בס"ד

עורך דין הפרת חוזה שכירות 

עורך דין הפרת חוזה שכירות

עורך דין הפרת חוזה שכירות עשוי להיות זה המעניק סיוע משפטי למשכיר או זה המעניק סיוע משפטי לשוכר. כל אחד מהצדדים עשוי למצוא את עצמו מתמודד עם הפרת חוזה דירה.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, למעלה מ 25% מהדירות בישראל הן דירות בשכירות. ונראה כי לאחרונה ישנה גם עליה לכיוון ה 30%.

רבים מהמתגוררים בשכירות הם סטודנטים המחפשים פתרון זמני למשך תקופת הלימודים, או זוגות צעירים אשר עדיין אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה. אך ישנם גם משפחות ואנשים רבים המתגוררים בשכירות גם בשלבים מאוחרים יותר של החיים. ובאופן טבעי ישנם מקרים רבים של טענות ומחלוקות בתחום השכירות – לפעמים אלו הן טענות של בעלי הנכס כנגד השוכרים המפרים את תנאי החזה, ולעתים אלו הם השוכרים המתלוננים כנגד המשכיר. ולא אחת המקרים הללו מגיעים אל בתי המשפט.

בתור עו“ד מקרקעין אני יכול להגיע כי באמצעות חוזה טוב ניתן לצמצם את נקודות החיכוך, ולהפחית את הפוטנציאל לבעיות משפטיות. אך לא ניתן למנוע לחלוטין טענות על הפרות חוזה.

הפרת חוזה שכירות דירה

הפרת חוזה שכירות דירה

הפרת חוזה שכירות היא כל מקרה בו אחד הצדדים בהסכם אינו עומד בתנאים וההתחייבויות שיש לו במסגרת החוזה. הפרות החוזה יכולות להיות, אך בדרך כלל הן אחת מההפרות הבאות:

  1. בעיות הקשורות לתשלום דמי שכירות – ככל הנראה זהו המקרה השכיח ביותר. חוזה השכירות מגדיר תנאים ברורים לגבי גובה התשלום, מועד התשלום ואופן התשלום. אי תשלום שכר הדירה הוא לא דבר שניתן לעבור עליו לסדר היום. זוהי הפרה ברורה של החוזה ויש לפעול משפטית. זהירות, שלא תנסו החלפת מנעולים או דברים בסגנון; זה ישחק לרעתכם.
  2. שימוש בנכס המנוגד לתנאי החוזה – חוזה השכירות צריך להגדיר במיוחד מהי מטרת השימוש בנכס. לעתים אנשים משכירים נכסים למטרות מגורים, אך בפועל עושים בהם שימוש למטרות עסקים. במקרים שכאלו המשכיר רשאי לדרוש את הפסקת השימוש שמנוגד לתנאי החזה, ואף את ביטול החוזה.
  3. כאשר המשכיר מזניח את הנכס – במשך הזמן עלולות להציץ בעיות שונות בדירה הדורשות תחזוקה. במסגרת חוזי השכירות מקובל להטיל את האחריות על התחזוקה על בעל הנכס. ובמידה והתיקונים אינם מתבצעים זוהי הפרה של החוזה.
    מה קורה כאשר ישנה הפרה של חוזה?

על פי החוק ניתן לבטל חוזה עקב הפרה יסודית של אחד מתנאיו. אך זה כמובן פותח את השאלה מהי הפרדה יסודית. ישנם מקרים בהם החוזה מציין סעיפים מסוימים  אשר הפרתם תחשב להפרה יסודית. במידה ולא, התשובה נמצאת בסעיף 6 לחוק החוזים תרופות:

“הפרה יסודית” – הפרה שניתן להניח לגביה שאדם סביר לא היה מתקשר באותו חוזה אילו ראה מראש את ההפרה ותוצאותיה, או הפרה שהוסכם עליה בחוזה שתיחשב ליסודית; תניה גורפת בחוזה העושה הפרות להפרות יסודיות ללא הבחנה ביניהן, אין לה תוקף אלא אם היתה סבירה בעת כריתת החוזה.

במידה והייתה הפרה יסודית, יש למסור הודעה לצד המפר. אנו ממליצים לעשות זאת ללא דיחוי ובאמצעות עורך דין הפרת חוזה שכירות. זה צריך להיעשות בפרק זמן סביר מהפרת החוזה.

במידה וההפרה אינה יסודית, אין זכות ביטול אוטומטית. סעיף 7 לחוק השכירות והשאילה קובע: ”המשכיר חייב, תוך זמן סביר לאחר שקיבל דרישה לכך מאת השוכר, לתקן במושכר, או בנכס שברשותו המשמש את המושכר, כל דבר השולל או המגביל הגבלה של ממש את השימוש במושכר לפי ההסכם או לפי המקובל בנסיבות (להלן — פגם), בין שהפגם היה בזמן מסירת המושכר לשוכר ובין שהתהווה לאחר מכן, זולת פגם שהשוכר אחראי לו לפי חוק השומרים, תשכ“ז (1967), או שתיקונו, לפי ההסכם או לפי המקובל בנסיבות, אינו חל על המשכיר…”.

כלומר ישנו תהליך שבו יש להתריע בפני המפר ולדרוש ממנו לתקן את ההפרה. אם התיקון אינו מתבצע בתוך פרק זמן סביר, יש לכם זכות לביטול החוזה.

עורך דין הפרת חוזה שכירות

עורך דין הפרת חוזה שכירות

הפרת חוזה שכירות דירה עלולה להיות פתח לבעיות רבות, בין אם אתם מסתכלים על הדברים מתוך נקודת המבט של המשכיר או נקודת המבט של השוכר.

יש כאן פוטנציאל לעוגמת נפש הפוגעת באיכות החיים, עלויות כלכליות ומבחר מצבים לא נוחים. למשל אם אתם חשבתם שתישארו בדירה עד סוף שנת הלימודים של הילדים, ופתאום בחודש פברואר אתם צריכים למצוא מקום מגורים חדש.

חשוב תמיד להתייעץ עם עורך דין נדלן במצבים כאלו. בהינתן הפרה של חוזה, עורך הדין ידע כיצד לפעול ולצמצם את הנזקים.

משרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון עומד לשירותכם בכל סוגיות המקרקעין. אנו מטפלים במבחר נושאים לרבות: עריכת הסכם מכר דירה, עורך דין מכירת קוטג, עורך דין לענייני מושבים, העברת נחלה ללא תמורה ועוד.

 

עורך דין מקרקעין   – מצאו את משרדינו בגוגל מפות.

עורך דין הפרת חוזה שכירות | הפרת חוזה שכירות דירה

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

רוצים לרכוש/למכור/להשכיר נכס?
עו"ד נדל"ן מישאל גאון ישמח לעזור לכם!

מלאו את השאלון הקצר ותקבלו ייעוץ ראשוני חינם!

*בכפוף לבדיקת התאמה
Call Now Button