סטנדרטי 2023 להדפסה.
חוזה שכירות סטנדרטי 2023 להדפסה

ישנם שוכרים המנסים לחסוך בשכר טרחה של עורך דין נדל“ן, ובמקום זאת מחפשים חוזה שכירות לדוגמא עליו יוכלו להתבסס. הדבר שכיח בקרב אלו המחפשים חוזה שכירות קצר ואצל סטודנטים המנסים לחסוך בכל הוצאה. ואכן באינטרנט ישנם חוזים שונים שאותם ניתן להדפיס ולמלא את הפרטים האישיים.

אך חוזים אלו עשויים להיות בעייתיים מאוד. חוזה צריך להתאים למאפייני הנכס, ולצרכים של הצדדים בעסקה. במידה ויתגלו בעיות ומחלוקות, אתם עשויים להבין כמה החוזה שלכם בעייתי. הפתרון הטוב והבטוח ביותר הוא פניה אל עורך דין לענייני נדלן על מנת לערוך עבורכם חוזה שכירות בהתאמה אישית. זהו אינטרס גם של שוכרים וגם של בעלי נכסים.

חוזה שכירות לדוגמא

משרד עורכי דין מישאל גאון

רוצים להציע נכס להשכרה? אתם מוזמנים למשרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון. במשרדינו תוכלו לקבל את כל השירותים המשפטיים המבטיחים לכם עסקה בטוחה והוגנת. אנו מציעים שירותים גם לבעלי הנכסים וגם לשוכרים.
כמובן שלמשרדינו ניסיון רב בכל סוגיות המקרקעין. שירותינו כוללים מגוון נושאים כגון – רכישת נחלה חקלאית, בנים ממשיכים, תמא 38, קבוצות רכישה ועוד.

מצאו אותו בגוגל מפות.

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button