חוזה מכירת דירה

חוזה מכירת דירה

חוזה מכירת דירה הוא החוזה המגדיר את עסקת רכישת הדירה ומאפייניה. יש לו חשיבות רבה גם עבור מוכרי הדירות וגם עבור רוכשי הדירות. לשני הצדדים ציפיות מהעסקה, אך גם לשניהם חששות וסיכונים. הסכם מכר דירה מגדיר את כל ההתחייבויות והזכויות שבעסקה עבור שני הצדדים, ונותן גם תרופות להפרות החוזה ובעיות שונות העשויות להתעורר לאורך העסקה.

רכישת דירה היא אינה עסקה שולית, עבור רוב האנשים זוהי העסקה הגדולה ביותר שיעשו בחייהם, ולכן תמיד חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין חוזה מכר. מחיר עורך דין מכירת דירה נקבע כאחוז מסוים מהעסקה, אך ישנם גם שיקולים נוספים העשויים להשפיע. עורך הדין מביא לעסקה ביטחון, ואפילו חיסכון של ממש – בשום פנים ואופן אין לוותר על עו“ד מקרקעין. בהמשך נרחיב על תשלום לעורך דין מכירת דירה.

עורך דין חוזה מכר

חוזה מכירת דירה

כאשר מדברים על רכישת דירה, הסכם המכר הוא אחד הפרטים החשובים. אך מלבד הסכם המכר ישנן פעולות שונות שיש לבצע לפניו ואחריו, ולכן אתם זקוקים לליווי משפטי מלא.

הסכם מכר דירה הוא חוזה משפטי לכל דבר, והוא כפוף לשני חוקים מרכזיים: האחד הוא חוק החוזים, והשני הוא חוק המקרקעין.
החוק מחייב לערוך חוזה בכתב עבור מכירה/רכישה של דירה או כל נכס מקרקעין אחר. אין תוקף משפטי להסכם שלא נעשה בכתב, אפילו אם ניתנה תמורה בעד הנכס.

החוק גם מחייב לעמוד בדרישת המסוימות. כלומר יש צורך בחוזה מפורט המגדיר את כל הפרטים החשובים של העסקה. זהו עיקרון המבטא את גמירות הדעת של הצדדים לביצוע העסקה.

למעשה חוזה מכירת דירה חייב לעמוד בכל התנאים הקיימים בחוק החוזים. זה אומר גם חובת תום לב. המשמעות של זה היא שהמוכר אינו יכול להסתיר מהרוכש פרטים על הדירה. למשל אם ידוע למוכר כי קיימת בעיה מסוימת בדירה, עליו לדווח לרוכש גם אם זה יפגע באינטרסים של המוכר מבחינת המחיר או קיום העסקה. בוודאי שאין אפשרות לקיים מדיניות של ”לא שאל, לא אמרתי“, זהו אינו תום לב.
מכירת נכס דורשת גם את הסדרת הזכויות באמצעות רישום בלשכת רישום המקרקעין.

תשלום לעורך דין מכירת דירה

בדיקות בטרם חתימה על חוזה

בטרם החתימה על חוזה המכר יש לבצע בדיקות שונות, חלקן בדיקות הקשורות להיבטים משפטיים. בדיקות אחרות קשורות למאפייני הנכס והסביבה, והן יותר בדיקות אישיות על מנת לוודא שהנכס מתאים עבורכם. עורך דין חוזה מכר יכול לבצע עבורכם את כל הבדיקות המשפטיות, והן חשובות מאוד. הבדיקות יבטיחו את נאותות העסקה, ימנעו מכם להיכנס לעסקאות מסוכנות ויאפשרו להסדיר נקודות בעייתיות לפני התקדמות בעסקה.

בין הדברים שיש לבדוק זה את הבעלות על הדירה. יש לבדוק את תעודת הזהות של מוכרי הנכס, ולוודא כי הם בעלי הזכויות על הנכס. במקביל חשוב לבדוק האם ישנן הערות אזהרה, משכנתאות, שעבודים והתחייבויות לצדדים שלישיים העלולים להפריע לעסקה. חשוב גם לבדוק שאין צו מניעה או צו הריסה של הנכס.

יש לבדוק שאין חריגות בנייה והכל תואם לתכניות התב“ע, כאן תצטרכו גם את עזרתו של שמאי מקרקעין ו/או מהנדס המבצע בדק בית לפני קנייה.
מחיר עורך דין מכירת דירה

לפני שנדבר על תשלום לעורך דין מכירת דירה, חשוב להדגיש את חשיבותו. יתכן כי אתם רוצים לחסוך בהוצאות ואתם שוקלים לוותר על עורך דין מקרקעין, אך אין טעות גדולה מזה. גם כאשר מדובר במקרה של רכישת דירה מקבלן, חשוב שעורך דין מטעמכם יבדוק את החוזה. כאשר עורכי הדין של הקבלן הם אלו שהכינו את החוזה, הם חושבים בעיקר על האינטרסים של הקבלן. הם יכולים לתת לכם לעיין בחוזה אבל ללא השכלה משפטית וניסיון בתחום המקרקעין, אתם לא תגלו את המלכודות. הסכמים שכאלו בדרך כלל מוטים לטובת האינטרסים של הקבלן. לכן חשוב לפנות לעורך דין מטעמכם, עורך דין חוזה מכר אשר יעבור על כל סעיפי ההסכם ויוודא כי ההסכם מבטא בצורה מספקת את האינטרסים של הרוכשים.

ישנן סכנות רבות בעת רכישה/מכירה של דירה. גם המוכרים וגם הרוכשים חשופים לסיכונים. עורך דין חוזים מנוסה יודע בדיוק מה צריך לבדוק, וכיצד לערוך חוזה המצמצם את הסיכונים ונותן מענה לתרחישים שונים.

מחיר עורך דין מכירת דירה

תשלום לעורך דין מכירת דירה

מחיר עורך דין מכירת דירה נקבע כאחוז מסוים משווי העסקה, כמובן שהדברים אינם עומדים תלויים באוויר – יש לחתום על הסכם שכר טרחה המגדיר גובה תשלום לעורך דין מכירת דירה, ואת כל מה שנכלל בשירות.

מקובל לגבות כ 0.5%-1% משווי הנכס, וכל עורך דין יכול לתמחר כרצונו. היוקרה והניסיון של עורך הדין יכולים להשפיע על גובה שכר הטרחה, אך צריך לזכור כי יש גם ערך של ממש לניסיון של עורך הדין.

יש לקחת בחשבון כי ישנן אגרות שונות אותן יש לשלם, ואלו הן הוצאות נוספות עליהן יחייב עורך הדין.

חוזה מכירת דירה

עורך דין חוזה מכר

חוזה מכירת דירה מצריך עו“ד לענייני מקרקעין המעניק לכם ליווי מלא, מהבדיקות המקדימות ועד העברת הבעלות על הנכס. משרד עורכי דין מישאל גאון מביא איתו ניסיון רב בתחום המקרקעין, ומעניק לכם ליווי צמוד בדרך לעסקה בטוחה. אנו רוצים לסייע לכם להגשים חלום ולרכוש דירה בישראל, או למכור את הנכס שברשותכם בצורה הבטוחה ביותר.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך.