עורך דין קניית דירה מקבלן

עורך דין קניית דירה מקבלן

עורך דין קניית דירה מקבלן הוא דבר חשוב שלא כדאי לוותר עליו.

בעוד רבים נוהגים להסתכל על רכישת דירה מקבלן כעסקה בטוחה, זאת בהשוואה לרכישת דירה מיד 2, בפועל ממש לא כדאי לעשות זאת ללא עו“ד מקרקעין. עלות עורך דין קניית דירה מקבלן מתגמדת לעומת הערך המוסף והשקט הנפשי שהוא מביא לכם.

במאמר זה נדבר על החשיבות של עו“ד נדלן בעת רכישת דירה מקבלן, וגם על השאלה כמה משלמים לעורך דין על קניית דירה.

כמה משלמים לעורך דין על קניית דירה

עורך דין קניית דירה מקבלן

רכישת דירה היא עסקה גדולה מאוד מבחינה כספית. עבור האדם הממוצע זוהי העסקה הגדולה ביותר שיבצע במהלך ימי חייו. אנו משקיעים סכומים כסף גדולים שהם פרי חסכונות של שנים, ולוקחים על עצמינו גם התחייבות ארוכת טווח לתשלום המשכנתה. ובתמורה נרצה לקבל את דירת החלומות שלנו, ללא שום אכזבות. במילים פשוטות, יש לנו הרבה מאוד מה להפסיד. כל דבר שישתבש עלול להשאיר אותנו ללא דירה, או דירה בעייתית מאוד, ואבדן של סכומי עתק. מספיק שהקבלן לא יעמוד בלוח הזמנים, וזה כבר עשוי ליצור לנו בעיה בעלת משמעויות כלכליות.

שכר טרחה עורך דין קניית דירה מקבלן הוא לא עוד הוצאה שתרצו להימנע ממנה בתקופה שגם ככה ההוצאות בה גדולות. עלות עורך דין קניית דירה מקבלן היא ההשקעה שתמנע מכם מפח נפש גדול ותעניק לכם ביטחון ושקט נפשי.

אנשים נוטים לחשוב שקניית דירה מקבלן היא פחות מסוכנת מאשר קניית דירה יד שנייה. בפועל זה לא ממש מדויק, הסיכונים יכולים להיות שונים במהותם, אך הם קיימים גם בעסקה שכזו.

שכר טרחה עורך דין קניית דירה מקבלן

שכר טרחה עורך דין קניית דירה מקבלן

הקבלנים מודעים לסיכונים, אך הם מסתכלים על הדברים מנקודת מבטם. הם רוצים להבטיח את כל הזכויות שלהם, וגם לכסות את עצמם מתביעות משפטיות בכל מיני תרחישים אפשריים. לכן הם נעזרים בעורכי דין מטעמם. עורכי דין אלו מכינים הסכם מכר לדירה והקבלנים מציעים לכם את ההסכם הזה. הם משווקים לכם אותו כהסכם סטנדרטי, וזה אולי נכון. אך במהותו מדובר בהסכם שעורכי הדין בנו על מנת לשמור על האינטרס של הקבלן ולא האינטרס שלכם.

לכן בעת רכישת נכס אתם חייבים עורך דין לענייני מקרקעין מטעמכם. עורך הדין יבדוק את החוזה ויזהה את הסעיפים הבעייתיים. כך תוכלו להכניס שינויים בחוזה המבטיחים את הזכויות שלכם ומספקים לכם הגנה בתרחישים שונים. עלות עורך דין קניית דירה מקבלן היא השקעה מוצדקת השומרת על הגב שלכם.

עלות עורך דין קניית דירה מקבלן

עלות עורך דין קניית דירה מקבלן

ישנם עניינים שונים הקשורים לפרויקט, אך אנשים עלולים להתייחס אליהן כאל בעיה של הקבלן ולחשוב שזה לא מעניין אותם – שהקבלן ישבור את הראש. בפועל זה ממש לא כך; כל בעיה בזכויות הבנייה, בהתנהלות הכלכלית או משהו אחר, בסופו של דבר תפגע ברוכש הדירה. הקונה חייב לגלות מעורבות גדולה יותר; כמובן שלאדם הממוצע אין את הכלים לעשות זאת והוא אפילו לא יודע מה צריך לבדוק ואיפה (אחרת היה נהיה קבלן בעצמו), ולכן חשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין קניית דירה מקבלן.

אל תחשבו שמשרד עורכי דין מקרקעין בודקים אך ורק את החוזה, ישנן בדיקות רבות שצריך לבצע מלבד החוזה. למשל עורך דין קניית דירה מקבלן בודק את המצב הקנייני של הקרקע; חשוב לבדוק האם זו אדמת מנהל, קרקע פרטית, הסכם קומבינציה בין הקבלן לבעל הקרקע וכו‘. חשוב לבדוק שאין שום מכשול משפטי המונה מהקבלן למכור את הדירה. חשוב לבדוק האם לקבלן כבר יש היתר בנייה ולקבוע לוח זמנים לקבלת ההיתר, ולאפשר לרוכש הדירה נקודת יציאה מהחוזה במידה ולא ניתן ההיתר בזמן. ואלו הם רק שתי נקודות מתוך עשרות סעיפים שיש לבדוק.

עורך דין קניית דירה מקבלן

כמה משלמים לעורך דין על קניית דירה

עו“ד רכישת דירה הוא דבר חובה בעסקה מול הקבלן, אך עכשיו נשאלת השאלה כמה משלמים לעורך דין על קניית דירה. שכר טרחה עורך דין קניית דירה מקבלן עומד בדרך כלל על 1%-2% משווי העסקה. שכר הטרחה עשוי להשתנות בהתאם למורכבות העסקה, שווי הנכס והניסיון של עורך הדין. עורכי דין מקרקעין מנוסים מביאים איתם ערך גדול יותר לעסקה; הם מסוגלים לצפות את כל הבעיות האפשריות, מכיוון שכבר ראו לא מעט מקרים במהלך הקריירה שלהם. ולכן באופן טבעי הם עשויים לבקש עמלה גבוהה יותר.

שמרו על קשר גם באמצעות הפייסבוק.

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך.