עו"ד תכנון ובניה

⁨דיני מקרקעין עורך דין ⁩

אם חשבתם לבנות בית בישראל, ללא עו“ד תכנון ובניה זה קשה ואפילו בלתי אפשרי.

בין אם מדובר בבניית בית פרטי או אולי פרויקט גדול בתחום הנדל“ן, ובין אם אתם אדם פרטי או קבלן בנייה, אתם חייבים עורך דין לענייני בנייה.

דיני מקרקעין עורך דין

עוד תכנון ובניה

בישראל ישנם חוקים שונים הקשורים לקרקעות, בנייה ורגולציה. ואם אתם מחפשים לבנות על קרקע חקלאית, אתם צפויים להתמודד עם חקיקה שונה, וגופים שונים מולם מתנהלים. כך שתהיו חייבים עו“ד מושבים.

עורך דין מקרקעין מכיר את כל החקיקה, ההליכים והרשויות אליהן צריך לפנות. הוא יודע להתנהל מול וועדות בנייה המקומיות , המחוזיות והארציות. להתנהל מול רשות מקרקעי ישראל והרשות רישום והסדר זכויות במקרקעין. הוא יודע מה לבדוק מבחינה משפטית, לערוך את החוזים ואפילו לייעץ בענייני מסים.

ללא עורך דין לענייני מקרקעין אתם צפויים ללכת לאיבוד בסבך הבירוקרטי, אתם תפסידו זמן וגם כסף ויהיה לכם קשה מאוד להוציא אל הפועל את פרויקט הבנייה.

ועדות התכנון והבנייה בישראל הוקמו מכוח חוק התכנון והבנייה המונהג מאז שנת 1965, וועדות אלו הוקמו על פי היררכיה תכנונית והן כוללות בין היתר את המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הוועדה לתשתיות לאומיות, הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה והוועדות המחוזיות/מרחביות לתכנון ובנייה.

עו"ד תכנון ובניה

עורך דין לענייני בניה

אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים להכיר זה ועדות הבנייה. וועדות אלו מתעסקות בקידום תכנית מתאר, מתן אישורי בנייה, שינוי ייעוד מקרקעין, זכויות בנייה ועוד. הן גם מטפלות בערעורים, ותחתיהן ישנן גם ועדות משנה לכל מיני מקרים.

הליך בנייה מחייב את אישור הוועדה הרלוונטית. ולצורך כל יש להציג להם תכניות אדריכליות ומסמכים שונים, הכל לפי מפרט מדויק. ולכן קבלנים, יזמים, אדריכלים ואנשים פרטיים המעוניינים לבנות, זקוקים לעזרתו של עורך דין לענייני בניה.

באופן כללי, כל בקשה להיתר בנייה צריכה להתאים לדרישות החוק, תכניות התב“ע והתקנות. אבל ישנם מקרים בהם סטיות מסוימות עשויות להתקבל, אך לשם כך תזדקקו לשירותיו של עורך דין לענייני מקרקעין. ניתן לבקש לאשר סטיות, אך ישנו הליך הדורש פרסום ושמיעת התנגדויות אם ישנן.

באופן כללי, בנייה בישראל דורשת שני שלבים. אך נציין כי הדבר מתייחס לבניית בית פרטי, ועבור נכסים מסחריים הדבר יותר מורכב.

השלב הראשון הוא קבלת היתרי הבנייה. ולמען האמת זה לא בדיוק שלב אחד, אלא עניין מורכב. קודם כל יש לבקש מידע על הנכס/קרקע ולקבל את כל הנתונים על השטח, בעלי הזכויות, מפות ושרטוטים, מספר גוש וחלקה ועוד.

יש להכין את הבקשה, והדבר דורש אדריכלים ומודדים. יש להכין את תכנית הבנייה, לצרף אישור של הזכויות בנכס וכל החתימות הרלוונטיות. ישנה צורה מסודרת ומוגדרת לאופן שבו מוגשת הבקשה.

עורך דין לענייני בניה

דיני מקרקעין עורך דין מסייע לכם גם במקרה בו אתם מרגישים שאתם נפגעים מתכניות בנייה – דבר שקורה הרבה כאשר השכנים מגישים בקשה להיתר בנייה.

במקרים שכאלו יש להעלות את טענותיכם בפני הוועדה המקומית. וצריך לדעת גם אלו טענות ניתן להעלות, הרי בסופו של דבר הוועדה אינה בוחנת את יחסיכם האישיים עם השכן וכל שיקוליה הם עניינים – כלומר בודקים האם הבנייה המתכוננת תואמת לכל התקנות והחוקים.

ישנם גם מקרים בהם ישנן טענות נזיקין, אך אלו הם נושאים המתנהלים מול בתי המשפט ולא הוועדה המקומית. ולכך לא ניכנס.

ובנוסף לכל מה שהזכרנו, ישנם גם מקרים בהם התבצעו עבודות בנייה ללא היתרים או עם חריגות. ניחשתם נכון, זוהי עבירה פלילית. זה יביל להליך משפטי, ובו אתם צפויים לקבל צו הריסה. אם הסתבכתם עם בנייה לא חוקית או חריגה מהיתרים, התייעצו בהקדם עם עו"ד תכנון ובניה.

⁨דיני מקרקעין עורך דין ⁩

עורך דין תמא 38

עורך דין תכנון ובנייה מסייע גם בתחום של התחדשות עירונית. קודם כל בגלל שזהו פרויקט בניה לכל דבר, וגם הוא דורש את כל האישורים.

אך כאשר מדובר בתמ״א 38 או פינוי בינוי, ישנן גם סוגיות אחרות הקשורות להתארגנות הדיירים, משא ומתן מול הקבלן וחתימת חוזה. וגם אם הקבלן מעסיק עורכי דין המתעסקים באישורי הבנייה, אתם עדיין חייבים נציג משפטי מטעמכם.

אלו הם רק כמה דוגמאות לעבודתו של עו“ד מקרקעין בתחום של בנייה ותכנון. אם הינכם אנשים פרטיים המעוניינים לבנות בית, או יזמים בתחום הנדל“ן, התחנה הראשונה שלכם צריכה להיות עורך דין לענייני בנייה .

עורך דין מקרקעין מישאל גאון מעניק סיוע משפטי במגוון תחומים לרבות רכישת קרקע חקלאית, בניה במושבים, רכישת דירה, רכישת מגרשים ועוד.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

עו"ד תכנון ובניה | עורך דין לענייני בניה | דיני מקרקעין עורך דין

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button