עורך דין קניית דירה יד שניה

שכר עורך דין קניית דירה

עורך דין קניית דירה יד שניה מלווה אתכם בדרך להגשמת החלום. כל אחד מאיתנו חולם על דירה משל עצמו, דירה בה יקים משפחה ויגשים את כל החלומות. לצערנו במדינת ישראל החלום הזה יקר מאוד. אנו צריכים לחסוך במשך שנים רבות, לפעמים לקבל עזרה מההורים אם יש להם את היכולות הכלכליות וכמובן לקחת הלוואה ארוכת טווח מהבנק.

חלקנו רוכשים דירה מקבלן וחלקנו פונים אל שוק דירות יד שנייה. בשני סוגי העסקאות אתם צריכים ליווי של עו“ד מקרקעין; כל אחת מביאה איתה סיכונים אחרים ויש לבצע בדיקות משפטיות ולקבוע הסדרים ומנגנוני הגנה.

בנקודת זמן זו אתם שואפים לחסוך בהוצאות, הרי אתם עומדים לקחת על עצמכם התחייבות כספית גדולה מאוד. זה רק טבעי שתחפשו לחסוך בכל הוצאה מיותרת. ולכן זוהי נקודת הזמן שבה אתם שואלים את עצמכם האם שכר טרחה עורך דין קניית דירה יד שניה היא הוצאה מוצדקת או שאפשר לוותר עליה.

תכף נדבר על כמה לוקח עורך דין קניית דירה עבור שירותיו, אך לפני שנדבר על שכר עורך דין קניית דירה, חשוב להבהיר כי זוהי ההשקעה הטובה ביותר. הוא יכול לחסוך מכם טעויות רבות שיעלו לכם ביוקר, ואפילו לסייע לכם להתמקח על ערך הדירה.

אם תרצו לדעת כמה משלמים לעורך דין קניית דירה, תוכלו לקפוץ לסוף המאמר. אך כדאי שתקראו על מנת להבין מהו הערך שאתם מקבלים.

עורך דין קניית דירה יד שניה

עורך דין קניית דירה יד שניה

עו“ד לקניית דירה יכול להעניק לכם תועלת בכמה נקודות מרכזיות:

  1. הימנעות ממלכודות – בעסקת נדל“ן עשויות להיות מלכודות שונות שיעלו לכם ביוקר. מקרה קיצוני הוא שמישהו מנסה להונות אתכם, כמו למשל למכור לכם נכס שאין לו עליו זכויות או להסתיר מכם ליקויים חמורים בדירה ובעיות משפטיות שבסופו של דבר יפלו עליכם. באמצעות עורך דין קניית דירה יד שניה ניתן לזהות את כל הבעיות ולתקן אותן בזמן, או להימנע מעסקה בעייתית.
  2. פחות כאב ראש ויותר יעילותקניית דירה מקבלן דורשת התנהלות בירוקרטית מול גוף שונים. זה מתחיל בשלב הבדיקות המקדימות וזה ממשך גם להעברת הבעלות על הנכס לאחר הרכישה. זה יכול להיות כאב ראש גדול. ואם אינכם יודעים את ההליכים ומה צריך לבדוק ולעשות, אתם עשויים להשקיע בזה ימי עבודה רבים. עורך דין נדל“ן יכול לעשות זאת עבורכם בצורה מהירה ויעילה ולחסוך לכם את אבדן ימי העבודה.
  3. משא ומתן מול המוכר – עורכי דין מקרקעין יכולים לסייע לכם בניהול המשא ומתן מול המוכר. גם אם אינם מנהלים את המשא ומתן באופן ישיר, הבדיקות שהן יבצעו יעניקו לכם שקיפות גדולה יותר לגבי הנכס שאתם עומדים להשקיע בו. כך תוכלו למצוא את הטיעונים לצורך הפחתת המחיר.
  4. הפחתת תשלומי המס – בעת רכישת דירה אתם נדרשים לשלם מס רכישה. שיטת המיסוי הישראלית היא מורכבת. ישנן מדרגות מס שונות בהתאם לשווי הנכס, ישנם גם פטורים בנסיבות מסוימות וישנו הבדל בין רכישת דירה מגורים ראשונה לבין דירה להשקעה. עורך דין מיסוי מקרקעין המכיר את חוקי המס יכול לסייע לכם בתכנוני מס טובים יותר המפחיתים את תשלומי המס. סכומי המס הם גבוהים מאוד, החיסכון יכול להתגמד אל מול שכר עורך דין קניית דירה.

שכר טרחה עורך דין קניית דירה יד שניה

שכר טרחה עורך דין קניית דירה יד שניה

בעת רכישת דירה מיד שנייה, הדבר הראשון שיש לעשות זה לבדוק את נסח הטאבו של הדירה. שם נוכל לראות פרטים חשובים כמו מי בעל הנכס, הם ישנו שעבוד, עיקולים הערות אזהרה או צווים משפטיים. יש לבדוק גם תשריט בית משותף ולדעת את כל הפרטים.

כאשר מדובר בדירה מיד שנייה, אתם צריכים גם לוודא שיש לדירה היתרי בניה ואין שום הפרות בנייה או חריגה מייעוד השימוש. ישנן דירות רבות בישראל בהן בוצעו תוספות והרחבות ללא היתר. הדברים הללו עלולים ליצור לכם עלויות משפטיות בעתיד, בעיקר אם יגיע היום ותרצו למכור את הדירה.

השאלה היא לא רק כמה לוקח עורך דין קניית דירה, אלא גם כמה הוא נותן. אין מחיר לשקט הנפשי והביטחון שאתם מקיימים עסקה נאותה ללא חריגות בנייה, ללא פרטים שהוסתרו מכם וללא בעיות משפטיות.

כמה משלמים לעורך דין קניית דירה

שכר עורך דין קניית דירה

חשוב לזכור כי שכר טרחה עורך דין קניית דירה יד שניה הוא לא ההוצאה היחידה שלכם, אך במידה רבה עורך דין קניית דירה יד שניה יכול לעזור לכם לראות את התמונה המלאה של ההוצאות. למשל כך תוכלו לדעת מראש מהם תשלומי המסים ולשקלל אותם בתקציב שלכם, ולא להיות מופתעים בסוף.

מלבד שכר עורך דין קניית דירה יתכן כי תרצו להעסיק יועץ משכנתאות ושמאי מקרקעין. יועץ המשכנתאות יסייע לכם לנהל משא ומתן מול הבנק ולהרכיב את תמהיל המשכנתה המספק לכם חיסכון בטווח הארוך. שמאי המקרקעין מסייע להעריך את ערך הנכס, דבר חשוב גם לצורך המשכנתה וגם לצורך המשא ומתן. הוא גם יכול לזהות ליקויי בניה ומפגעים שונים שאינם יכולים לראות בעין, והם משפיעים על ערך הדירה.

כמה לוקח עורך דין קניית דירה

כמה משלמים לעורך דין קניית דירה

שכר טרחה עורך דין קניית דירה יד שניה נקבע כאחוז משווי העסקה. הטווח המקובל הוא כ 0.5%-2% משווי העסקה. התחום פרוץ ואין עליו פיקוח, כך שכל עורך דין מקרקעין יכול לגבות עמלה כרצונו. כמובן שכבר בהתחלה עליכם לשאול ולדעת כמה לוקח עורך דין קניית דירה. הכל נעשה במסגרת הסכם שכר טרחה המגדיר את השירות שאתם מקבלים, את גובה שכר הטרחה ותנאי התשלום. אם תרצו לערוך השוואה ולדעת כמה משלמים לעורך דין קניית דירה במקומות אחרים, קחו בחשבון גם את השירות שאתם מקבלים. שימו לב מה עורך הדין בודק ומה אינו נמצא באחריותו.

אל תחפשו את הזול ביותר. ישנו יתרון ברור לעורכי דין מנוסים בתחום המקרקעין. עו“ד לענייני נדל“ן העוסק במקצוע במשך שנים כבר ראה את כל המקרים הבעייתיים והוא יודע לצפות אותם מראש. ולכן מספק לכם ערך גדול יותר.

שכר עורך דין קניית דירה

כמה לוקח עורך דין קניית דירה

עמלת עו“ד קניית דירה יכולה להשתנות בהתאם למורכבות העסקה ושווי הנכס. לעתים כאשר מדובר בנכס במחיר גבוה, עורכי הדין יכולים לקחת אחוז נמוך יותר. כמובן שאין סיבה לעשות ספקולציות, פנו למשרד עורכי דין מישאל גאון ותקבלו את כל התשובות.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

שאלה? כתבו לנו!

נשמח להכיר!

לשבת יחד זה תמיד הכי טוב… מוזמנים לתאם אתנו פגישת היכרות ללא עלות ולבחון את הדרכים שבהן תוכלו להיעזר במומחיות שלנו. הקפה עלינו!

כתבו לנו:

עדיין לא בטוחים אם אתם רוצים לצאת לדרך? בדרך לעסקת נדל"ן ויש לכם שאלות? אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה.

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך.