עורכי דין מיסוי מקרקעין

עורכי דין מיסוי מקרקעין

עורכי דין מיסוי מקרקעין מעניקים לכם ליווי בכל עסקת מקרקעין, ובין היתר מסייעים בחישובי המס ואסטרטגיות להפחתת המס. בישראל ישנו מס שבח, מס רכישה והיטל השבחה. אלו הם המסים וההיטלים המרכזיים בעת ביצוע עסקת מקרקעין. הם יכולים להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים, ואף להיות גורם המכריע את כדאיות העסקה.

מומחה למיסוי מקרקעין מסייע לכם לערוך את כל החישובים, הרי בוודאי שאינכם רוצים למצוא את עצמכם מופתעים מדרישות לתשלום מס בסך עשרות אלפי שקלים שבכלל לא לקחתם בחשבון. אך מדובר בהרבה יותר מחישובי מס, מדובר גם על תכנון מס. עורך דין מומחה מיסוי מקרקעין יכול לסייע לכם להפחית את המס ואף להשיג פטורים. חס וחלילה, איננו מדברים על דרכים לא כשרות – אלא מיצוי הזכויות המגיעות לכם על פי חוק.

מומחה מיסוי מקרקעין

מומחה מיסוי מקרקעין

ראשית כל כדאי להכיר את המסים השונים:

מס רכישה – מס רכישה הוא מס המוטל בעת רכישת זכות במקרקעין. שיעורי המס מתעדכנים אחת לשנה, והם מחושבים כנגזרת מתוך שווי העסקה. חשוב להבדיל בין רכישת דירת מגורים, או נכסים אחרים. לגבי דירת מגורים (כפי שהיא מוגדרת בחוק) ישנו שיעור מס מדורג. ואילו לגבי נכסים אחרים ישנו שיעור מס קבוע לכל השווי של הנכס.

בעת הרכישה עליכם לדווח לרשויות המס על העסקה, והחוק קובע כי עליכם לשלם את המס תוך 60 יום מתאריך ביצוע העסקה (בדרך כלל היום בו חתמתם על הסכם המכר).

עליכם לערוך חישוב שומה עצמאית, כמובן בעזרת מומחה למיסוי מקרקעין, ולשלם על פי השומה העצמאית. רשות המסים תבצע את החישובים שלה, ובמידה ויש לשלם סכום גבוה יותר, תקבלו הודעה ודרישת תשלום תוך 30 יום. ניתן לחלוק על שומת המנהל, לא נרחיב בהליך (פנו לייעוץ אישי אצל עו“ד מקרקעין).
בתור רוכשי דירה, המתנהלים בתקציב דחוק ומשכנתא, בוודאי לא תרצו להיות מופתעים מדרישת התשלום. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין נדל“ן ולדעת מה הסכום שתדרשו לשלם. וכמובן שישנו סיכוי כי אתם זכאים לקבל פטור ממס רכישה או הקלה בגובה המס. לעתים עורכי דין מיסוי מקרקעין ימליצו על פעולות שונות או ידריכו אתכם כיצד לנהוג על מנת לקבל פטור ולמקסם את ההטבות.

מס שבח – מס שבח הוא מס המוטל על מוכר הנכס. זהו מס על רווח ההון הנוצר בעקבות המכירה- ההפרש בין מחיר המכירה של הדירה לבין המחיר שנרכשה בעבר. החישוב עשוי להיות מעט מורכב מכיוון שיש להצמיד אותו למדד.
גם כאן ישנם פטורים ולכן תמיד חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה מיסוי מקרקעין. שימו לב כי ניתן לנכות הוצאות רכישה והשבחה של הנכס, כמו למשל התשלום לעורך דין, מתווך ושיפוצים שונים שערכתם בנכס. כמובן שחשוב שתשמרו את כל החשבוניות לאורך השנים.

היטל השבחה – ערכו של הנכס שלכם מושפע מתכניות התב"ע וכל התקנות המגדירות את השימוש בו. אך לאורך השנים יתכן כי ישנם שינויים המשפיעים באופן ישיר על ערך הנכס שלכם, כמו למשל אישור תכנית תב“ע חדשה, אישור הקלה או אישור שימוש חורג בנכס.
את היטל ההשבחה יש לשלם לרשות המקומית בעת מימוש ההשבחה. הוא עומד על 50% מערך ההשבחה. ההיטל מוטל על מי שהיה בעל הזכויות בנכס בעת ההשבחה. לצורך העניין מכירת הנכס נחשבת לניצול ההשבחה, מכיוון שהיא תבוא לידי ביטוי בערך הנכס.
גם כאן ישנם מקרים של פטורים והנחות, חשוב להתייעץ עם עורכי דין מקרקעין המכירים את כל התקנות.

מומחה למיסוי מקרקעין

מומחה למיסוי מקרקעין

ישנם אנשים השואלים את עצמם האם כדאי לשלם שכר טרחה עורך דין מכירת דירה (או רכישת דירה), או שאולי זוהי הוצאה מיותרת. אמנם ישנן סוגיות שונות המוכיחות כי חייבים עורך דין מקרקעין בעת ביצוע עסקה, אך סוגיות המיסוי הן אחת הדוגמאות החזקות לערך המוסף שעו“ד מביא איתו. הוא יכול לסייע בחיסכון גדול במיסוי, ויש להתייעץ איתו בכל רכישה או מכירה של נכס, כמו כמו העברת דירה במתנה וסוגיות הקשורות לירושת דירות.

מס שבח עומד על 25% מתוך השבח נטו שנוצר בעת המכירה, ואילו מס רכישה יכול להגיע ל 10%. בהתחשב ברמת המחירים של שוק הדירות, הסכומים הללו יכולים להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים. וזה רק מדגיש את החשיבות של עורכי דין מיסוי מקרקעין.

עורכי דין מיסוי מקרקעין

עורכי דין מיסוי מקרקעין

מתכננים לבצע עסקת מקרקעין? סוגיות המיסוי הן שאלה מרכזית. עו“ד למיסוי מקרקעין יכול לסייע לכם לתכנן את המיסוי ולהפחית בנטל המס. אך זהו רק חלק מהתמונה המלאה, ישנן סוגיות משפטיות בעסקאות מקרקעין, והתנהלות ללא עורך דין היא חסרת אחריות.
אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכי דין מישאל גאון. למשרדנו ניסיון רב בכל סוגיות המקרקעין ואנו מעניקים שירותים שונים הכוללים: ייצוג ליזמים וקבלנים, הסכמי שיתוף, הסכמי קומבינציה, התחדשות עירונית, מינוי בן ממשיך, רכישת נחלה חקלאית ועוד.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button