עורך דין חוזה שכירות

חוזה שכירות יחידת דיור

עורך דיו חוזה שכירות מישאל גאון מעניק סיוע משפטי לכל מי שמתמודד עם סוגיות מתחום השכירות בישראל. זה כולל עריכת חוזים עבור שוכרים ומשכירים, ועד ייצוג בתביעות משפטיות במקרים של הפרת חוזה שכירות או בעיות אחרות המתעוררות בעקבות החוזה.

במשרדינו מעניקים שירות לכל הלקוחות, מהפרטיים ועד העסקיים מתחום הנדל“ן המסחרי. בין אם אתם צריכים חוזה שכירות יחידת דיור, חוזה שכירות לשנתיים עבור המשפחה או חוזה לשכירת מחסן – אנו נוודא כי אתם חותמים על חוזה משפטי המשקף את האינטרסים שלכם, ונותן לכם כיסוי משפטי בטוח בכל תרחיש.

בכל הנוגע לחוזי שכירות, חשוב להדגיש כי הצרכים של כל לקוח יכולים להיות שונים. ובהתאם לכך החוזה צריך לשקף אותם. איננו מדברים אך ורק על צרכים אינדיבידואלים מבחינת תקופת השכירות או גובה שכר הדירה, אלא גם סוגיות ספציפיות הרלוונטיות לנכס ולא יהיו רלוונטיות עבור נכס אחר. וזוהי אחת הסיבות מדוע איננו ממליצים על חוזה שכירות להורדה באינטרנט. חוזים אלו יכולים להעמיד אתכם בסיכונים משפטיים.

חוזה שכירות לשנתיים

חוזה שכירות יחידת דיור

המקרה של חוזה שכירות יחידת דיור משקף היטב את הדברים שכבר אמרנו. מאפייני הנכס יוצרים הבדל גדול בין חוזה שכירות לדירה, לבין יחידת דיור.

כאשר אנו אומרים יחידת דיור, אנו בדרך כלל מתכוונים ליחידת דיור הצמודה לביתו של בעל הנכס. למשל משפחה במושב אשר העמידה קראוון בגינה, או מישהו שיצר איזו חלוקה בביתו על מנת להשכיר אותה לדייר.

אחד ההבדלים המשפטיים המרכזים בין חוזה שכירות יחידת דיור, לבין חוזה להשכרת דירה הוא שבעיני הרשויות (למשל העירייה) מדובר בישות אחת. כלומר חשבונות הארנונה הם למעשה חשבון ארנונה אחד. במצב שכזה עליכם לגבות את הארנונה מהדייר (למשל תוכלו לגלם זאת בשכר הדירה).

ואילו היה מדובר בדירה נפרדת, שם יכולתם להטיל על הדייר את האחריות לשלם את הארנונה לעירייה.
בעיות דומות יכולות להתרחש בחשבונות החשמל, המים ושירותים אחרים. פשוט צריך לחשוב על כל הדברים מראש, ולהגדיר אותם בצורה ברורה בחוזה. ובשביל זה עליכם להתייעץ עם עורך דין חוזה שכירות.

היבט נוסף שיכול לגרום לחיכוכים הוא מערכת היחסים היומיומית עם הדייר. מכיוון שזוהי יחידת דיור הצמודה אליכם, אתם צפויים למגע יום יום. אם הדייר החליט לשמוע מוזיקה רועשת, יתכן כי זה מפריע למנוחתכם. לכן חשוב להגדיר תנאי שימוש ברורים ומוסכמים.

ועוד דבר שלא הזכרנו, ישנם מקרים שבהם עצם השכרת יחידת הדיור עשויה להיות בעייתית מבחינת החוק – דבר אשר יקשה עליכם לפעול בצורה משפטית כנגד הדייר במידה ויתעוררו בעיות.

עורך דין חוזה שכירות

חוזה שכירות לשנתיים

חוזה שכירות לשנתיים אינו נחשב כחוזה לטווח ארוך, אלא חוזה שכירות רגילה שבה תקופת הזמן הוגדרה לשנתיים. לחלופין ניתן לערוך הסכם שכירות דירה סטנדרטי לשנה אחת, ובו להכניס סעיפים הנוגעים לאפשרות של הארכת חוזה. בכל מקרה, תמיד כדאי להכניס סעיפים הקשורים להארכת החוזה, אפילו אם כרגע בתור שוכרים זה לא נראה לכם רלוונטי. נסיבות עלולות להשתנות, ויתכן כי תרצו להמשיך להחזיק בדירה.

חוזה שכירות לשנתיים יכול להיות יתרון מבחינת בעל הכנס. כל בעל נכס מכיר את כאב הראש הכרוך בתהליך של מציאת דיירים חדשים, ניהול משא ומתן וחתימת חוזה. ואולי הגרוע מכל הוא מצבים בהם נכס עומד ריק ללא דיירים. תקופות שכאלו פוגעות בתשואות של בעל הנכס, ולכן תמיד ירצה למצוא דיירים בהקדם. חוזים לשנתיים מאפשרים לבעל הנכס ליהנות מתקופה ארוכה של שקט, ומפחיתים את הסיכוי לתקופות שבהן הנכס יעמוד ריק. במילים אחרות זה מעניק יציבות.

כמובן, שעל מנת ליהנות מאותה היציבות ולא להיקלע למערבולת של מאבקים משפטיים ותסכול, פנו אל עורך דין מקרקעין לצורך עריכת חוזה משפטי המייצג נאמנה את האינטרסים שלכם. החוזה יגדיר את כל התנאים והזכויות, ואת כל מערכת היחסים בין השוכר והמשכיר. בין הנקודות המרכזיות: גובה שכר הדירה, מועד התשלום ואמצעי התשלום, אופציה להארכת חוזה, הגדרת החובות של השוכר כלפי תשלומים שונים, אחריות בעל הנכס לגבי תחזוקה ועוד.

חוזה שכירות יחידת דיור

עורך דין חוזה שכירות

נכס הוא דבר יקר, וחשוב לכם לשמור עליו. במידה ואתם מציעים נכס לשכירות, אתם בעצם מכניסים אנשים זרים. אתם צריכים לסמוך עליהם שיעמדו בתשלומים השונים, וישמרו על הנכס ולא יפגעו בו. זה טוב לפגוש את האנשים ולהכיר אותם על מנת לבנות אמון, אך אין תחליף לחוזה משפטי המעניק לכם ביטחון.

עורך דין חוזה שכירות עורך עבורכם חוזה מדויק המגדיר את כל הזכויות והחובות. חוזה שכזה מעניק ביטחון לשני הצדדים. זוהי הוצאה קטנה יחסית לפוטנציאל הנזק והבעיות שיכולות להיגרם כתוצאה מהבנות בעל פה או חוזים שהורדו מהאינטרנט ויש בהם הרבה ”חורים“ משפטיים.

בכל שאלה הקשורה להסכם שכירות בלתי מוגנת, אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון. משרדינו מטפל במגוון סוגיות משפטיות בתחום הנדל“ן, לרבות: רכישת נחלה חקלאית, מינוי בן ממשיך, ייצוג דיירים בתמ“א 38, עו"ד מושבים ועוד.

מצאו אותו בגוגל מפות.

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button