בס"ד

עמלת עורך דין מכירת דירה

כמה לוקח עוד על מכירת דירה

השאלות על עמלת עורך דין מכירת דירה הן לא רק שאלות של מחיר. נשאלת כאן גם השאלה למה צריך עורך דין למכירת דירה ומהו הערך שהוא מביא לבעלי הנכס. במאמר זה נענה על השאלה כמה לוקח עוד על מכירת דירה, אך לפני זה אני מבקש לדבר על הקשיים והסיכונים העומדים בפני מי שמבקש למכור דירה בישראל.

עמלת עורך דין במכירת דירה

עמלת עורך דין מכירת דירה

בכל עסקה שבה ישנם שני צדדים, לכל אחד מן הצדדים ישנם סיכונים בעסק. וזאת לצד זכויות וחובות. רבים מאמינים כי עיקר הסיכון הוא בעת רכישת הדירה, אך בתור עורך דין מקרקעין אני יכול לספר לכם כי ישנם גם סיכונים רבים העומדים בפני זה המבקש למכור את הדירה. עמלת עורך דין מכירת דירה היא המחיר שתשלמו עבור הפחתת הסיכונים ועבור כל הערך המוסף והליווי המשפטי.

ולפני שנדבר על הסיכונים, ישנן עוד פרט קטן. ההיגיון הבריא אומר שעסקה בסדר גודל שכזה חייבת חוזה משפטי (הסכם מכירת דירה). אבל זה לא רק ההיגיון – זוהי גם חובה על פי חוק! אם לא ידעתם, חוק המקרקעין מחייב את הצדדים לערוך הסכם בכתב. אז גם בגלל סיבה טכנית זו אתם צריכים עורך דין.

עורך דין חוזים הבקיא בחוקי המקרקעין ידע להכין חוזה המשקף את האינטרסים של בעל הנכס.

להלן כמה דוגמאות לבעיות אפשריות בעת מכירת הדירה. עורך דין למכירת דירה ידע לבצע בדיקות מקדימות, כמו גם לבנות מנגנוני ביטחון משפטיים אשר יצמצמו את הסיכונים:

היכולות הפיננסיות של הקונה – חשוב לוודא כי ההסכם תואם ליכולות הפיננסיות של הקונה. קודם כל כי אתם רוצים לקבל את מה שמגיע לכם, בלי להיות מופתעים לרעה. שנית, כל עיכוב או בעיה בתשלום תוכל לפגוע בהתחייבויות כספיות שלכם. למשל במקרים רבים אנשים מוכרים דירה ישנה ובמקביל רוכשים דירה חדשה.
אם יש לכם חוזה והרוכש אינו עומד בתשלומים, ישנם אמצעים משפטיים לפעול נגדו. אבל הרצון שלכם הוא להימנע ממצבים שכאלו, ולכן חשוב לבצע בדיקות מקדימות.

תכנון מס – בעת מכירת דירה אתם תידרשו לשלם מס שבח, ויש לקחת בחשבון את ההוצאה הזו. עורך דין מיסוי מקרקעין יכול לעשות עבורכם הרבה יותר מחישוב המס. הוא יכול לראות את התמונה הגדולה ולבחון את הדרכים בהם ניתן להפחית את נטל המס. זה עשוי לחסוך לכם כסף רב, וזהו בהחלט משקל נגדי אל מול עמלת עורך דין במכירת דירה.

תביעות כנגד מוכר הדירה -אחד החששות של מוכר הדירה הוא שיבואו תביעות עתידיות של רוכש הדירה. לפני הכל נגיד שעל פי חוק אסור לכם להסתיר מידע. למשל אם ישנם ליקויים בדירה שאתם יודעים עליהם, אסור להסתיר זאת מהרוכש. מסיבה זו חייבת להיות בהסכם הצהרה של הרוכש שהוא ביצע את בדיקות שונות לגבי המצב התכנוני והמשפטי.

לכאורה זוהי נשמעת הצהרה תמימה, אך היא יכולה למנוע טענות עתידיות ובעיות משפטיות סבוכות.

אלו הן רק כמה דוגמאות לבעיות והקשיים אשר צריך לתת אליהם את תשומת הלב. אך בשורה התחתונה עורך דין לענייני מקרקעין מעניק לכם ביטחון. זהו צורך גם של המוכר וגם של הקונה, וכל אחד בדרך כלל מביא עורך דין מטעמו.

עמלת עורך דין מכירת דירה

עמלת עורך דין מכירת דירה

התשובה לשאלה כמה לוקח עוד על מכירת דירה תלויה בערך הדירה. עמלת עורך דין במכירת דירה היא בדרך כלל כחצי אחוז מסכום העסקה, לפעמים מעט יותר ולפעמים מעט פחות.

ההמלצה שלנו היא לבדוק עם עורך הדין. אתם יכולים לפנות אל עורכי דין מקרקעין ולקבל הצעות מחיר, אך אל תתפשרו על רמת הניסיון של עורך הדין – זה בהחלט דבר בעל ערך. ובאופן כללי אינכם צפויים לפגוש הבדלי מחיר גדולים, בסופו של דבר זהו שוק תחרותי ורוב עורכי הדין מציעים את אותה רמה מחיר.

נקודה חשובה נוספת היא לשאול את עורך הדין לגבי הוצאות נוספות. זהו לא חלק משכר הטרחה אלא תשלומים שונים כמו רישום הערת אזהרה או רישום בטאבו. באופן כללי אלו הם אינם סכומים גבוהים, אבל מגיע לכם לדעת את כל מבנה העלויות ולא להיות מופתעים.

כמה לוקח עוד על מכירת דירה

כמה לוקח עוד על מכירת דירה

מחזיקים דירה ועומדים לפני מכירה? זקוקים לעסקה מורכבת של מכירת דירה ובמקביל רכישה של דירה חדשה? ברור שהכל חייב לתקתק בצורה מושלמת. אל תיקחו סיכונים מיותרים, פנו אל עורך דין נדלן מישאל גאון.

למשרדינו ניסיון רב בכל תחומי המקרקעין, לרבות רכישת דירה מקבלן, רכישת דירה יד שנייה, פירוק הסכם שיתוף במקרקעין, היתר בנייה ועוד.

עורך דין מקרקעין צרו קשר באמצעות הלינקדאין.

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

רוצים לרכוש/למכור/להשכיר נכס?
עו"ד נדל"ן מישאל גאון ישמח לעזור לכם!

מלאו את השאלון הקצר ותקבלו ייעוץ ראשוני חינם!

*בכפוף לבדיקת התאמה
Call Now Button