עורך דין נדלן מחיר

עמלת עורך דין רכישת דירה

שאלות לגבי עורך דין נדלן מחיר הן באמת שאלות חשובות ולגיטימיות. הרי ברור מדוע תרצו לדעת מהי עמלת עורך דין רכישת דירה או העלות של כל שירות אחר. אבל לצד השאלה כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה, חשוב גם להבין את הערך שיש בעבודתו של עורך הדין, ומדוע עורך דין מקרקעין הוא ההשקעה הנכונה ביותר.

עורך דין נדלן מחיר

עורך דין נדלן מחיר

לפני הכל חשוב שתבינו את הערך, והמשמעויות הכלכליות שלו. אז במיוחד עבור מי שעדיין מתלבט האם לשכור את שירותיו של עו“ד נדלן, להלן כמה נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון.

ביטחון בעסקה – מעל הכל עורך דין מעניק לעסקה שלכם ביטחון. הסיכונים של רוכש הדירה והסיכונים של מוכר הדירה עשויים להיות שונים. אך בשורה התחתונה לכל אחד מהם יש סיכונים, ולכן כל אחד זקוק לעורך דין מטעמו. 
עורך הדין יכול לזהות דברים בעייתיים עוד לפני שחותמים על החוזה, כמו למשל בעיות ברישום בטאבו או סוגיות אחרות. וכמובן הוא יודע לבנות את מנגנוני הביטחון בחוזה.

חוסך לכם זמן – עבודתו של עורך הדין היא לא רק עריכת הסכם מכר דירה, אלא גם טיפול בכל הסוגיות הנלוות של רישום הנכס, רישום הערת אזהרה וכו׳. נכון, לא חייבים עורך דין נדלן בשביל הסוגיות הללו. אבל בזמן שאתם תשברו את הראש עם טפסים, ותחפשו מידע בגוגל, עורך הדין כבר יסגור את כל הפינות. וכמובן, זו לא רק קלישאה להגיד שזמן שווה כסף.

מניעת בעיות עתידיות – אולי תופתעו לגלות, אך בעיות משפטיות עשויות לצוץ גם זמן רב לאחר מכירת הנכס. רוכש הנכס עשוי לבוא בטענות שונות, כמו למשל ליקויים בדירה. כמובן שמוכר הנכס מחויב לתום לב, אך הוא עדיין זקוק להגנות משפטיות אשר ימנעו תביעות עתידיות.

סוגיות מס – אינכם צריכים לחפש מומחה למיסוי מקרקעין, זהו אחד מתחומי הידע של עורך דין העוסק בנדל“ן. עורך הדין יכול לעזור לכם להבין את דרישות המס, וכך לתכנן את התנהלותכם בצורה המיטבית.

ועכשיו שהבנו את חשיבותו של עורך דין לליווי עסקאות נדל“ן, הגיע הזמן לדבר על שאלת מיליון הדולר והיא כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה?

כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה

עמלת עורך דין רכישת דירה

באופן כללי בתחום זה אין מגבלות בחוק כפי שיש בתחומים משפטיים אחרים (למשל במקרה של ייצוג בתביעה לקצבת נכות). לשכת עורכי הדין מפרסמת תעריפי מינימום מומלצים, אך בפועל חוקי הביקוש וההיצע הם אלו הקובעים את המחירים בשוק.

כדאי לערוך השוואות מחירים, אך זכרו כי עורכי דין מקרקעין בעלי ותק וניסיון צפויים לגבות עמלות גבוהות יותר. ובמקרים רבים זה בהחלט מוצדק, הניסיון של עורך הדין יכול לשפר את תנאי העסקה.

השיקולים של עורכי הדין בעת התמחור לוקחים בחשבון את מורכבות העסקה, ואת היקף העסקה. לא כל רכישת דירה מתקיימת באותן הנסיבות. עסקאות מסוימות עשויות להיחשב כסטנדרטיות, ואילו באחרות תיתכן מורכבות משפטי גדולה יותר; דבר שיבוא לידי ביטוי גם במחיר.

לצרוך הדוגמה, רכישת דירה מקבלן נחשבת לפשוטה (אך שלא תטעו יש בה סיכונים). ואילו רכישת נחלה חקלאית, נחשבת לאחת העסקאות המורכבות; עסקה הדורשת הליכים משפטיים ייחודיים והתנהלות מול גופים אחרים.

והשיקול השני הוא גודל העסקה. עמלת עורך דין רכישת דירה היא אחוז מסוים ממחיר הדירה. כלומר ככל שהדירה יותר יקרה, כך עורך הדין מרוויח יותר. ולכן ברור מדוע עורכי הדין ישמחו לייצג לקוחות כבדים הרוכשים דירות יקרות. וכאשר הסכום הכללי הוא גבוה, הם גם יסכימו להתפשר על גובה העמלה.

כמה אחוז לוקח עורך דין על מכירת דירה

הסכומים המקובלים בשוק הם בדרך כלל כחצי אחוז עד אחוז וחצי, ובמקרים קיצוניים אפילו 2% ממחיר הדירה. המחירים הללו הם מחירים לפני מע“מ. מקובל לקבוע גם סכום מינימום של 6,000 ש“ח עבור דירות הנחשבות לזולות.

אין צורך לעשות ספקולציות לגבי המחירים, מוטב תמיד לפנות אל משרדי עורכי הדין ולהתעניין במחירים. וכמובן חשוב שכל סיכום יופיע תחת הסכם שכר טרחה. הסכם זה מגדיר היטב את השירות שאתם מקבלים ואת תנאי התשלום.

עמלת עורך דין רכישת דירה

מתי משלמים לעורך הדין?

עוד שאלה חשובה היא מתי משלמים לעורך דין את העמלה? ובכן, מקובל לעשות זאת במעמד החתימה על חוזה הרכישה. זהו הרגע שבו העסקה הופכת לרשמית וסופית, ובאופן טבעי מגיע לעורך הדין שכר. אך כמובן שיתכנו גם הסדרים אחרים עם עורך הדין, כולל מקרים בהם סוכם על פריסת התשלומים.

רכישת דירה היא השקעה גדולה, ועבור האדם הממוצע זוהי תקופה שבה מתנהלים בזהירות עם ההוצאות. לכן אף פעם אינכם רוצים להיות מופתעים, ולכן חשוב לדון עם עורך הדין על כל הפרטים, כולל עמלת עורך דין רכישת דירה וגם מועד התשלום.

עורך דין מקרקעין מישאל גאון עומד לרשותכם בכל סוגיות הנדל“ן והמקרקעין, לרבות קניית דירה מקבלן, פינוי בינוי, קבוצות רכישה ועוד.

 

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button