עורך דין דירות

שכר עורך דין נדלן

עורך דין דירות לפעמים מכונה עו“ד נדלן הוא בעצם עורך דין העוסק בתחום דיני המקרקעין. העיסוק בדירות הוא אחד העיסוקים המרכזיים שלו, אך יתכנו גם שירותים רבים אחרים הקשורים לקרקעות, נדל“ן מסחרי, נחלות חקלאיות ועוד.

במאמר זה נדבר על כמה שירותים שכיחים שניתן לקבל אצל עורך דין דירות, וגם כמה מילים על שכר עורך דין נדלן. כמובן שבמידה ואתם נזקקים לאחד השירותים המוזכרים במאמר זה, או אחרים – פנו אל עו“ד מקרקעין מישאל גאון לצורך קבלת ייעוץ אישי.

עורך דין דירות

דירה היא נכס יקר, ועבור האדם הממוצע הדירה הנכס היקר ביותר שאותו יחזיק בימי חייו. לרובנו ישנה דירת מגורים, ולחלקנו יש גם דירות להשקעה. אבל גם אלו המתגוררים בשכירות עשויים להזדקק לשירותיו המשפטיים של עורך דין. להלן כמה דוגמאות למקרים בהם תזדקקו לעורך דין לענייני מקרקעין.

עורך דין דירות

איחור במסירת דירה – כאשר רוכשים דירה, במסגרת הסכם המכר ישנו תאריך שבו הקבלן מתחייב למסור לרשותכם את הדירה. כאשר המשמעות של מסירת הדירה היא שישנו טופס אישור אכלוס (טופס 4). במידה והקבלן אינו עומד במועד המסירה, עליו לפצות את רוכשי הדירות בסכום פיצוי המחושב על פי עלות שכירות של דירה בעלת מאפיינים דומים. כמובן שבפועל הנושא מורכב, ויש לו היבטים שונים כמו נסיבות בהן האיחור נחשב ללגיטימי (למשל במקרה של כוח עליון או מצב ביטחוני), או מחלוקת לגבי סכום הפיצוי.

תביעה בגין ליקוי בנייה – חוק המכר מטיל על הקבלן אחריות לפצות את רוכשי הדירות במידה וישנם ליקויי בניה. אך בעוד מטרות החוק נכונות, ברורות ומוצדקות, היישום שלהן בפועל עלול להיות בעייתי ולא אחת קבלנים מתחמקים מאחריות. אחת הסיבות המרכזיות לבעייתיות היא העובדה שליקויי בנייה לא תמיד נראים לעין, ולעתים נדרש זמן עד שיהיה ניתן לגלות את הבעיות. מסיבה זו החוק מגדיר גם את תקופת הבדק. כמו כן מלבד עורך דין נדל“ן, ככל הנראה תצטרכו גם חברה הנדסית לצורך ביצוע בדיקות.

הסכם שכירות בלתי מוגנתחוזה שכירות בלתי מוגנת הוא למעשה חוזה שכירות סטנדרטי. בין אם אתם בעלי הנכס, או השוכרים, לשניכם עניין גדול בחוזה טוב אשר יבטיח את הזכויות והחובות של כל אחד מהצדדים. באמצעות חוזה שכירות בהתאמה אישית ניתן למזער את הסיכונים, ולמנוע מחלוקות משפטיות עתידיות.

רכישת דירה / מכירת דירה – בכל עסקה של רכישת דירה, יש גם את הצד השני שהוא מוכר הדירה. לעתים אלו הן עסקאות של רכישת דירה מיד שנייה, ולעתים רכישת דירה מקבלן. למרות כי בכל עסקה יש גם רכישה וגם מכירה, עדיין נדרשת כאן הפרדה; זאת מכיוון שהמוכרים והרוכשים עשויים להיות בעלי אינטרסים מנוגדים. ולכן כל צד בעסקה חייב עורך דין לרכישת דירה / עורך דין למכירת דירה מטעמו. עורך הדין יסייע לערוך את כל הבדיקות הרלוונטית לצורך הבטחת עסקה בטוחה. וכמובן יערוך את הסכם המכר, על מנת להבטיח כי הכל מתנהל בצורה תקינה.

העברת דירה במתנה – ישנם מקרים שונים של העברת דירה במתנה, כמו למשל הורה המעביר דירה לילד או העברת דירה בין אחים. גם כאשר מדובר בהעברת דירה במתנה, עדיין יש צורך בהליך מסודר הכולל עריכת הסכם מתנה, והעברת בעלות. מעבר לזאת, לעסקאות מתנה ישנן הטבות מס שאפשר לנצל, אך חשוב להבין היטב מה מותר ומה אסור.

התחדשות עירונית – התחדשות עירונית, בין אם היא מתבצעת באמצעות פינוי בינוי או תמ“א 38, היא מבצע מורכב. בין הקשיים המרכזיים שאפשר להזכיר יש את הצורך בארגון הדיירים, בחירת הקבלן וניהול המשא ומתן, ההתנהלות הבירוקרטית וכל הפרויקט עצמו. זהו פרויקט משמעותי אשר מצד אחד יש לו פוטנציאל גדול, אך מצד שני גם סיכונים רבים. אל תצאו לדרך ללא עורך דין התחדשות עירונית.

אלו הם כמובן רק חלק מהנושאים בהם מטפלים עורכי דין מקרקעין. השירותים הם רבים ופונים לקהלי יעד שונים ביניהם אנשים פרטיים, משקיעים, קבלנים, יזמים ועוד.

שכר עורך דין נדלן

שכר עורך דין נדלן

ועכשיו בואו נדבר על הנושא של שכר עורך דין נדלן. אנו הישראלים תמיד אוהבים לחסוך כסף, ולכן תמיד מותחים את הגבולות. אנו מחפשים מה אנחנו יכולים לעשות בעצמנו, ומנסים להתנהל ללא עזרתו של עורך דין. בפועל אין טעות גדולה מזו. מדובר בעסקאות גדולות, וכך גם גודל הסיכונים. עו“ד מקרקעין מסייע להכניס ביטחון לכל עסקה, וגם יכול לספק הרבה ערך מוסף.

ולגבי שכר עורך דין נדלן, ישנם תמחירים שונים הקשורים בין היתר לגבי השירות שעורך הדין מעניק. למשל ישנו שוני בין שכר טרחה לעורך דין ברכישת דירה, לבין העלות של עורך דין לייצוג דיירים בתמ“א 38.

בשורה התחתונה עליכם לבחור עורך דין על פי הניסיון והמקצועיות. יש להיפגש איתו ולדון גם בנושא שכר הטרחה.

מצאו אותנו בגוגל מפות.

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button