עורך דין לענייני מושבים

עורך דין לענייני מושבים

עורך דין לענייני מושבים הוא זה המעניק ייעוץ וליווי משפטי בכל אותן סוגיות משפטיות הקשורות למגורים במושבים, וכל הסוגיות הקשורות לשימוש בקרקע חקלאית.

מהצפון ועד הדרום, בישראל למעלה מ 400 מושבים היושבים על קרקעות חקלאיות. בשונה מבעלות פרטית על קרקע, הבעלות על הקרקע היא בידי רשות מקרקעי ישראל, ומעמדם של בעלי הנחלות הוא מעמד של חוכרים.

תושבי המושבים, כמו גם אלו שמבקשים לרכוש נחלות במושבים מתמודדים עם מגוון סוגיות משפטיות, המחייבות עורך דין מומחה לנחלות. אלו יכולות להיות עסקאות של מכירת נחלה חקלאית, פרסלציה, בן ממשיך, היטלי השבחה, שינוי יעוד קרקע, קבלת היתר בנייה במושבים ועוד.

בכל הליך שכזה ישנם היבטים משפטיים, ואף היבטי מיסוי שונים מאלו הקיימים בקרקעות בבעלות פרטית. למעשה גם החקיקה והגופים המעורבים הם שונים. יש כאן הרב התנהלות מול רשות מקרקעי ישראל, אגודות שיתופיות, משרד החקלאות ועוד.

עורך דין מקרקעין שאינו מנוסה בסוגיות המושבים עלול לטעות בהליכים ובפרשנות של חקיקה, ובפועל להוביל אתכם לביצוע טעויות שיעלו לכם כסף רב. לכן בכל סוגיה הקשורה לקרקעות חקלאיות, הקפידו לעבוד עם עו“ד מושבים מנוסה.

עורך דין מומחה לנחלות

עורך דין לענייני מושבים

אחת הדוגמאות הטובות ביותר לנחיצותו של עורך דין מומחה לנחלות היא במקרה של מכירת נחלה חקלאית. בעסקה שכזו ישנם סיכונים רבים, ונושאים בעייתיים שצריך להסדיר על מנת למנוע בעיות עתידיות. ישנו אינטרס ברור גם של המוכר וגם של הקונה, כל אחד מהם יכול להיפגע מאי סדרים משפטיים.

ישנן בעיות שונות העלולות להתעורר סביב העסקה, וסביב קבלת היתרי בנייה. היתר בנייה במושבים הוא בדרך כלל הדבר הראשון שהרוכש מעוניין בו. הרי מי שרכש נחלה בדרך כלל חולם על בניית בית בכפר. ובשלב זה הוא עשוי לגלות כי עומדים בפניו מכשולים רבים. התנהלות לא נכונה תפגע גם במוכר וגם בקונה.

עורך דין לענייני מושבים ידע להנחות אתכם על מנת להימנע מבעיות בעסקאות. חלק גדול מעבודתו היא לספק לכם את המידע שיאפשר לראות את תמונות המצב המלאה. לא אחת אנשים מבקשים לרכוש נחלה חקלאית, ויש להם ציפיות מסוימות. אך הם עלולים להתאכזב כאשר יגלו את זכויות הבנייה ו/או את העלויות של התשלומים השונים.

איננו מבקשים להוציא לכם את הרוח מהמפרשים. אכן רכישת נחלה חקלאית יכולה להיות צעד נכון ומתאים עבורכם. אך המטרה שלנו, עורכי הדין, היא לספק לכם את כל המידע ולהעניק לכם את הליווי המשפטי שימנע מכם הפתעות ובעיות עתידיות.

אופן ביצוע העסקאות הוא שונה, זאת מכיוון שבדרך כלל בעל הקרקע הוא במעמד של חוכר הכפוף לחוזה חכירה ובו מגבלות שונות. ולכן חלק גדול מההתנהלות הוא מול בעל הקרקע האמתי – רשות מקרקעי ישראל.

וישנו עוד שותף לעסקה, והוא האגודות השיתופיות. לא ניתן לרכוש נחלה חקלאית ללא אישור האגודה השיתופית.

ולצד כל הבירוקרטיה, חשוב גם שתהיה לכם התמונה המלאה לגבי העלויות. יש לקחת בחשבון את כל מרכיבי העלות, לרבות מיסוי, ומע“מ.

ולבסוף יש לערוך את הסכם המכירה עליו יחתמו הרוכש והמוכר. כמו כל חוזה יש לדון בו בכל הפרטים, לרבות ההתחייבויות של כל אחד מהצדדים, הסדרי התשלום, הפרות של חוזה וכו‘.

עורך דין מומחה לנחלות

עורך דין לענייני מושבים

עורך דין מושבים מתעסק בסוגיות שונות הרלוונטיות לחיים במושב, וכל מה שקשור לקרקעות, לא רק בהקשר של מכירת הקרקע.

היתרי בנייה הם סוגי בפני עצמה. במקרים רבים הם מתלווים לרכישת הנחלה, זאת מכיוון שרוכש הנחלה רוצה להגשים את חלומו ולבנות בית במהרה. אך גם אלו המתגוררים במושב שנים עשויים למצוא את עצמם מתמודדים עם סוגיות הקשורות להיתרי בנייה.

יש הרבה מאוד שאלות לגבי מה מותר לבנות, וכמה מותר לבנות. ויש כאן סוגיות שונות המערבות את רשות מקרקעי ישראל, תכניות מתאר ואפילו את משרד החקלאות. בין אם רציתם לבנות יחידת דיור לנכד, או לול תרנגולות, תמיד ישנן סוגיות של היתרי בנייה הדורשות התעסקות משפטית לא קטנה.

לפעמים אנשים הולכים אחר הלב, אחר הרצון להחזיק במשק בישראל ולהגשים מטרות ציוניות. אך הם לא מדמיינים כי ילכו לאיבוד במסדרונות הבירוקרטיה של הרשויות השונות. הם חלמו על משק חקלאי, ודמיינו את אהבת האדמה וריח השדות. ובפועל הם מצאו את עצמם מגדלים בעיקר ניירת משפטית.

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! עו“ד מקרקעין מישאל גאון מביא איתו ניסיון רב בתחום המושבים והנחלות החקלאיות. משרדינו מתעסק במגוון סוגיות לרבות הפשרת קרקעות, הסכמי שיתוף במקרקעין, מינוי בן ממשיך, היתר בנייה במושב ועוד.

אנחנו כאן על מנת לסייע. עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

עורך דין לענייני מושבים | עורך דין מומחה לנחלות

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button