שכר טרחה עורך דין קניית דירה

כמה לוקח עורך דין על קניית דירה

שכר טרחה עורך דין קניית דירה הוא התשלום שאתם משלמים עבור השקט הנפשי שלכם. אנשים רבים שואלים כמה לוקח עורך דין על קניית דירה, מתי משלמים לעורך דין קניית דירה ואולי גם שאלות נוספות לגבי עלות עורך דין קניית דירה. אך לפני הכל נשאלת שאלת השאלות, האם תשלום לעורך דין קניית דירה הוא דבר מוצדק, או שזוהי הוצאה מיותרת?

עמלת עורך דין קניית דירה

עורך דין קניית דירה מחיר

אז שאלת השאלות לפני שמדברים על מחיר עורך דין קניית דירה היא האם בכלל צריך אותו. אז בואו נראה מה מעניק לכם עו“ד מקרקעין.

עורך דין לענייני מקרקעין מלווה אתכם בכל שלבי העסקה, מהבדיקות המקדימות, ועד חוזה המכר ורישום הבעלות על הדירה. הערך של עו“ד נדל“ן בא לידי ביטוי בכמה היבטים:

  1. מונע מכם טעויות שיעלו לכם ביוקר – ישנם אינספור דברים שעלולים להשתבש בתהליך קניית דירה. ישנם תרחישים שאפילו אינכם רוצים לדמיין כמו אדם המוכר דירה שאין לו עלייה בכלל זכויות ובורח עם הכסף, קבלנים שפושטים רגל לפני שסיימו לבנות, ליקוי בנייה שמתגלים לאחר שקיבלתם את הנכס, שעבודים, עיקולים, הפרות בנייה ועוד. כל תקלה כזו עלולה לגרום לכם לאבדן של כספים. עו“ד לקניית דירה מבצע בדיקות מקדימות ובונה מנגנוני הגנה על מנת למנוע את המצבים הללו. מחירי הדירות הם עצומים וכבר היו מקרים שאנשים איבדו את כל כספם.
  2. מסייע לכם בהתנהלות הבירוקרטית – רכישת דירה והעברת הבעלות היא תהליך מורכב. ישנם שלבים שונים שצריך לבצע וכל דבר גוזל מכם זמן. וחוסר הבקיאות שלכם בהליכים הללו עלול גם לגרום לכם להשקיע בזה יותר זמן ממה שזה אמור להיות. זה כאב ראש כפי שאומרים וגם אבדן ימי עבודה. לכן עמלת עורך דין קניית דירה תסייע לכם לחסוך בכל כאבי הראש ואבדן הזמן.
  3. תכנוני מס – בכל עסקת מקרקעין ישנם גם ענייני מיסוי, ואלו הם סכומים גבוהים למדי. אם מדובר ברכישת דירה, עליכם לשלם מס רכישה ואלו הם סכומים גבוהים למדי. עו“ד נדל“ן יכול לסייע לכם לבצע תכנוני מס המפחיתים את נטל המס. במסגרת החוק ישנם מקרים שונים של פטורים והטבות מס, וצריך לדעת כיצד להתנהל ואלו פעולות לבצע אותן על מנת לקבל אותן. עלות עורך דין קניית דירה מתגמדת אל מול החיסכון שתוכלו לקבל.
  4. מנגנוני הגנה בחוזה – בין אם מדובר בקניית דירה מקבלן או רכישת דירה יד 2, תמיד יש צורך בהסכם מכר. עורך דין חוזים יסייע לכם לבנות חוזה המבטיח את מלוא זכויותיכם ומגן עליכם מכל התרחישים האפשריים העשויים לפגוע בזכויותיכם.תשלום לעורך דין קניית דירה

שכר טרחה עורך דין קניית דירה

הסעיפים שהזכרנו הם רק חלק מהתמונה, ישנן סיבות נוספות מדוע מוצדק מחיר עורך דין קניית דירה. עורך הדין יכול לספק לכם ערך גם בעת ניהול המשא ומתן על הנכס. במסגרת הבדיקות המקדמיות הוא יכול לגלות נקודות שונות אשר ישמשו אתכם כטיעונים לצורך המשא ומתן, וכך תוכלו אפילו להפחית את מחיר הנכס.

יתרון נוסף הוא יעילות ומהירות בעת ביצוע העסקה. הבירוקרטיה, בשילוב עם חוסר הידע שלכם עלולה לגזול זמן רב. לפעמים חשוב לכם לבצע את העסקה במהירות. ישנם גם מצבים בהם אנשים נמצאים במצבים מורכבים בהם הם גם מוכרים דירה וגם רוכשים דירה במקביל. הם רוצים לשדרג את המגורים שלהם וזקוקים לכסף של מכירת הדירה לצורך רכישת הדירה החדשה, כאן חשובה מאוד היעילות.

מחיר עורך דין קניית דירה

כמה לוקח עורך דין על קניית דירה

ועכשיו השאלה החשובה כמה לוקח עורך דין על קניית דירה. לגבי עמלת עורך דין קניית דירה אין שום פיקוח בחוק. הנושא פרוץ וכל עורך דין יכול לגבות כמה שירצה. אך כמובן מדובר בשוק תחרותי והטווח המקובל הוא כ 0.5%-1% משווי הנכס ברוב העסקאות. במקרים מסוימים שכר טרחה עורך דין קניית דירה עלול להיות אף יותר גבוה.

ישנם גורמים שונים המשפיעים על גובה תשלום לעורך דין קניית דירה, מייד נדבר עליהם. אך לפני זה חשוב להדגיש כי יש לוודא מה כלול ומה לא כלול. רכישת דירה היא הליך מורכב הדורש בדיקות שונות וגם עריכת חוזה. חשוב לבדוק מה עורך הדין בודק ומה הוא לא בודק, על מנת לא לפספס שום פינה. יש לקחת בחשבון שעלולות להיות גם הוצאות נוספות כמו שמאי מקרקעין.

עלות עורך דין קניית דירה

עלות עורך דין קניית דירה

מחיר עורך דין קניית דירה עשוי להשתנות בהתאם למורכבות העסקה. לא כל עסקה מתבצעת באותם תנאים ולכן עסקאות מסוימות עשויות להיות מורכבות יותר. זה יכול לבוא לידי ביטוי גם במורכבות החוזה, וגם בהליכים שונים שעורך הדין יצטרך לטפל בהם לפני ביצוע העסקה.

דבר נוסף המשפיע על עמלת עורך דין קניית דירה המוניטין של עורך הדין. כפי שאמרנו מדובר בשוק תחרותי. עורכי דין בעלי ותק וניסיון מרשים לעצמם לגבות שכר טרחה גבוה יותר. אך מצד שני הם מביאים גם הרבה ערך מוסף; הם בקיאים יותר בנושא ויכולים להימנע מטעויות של מתחילים. לפעמים אפילו השם שלהם ומערכת הקשרים שבנו במהלך השנים מסייעת לפתוח דלתות ולייעל תהליכים.

עורך דין קניית דירה מחיר

מתי משלמים לעורך דין קניית דירה

עכשיו שהבנו כמה לוקח עורך דין על קניית דירה, נשאלת השאלה מתי משלמים לעורך דין קניית דירה? האם משלמים מראש או באיזה שלב?

בדרך כלל תשלום לעורך דין קניית דירה נעשה בשלב המכר. הסיבה לכך היא שזהו השלב שבו נקבע סופית המחיר של הנכס וניתן לחשב את העמלה כאחוז יחסי מהעסקה. אך כמובן שישנם מקרים בהם עורכי הדין מתחילים את עבודתם עוד זמן רב לפני החתימה על ההסכם. למשל יתכן כי תפנו אל עורך הדין לצורך חוות דעת משפטית בטרם רכישת הנכס, ולבסוף לא תרכשו את הנכס. כך שעורך הדין יאלץ לחייב אתכם בצורה אחרת.

מתי משלמים לעורך דין קניית דירה

תשלום לעורך דין קניית דירה

ההמלצה שלנו היא לא להשאיר שום דבר באוויר. חשוב מראש לשאול את כל הפרטים לגבי שכר טרחה עורך דין קניית דירה, מועד התשלום ותנאי התשלום. יש לקחת בחשבון שזוהי תקופה של הוצאות רבות, לכן ישנם עורכי דין מקרקעין המאפשרים לכם להגיע להסדר תשלומים נוח יותר ולא מייד עם חתימת החוזה.

שימו לב, בדיוק כפי שחותמים על הסכם מכר המגדיר את כל התנאים בצורה ברורה, כך גם חותמים על הסכם שכר טרחה.

שכר טרחה עורך דין קניית דירה

מחיר עורך דין קניית דירה

כפי שהסברנו במאמר זה, עורך דין קניית דירה מחיר מתגמד לעומת התועלת והחיסכון שהוא יכול להביא לכם. אל תוותרו על עורך דין נדל“ן לצורך רכישת הדירה. כמו כן אל תתפשרו בגלל העלות על עורך דין חסר ניסיון. עורך דין מנוסה ראה אינספור מקרים שהלכו והסתבכו, מקרים בהם הבלתי צפוי התרחש. הוא מכיר את כל החקיקה ופסקי הדין, ולכן יכול לסייע לכם להימנע מטעויות יקרות.

כמה לוקח עורך דין על קניית דירה

עמלת עורך דין קניית דירה

עומדים לרכוש דירה? פנו אל משרד עורכי דין מישאל גאון. לנו יש את הניסיון הדרוש בכל עסקאות המקרקעין. אנו מעניקים ללקוחותינו ליווי מלא וערך נוסף. אנו נסייע לכם לקדם את העסקה בצורה הבטוחה ביותר, משלב הבדיקות המקדימות ועד חתימת החוזה וביצוע העברת הבעלות. אנו מטפלים בכל סוגי העסקאות : קניית דירה מקבלן, יזמות נדל"ן, עסקאות קומבינציה, קבוצות רכישה ועוד.

משרדינו נמצא ברחוב ההגנה 13 ראשון לציון, מגדל ירון מילר. הוראות הגעה בגוגל

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך.