שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין

שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין

שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין הוא התמורה שאתם משלימים עבור השירותים המשפטיים של עורך דין מקרקעין. לעתים זהו שכר טרחה עו“ד ברכישת דירה, ולעתים מדובר בעסקאות גדולות יותר כגון ליווי בפרויקט התחדשות עירונית או ייצוג במיזמי נדל“ן גדולים. כל עסקה היא שונה במאפייניה, ובהתאם לכך יתכנו מודלים שונים לקביעת גובה שכר הטרחה. אך חשוב לציין כי שום דבר אינו נשאר באוויר, בעת תחילת העבודה יש לערוך הסכם שכר טרחה המגדיר בדיוק מהם השירותים שיינתנו ללקוח וכיצד יחושב שכר הטרחה.

למה צריך עו“ד מקרקעין

לפני הכל נשאלת השאלה למה בכלל צריך עו“ד מקרקעין? האם תוכלו להסתדר בלעדיו? אולי תוכלו למצוא חוזה שכירות להורדה, אולי תוכלו לעבור בעצמכם על החוזה שהציע הקבלן? אולי תמצאו מידע באינטרנט ותתנהלו לבדכם בכל המבוך הבירוקרטי של העברת הבעלות? ככל הנראה זוהי תהיה תחילתה של הרפתקה, אך ממש לא במשמעות החיובית.

זו תהיה הרפתקה מתסכלת, גוזלת זמן ובעיקר תעלה לכם ביוקר. יש סיבה מדוע אנשים פונים אל עורכי דין מקרקעין ומשלמים שכר טרחה עו“ד ברכישת דירה או בכל ייצוג משפטי אחר שהם זקוקים לו.

שכר טרחה עוד ברכישת דירה

להלן כמה דוגמאות שיעזרו לכם להבין את החשיבות של עורך דין נדלן בעסקאות מקרקעין:

תכנוני מס – אחת התרומות המרכזיות של עורך דין מקרקעין הוא היכולת לערוך עבורכם תכנוני מס. בישראל ישנם שני סוגי מסים עיקריים הקשורים למיסוי מקרקעין – מס מכירה ומס שבח. עסקאות נדל“ן מתבצעות בנסיבות שונות, וחישוב המס מושפע מפרטים שונים של העסקה. למשל אם רכשתם דירת מגורים, וזו הדירה היחידה שבבעלותכם, תשלמו את סכום מס הרכישה המינימלי בהתאם למדרגות המס הקיימות בחוק. ואילו אם יש ברשותכם כבר שתי דירות, וזוהי הדירה השלישית, אתם צפויים לשלם מיסוי גבוה יותר.
עורך דין נדל“ן לא קובע את שיעורי המס, אך הוא יכול לסייע לכם להפחית את נטל המס. ישנן פעולות שונות שכל אחד יכול לעשות, על מנת להתנהל בצורה כלכלית נכונה יותר, ולהפחית את נטל המס. מסי המקרקעין עשויים להגיע לסכומים גבוהים מאוד, ולכן שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין מתגמד לעומת החיסכון שהוא יכול לייצר לכם.

זיהוי סיכונים – בכל עסקת מקרקעין ישנם סיכונים, החל מרכישת דירת מגורים ועד פרויקט של הקמת שכונת מגורים. אם נסתכל רק על המקרה של האדם הפרטי הרוצה לרכוש דירת מגורים או למכור דירת מגורים, כבר נוכל לראות כי הסיכונים גדולים. רוכש הדירה עומד להשקיע חסכונות של שנים, והוא לא רוצה שום בעיות משפטיות שיגרמו לו לאבד את כספו. ואילו מוכר הדירה, רוצה להבטיח שיקבל את התמורה המלאה מהרוכש. ויש עוד רשימה ארוכה של בעיות משפטיות שעשויות להתעורר בעת רכישת דירה מיד שנייה, וגם בעת רכישת דירה מקבלן. עורך הדין יסייע לזהות בעיות, למנוע בעיות ולבנות חוזים משפטיים המספקים הגנה. באופן כללי, קבלנים נוהגים להציע חוזים המוטים לטובתם. מי שאין לא ידע משפטי עשוי ליפול, ולא להבין את התרחישים המשפטיים האפשריים בהם הסעיפים השונים יבואו לידי ביטול. עורך דין מטעמו יכול לסייע לאזן את החוזה, ולהבטיח את הזכויות של הרוכש.

ניהול ההליכים – אל תחשבו שכל עבודתו של עורך הדין היא לערוך חוזים. עורך דין עוסק באופן פעיל בביצוע בדיקות שונות מול הרשויות הרלוונטיות, והגשת בקשות שונות. למשל זוהי יכולה להיות בדיקת נסח טאבו, רישום הערת אזהרה, העברת בעלות ואפילו הגשת תביעה משפטית נגד קבלן במידה ועולה הצורך. אך גם ההליכים הבסיסיים שיש לבצע, בהנחה שאין בעיות מיוחדות, עלולים לגזול מכם זמן רב. תשלום שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין יכול לחסוך לכם זמן יקר, שגם הוא שווה כסף.

שכר טרחה עו"ד ברכישת דירה

אחת השאלות השכיחות היא כמה גובה עורך דין על ייצוג בעת רכישת דירה. האמת שאין תעריך קבוע, והדבר נתון לחוקי השוק (ההיצע והביקוש). כל עורך דין יכול לקבוע שכר טרחה כראות עיניו, ובהתאם למורכבות העסקה, היקף העסקה וחבילת השירותים שהוא מעניק.
אך באופן כללי השוק התייצב על רמה מקובלת של שכר טרחה לעורכי דין בעת רכישת דירה. הסכום המקובל הוא כ 0.5% – 1% משווי המכירה של הנכס. עורכי דין עתירי ניסיון יכולים לגבות קצת יותר, ומנגד כאשר סכומי העסקאות גדולים במיוחד, הם מוכנים לרדת באחוז הרווח.
שימו לב שחשוב גם לבדוק מה אתם מקבלים בתמורה, למשל האם עורך הדין רק מכין חוזה משפטי, או מטפל בכל הליכי המכירה ורישום הבעלות.

שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין

שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין

שכר טרחה עבור רכישה או מכירה של דירה, הוא רק חלק מהתמונה. אך יתכנו סוגים שונים של שירותים, ועבורם יקבע שכר דירה אחר. למשל אולי מדובר בנושא של רישום בעלות על נכס שרשום על שם חברה משכנת, ביטול הערת אזהרה, או נושאים מורכבים יותר מהתחום של ייצוג קבלנים ויזמים המעורבים בפרויקטים של עשרות ומאות מיליונים. וכמובן ישנם מקרים בהם יש צורך בייצוג בבית משפט, כמו תביעות על ליקויי בנייה, הפרות חוזה ועוד.
ישנם סטנדרטים מקובלים בתחום, אך בסופו של דבר כל עורך דין גובה מחירים אחרים. הדרך המומלצת ביותר היא פשוט לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך הדין. כך תוכלו גם להתרשם מניסיונו והיכולות שלו בתחום.

משרד עורכי דין מישאל גאון עומד לשירותכם בכל סוגיית נדל“ן, מאלו הרוכשים דירת מגורים, ועד הקבלנים הגדולים. יש לנו ניסיון עשיר במגוון סוגיות: רכישת נחלה חקלאית, תמ“א 38, הסכם קומבינציה, פירוק שיתוף במקרקעין ועוד.

מצאו אותנו בגוגל מפות.

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button