עורך דין חוזה דירה

עורך דין לחוזה שכירות

עורך דין חוזה דירה הוא למעשה עורך דין לחוזה שכירות. ישנם שני סוגים של מקרים בהם אתם עשויים להזדקק לעורך דין שיטפל לכם בענייני השכירות. המקרה הראשון הוא כאשר יש ברשותכם נכס ואתם רוצים להשכיר אותו לדייר. והמקרה השני הוא כאשר אתם מחפשים נכס להשכרה, כמו למשל דירה זמנית עבור בני משפחתכם.

כאשר יש ברשותכם נכס ואתם רוצים להציע אותו להשכרה, אתם מצפים להכנסות אשר יגיעו בדמות שכר דירה חודשי. אך כמובן שיש לכם גם חששות ודאגות שונות, אתם רוצים להיות בטוחים כי השכרתם את הנכס לאדם הנכון. מישהו שיכול לעמוד בכל ההתחייבויות, לשלם וגם לשמור על הנכס, ולא לגרום לנזקים.

וכאשר אתם מחפשים דירה להשכרה, אתם מחפשים מגורים זמניים עבורכם ועבור בני משפחתכם. וגם במקרה זה יש לכם דאגות רבות. אתם רוצים להיות בטוחים שבעל הנכס ידאג לתחזוקה שוטפת, ושלא יפגע בזכויותיכם בשום צורה

בכל אחד מהתרחישים אין שום מקום להבנות בעל פה, הכל חייב לבוא לידי ביטוי באמצעות חוזים משפטיים, כלומר באמצעות הסכם שכירות בלתי מוגנת. בין אם מדובר בשכירות של דירה או שכירות של נכס מסחרי, תמיד יש אינטרס של שני הצדדים לערוך הסכם משפטי מסודר. הסכם אשר יבטיח את החובות והזכויות של כל אחד מהצדדים, ויאפשר להם להתנהל בצורה בטוחה.

עורך דין חוזה דירה

עורך דין חוזה דירה

לנו הישראלים יש פחד תמידי לצאת פראיירים, ולכן אנו תמיד מחפשים כיצד לחסוך במחיר. ולפעמים אנו עושים זאת בצורה חסרת היגיון, הגורמת לנו לשלם על כך ביוקר.

למשל ישנם רבים המחפשים אחר חוזה שכירות להורדה באינטרנט, ומאמינים כי החוזה יחסוך עבורם שכר טרחה עו“ד מקרקעין. אך בפועל החוזה שמצאו באינטרנט אינו מתאים לנסיבות האישיות שלהם, ואינן מעניק פתרון לכל הסיכונים והבעיות העשויות להתעורר. ובמידה ויתעוררו הבעיות, תתגלה הבעייתיות של החוזה. אתם עשויים למצוא את עצמכם במאבקים משפטיים שיעלו לכם הרבה יותר ממה שלכאורה חסכתם.

לא תמיד אנשים מודעים לבעיות העשויות להתגלות בחוזה. אך בתור עו“ד מקרקעין שלא אחת מטפל בסוגיות שכאלו, אני יכול לספר לכם על מגוון מקרים של הפרת חוזה וטענות שונות של שוכרים כנגד משכירים, וגם להפך.

בין הבעיות השכיחות, אותן נגדיר כהפרות חוזה מטעם המשכיר, אנו יכולים לראות טענות הקשורות לתנאי המגורים כמו למשל מפגעי בטיחות בנכס או בעיות רטיבות. טענות לדרישות תשלום לא מוצדקות בגין נזקים בנכס, חוסר תום לב בסוגיות של שכר הדירה ועוד.

ומנגד, גם בעלי הנכסים יכולים לבוא בטענות נגד השוכרים. בין הטענות השכיחות ישנם מקרים של טענות מפגעי רעש, נזקים שנגרמו לנכס, אי עמידה בתנאי התשלום, או דיירים המבקשים לסיים את השכירות לפני תום תקופת החוזה.

ויש לציין גם שזו אינה רשימה סגורה, אלא רק כמה דוגמאות. אתם עשויים לשאול את עצמכם כיצד עורך דין לחוזה שכירות יכול לעזור. הרי אין לו שליטה על מעשיו של השוכר או המשכיר. נכון, עורך הדין לא יכול לשלוט במעשיו של השוכר או המשכיר, אבל הוא בהחלט יכול לספק מגוון של מנגנוני ביטחון המגדירים את מערכת החובות והזכויות, וכל הכללים של החוזה, ומעניקים תרופות למקרים של הפרות חוזה.

עורך דין לחוזה שכירות

עורך דין לחוזה שכירות

עורך דין חוזה דירה מעניק לכם שירות הנוגע לכמה נקודות מרכזיות:

ייעוץ מקדים – עורך דין לחוזה שכירות מעניק ללקוחותיו ייעוץ כללי לגבי ההתנהלות וטיפים חשובים. זכרו כי עורך הדין מביא איתו לא רק ידע משפטי, אלא הכרות יומיומית עם העשייה בתחום הנדל“ן וגם עם אנשי מקצוע שונים בתחום (מתווכים,שמאים, קבלנים, יזמים…). הייעוץ שהוא יכול להעניק לכם הוא בעל ערך רב.

בדיקות רקע – לא רק חוזה משפטי מעניק לכם בטחון, צריך גם לבדוק את הרקע של האנשים מולם אתם מתנהלים. ואם ישנם ערבים לעסקה, חשוב לבדוק גם את הרקע שלהם. עורך דין לענייני מקרקעין יכול לבדוק את ההיסטוריה המשפטית, היסטוריית האשראי ועוד דברים שונים שיכולים להוות נורות אדומות. תמיד חשוב לדעת מול מי אתם מתנהלים, לא משנה איזה רושם חיובי הוא השאיר עליכם. זכרו כי הנוכלים הגדולים ביותר, יותר כיצד להשאיר רושם חיובי יותר טוב מכולם.

ניסוח החוזה – אתם יכולים לנהל משא ומתן מול השוכר או המשכיר, ולהגיע לסיכומים והבנות לגבי העסקה. אך אין כאן מקום להבנות בעל פה, אתם זקוקים לחוזה שכירות שנוסח על ידי עו"ד מקרקעין. יתכן כי אתם שוכרים, ואתם מתנהלים מול בעל נכס מנוסה שיש בידו חוזה מוכן. זכרו כי אתם חייבים שעורך דין מטעמכם יבדוק את החוזה, ויעיר הערות לגביו. אחרת יש להניח כי החוזה מוטה לטובת צד אחד. השאיפה היא לאזן בין האינטרסים, ולכן כל צד בעסקה צריך עורך דין מטעמו.

מחפשים עורך דין לחוזה שכירות? עורך הדין מישאל גאון מביא איתו ניסיון רב בכל תחומי המקרקעין. משרדינו עוסק במגוון סוגיות הקשורות לשכירות, נחלות חקלאיות, פרצלציה, פירוק שיתוף במקרקעין, עסקאות קומבינציה, תמא 38 ועוד.

מצאו את משרדינו בגוגל מפות.

עורך דין חוזה דירה | עורך דין לחוזה שכירות

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button