כמה עולה עורך דין מכירת דירה

שכר עורך דין מכירת דירה

כמה עולה עורך דין מכירת דירה היא אחת השאלות הראשונות של כל מי שרוצה למכור דירה. וההיגיון כאן פשוט – אף אחד לא רוצה לזרוק כסף סתם.

אנשים מתעניינים מראש לגבי שכר עורך דין מכירת דירה, כאשר לפעמים הכוונה היא לחפש את עורך הדין הזול ביותר ולפעמים אפילו מחשבה לנהל את העסקה ללא עורך דין מקרקעין. מראש נגיד כי אלו הן אפשרויות שיעלו לכם ביוקר.

במאמר זה נדבר על עלות עורך דין ברכישת דירה, ולמה הוא כל כך חשוב.

שכר עורך דין מכירת דירה

עלות עורך דין ברכישת דירה

מכירת הדירה שלכם היא ככל הנראה מכירת הנכס היקר ביותר שעומד לרשותכם. ואתם בוודאי רוצים שהכול יעבור בצורה חלקה ותקנית. אתם רוצים לקבל את הסכום במועד שסוכם, ואתם בוודאי לא רוצים שבעתיד הרוכש יתבע אתכם בטענות אלו ואחרות. ולכן אין ספק כי הכל חייב להתנהל בצורה משפטית מסודרת ויעילה.

רק עורך דין לענייני נדל“ן יכול לסייע לכם לנהל את העסקה בצורה מסודרת, קלה ומהירה. אך הדגש האמתי בעבודתו הוא הביטחון שהוא מביא לעסקה, דבר המשרת את כל הצדדים בעסקה. וסביר להניח כי גם רוכש הדירה יביא עורך דין חוזים מטעמו.

ללא עורך דין, או ללא עורך דין מנוסה בתחום הנדל“ן, אתם לוקחים על עצמכם סיכונים מיותרים. זהו המקרה הקלאסי של מי שניסה לחסוך, ובסוף שילם כפול. לא חסרים מקרים שהגיעו לבית המשפט, בהם ניתן לראות כיצד מכירת הדירה הסתבכה. הידע המשפטי של עו“ד מקרקעין נועד למנוע בדיוק את הדברים הללו.

ביטחון בעסקה הוא דבר חשוב, אך ישנו עוד היטב משמעותי הקשור לתחום המיסוי. עסקאות נדל“ן מחויבות במס – לא ניכנס לעומק החישוב של מס שבח או מס רכישה, רק נזכיר את קיומם.

חוקי המס מעניקים זכויות שונות הכוללות פטורים, לצד מדרגות מס המתאימות למצבים שונים. עורך הדין הוא גם עורך דין מיסוי מקרקעין, אשר יודע כיצד לשפר את תכנוני המס ולחסוך לכם כסף.

בקיצור כאשר אתם שואלים כמה עולה עורך דין מכירת דירה, כדאי גם שתבינו כמה יכול לעלות לכם הניסיון לחסוך בהוצאות על עורך דין, או לעבוד עם עורך דין חסר ניסיון.

כמה עולה עורך דין מכירת דירה

עלות עורך דין ברכישת דירה

השאלה כמה עולה עורך דין מכירת דירה אינה עומדת סתם כך באוויר, ובטח שזו לא איזו הפתעה שתיפול עליכם בסיום העסקה.

כאשר ניגשים למשרד עורכי דין, לאחר שמקבלים ייעוץ ראשוני, מדברים גם על שכר הטרחה. הכל נעשה במסגרת הסכם שכר טרחה. הסכם המציין בצורה ברורה מהו השירות שיינתן לכם ותנאיו, ומהו הסכום אשר תשלמו (או כיצד יחושב הסכום שתקבלו).

לכן אם אתם באמת רוצים לקבל תשובות לגבי עלות עורך דין ברכישת דירה, פשוט קבעו פגישת ייעוץ באחד המשרדים – משרד עורכי דין נדל“ן. אתם כמובן מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ אצל עורך הדין מישאל גאון, עורך דין ותיק ומנוסה בכל סוגיות הנדל“ן והמקרקעין.

באופן כללי שכר עורך דין מכירת דירה נקבע לפי עלות הנכס, וגם לפי המוניטין של עורך הדין שאתם מעסיקים.

שכר הטרחה נקבע כאחוז מסוים משווי העסקה. כאשר עורכי דין נוהגים לקבוע סכום מינימלי לעסקה, ובמקביל מוכנים להתפשר בגובה העמלה כאשר מדובר בנכסים בשווי גדול במיוחד, או כאשר מדובר בלקוחות המרבים בעסקאות נדל“ן. יתכנו גם מורכבויות שונות בעסקה אשר ישפיעו על העלות.

וכמובן גם המוניטין של עורך הדין בא כאן לידי ביטוי. עורכי דין ותיקים ומנוסים נוהגים לגבות סכום גבוה יותר. אך כמובן שזה מעניק לכם הרבה יותר שקט נפשי – אתם מקבלים עורך דין מנוסה יותר.

כמה עולה עורך דין מכירת דירה

באופן כללי אנו יכולים להגיד כי טווח המחירים המקובל בתחום הוא כחצי אחוז עד אחוז וחצי משווי הנכס. זה נכון גם לגבי שכר עורך דין מכירת דירה וגם לגבי עורך דין לרכישת דירה. אך שימו לב כי יתכנו תמחירים שונים עבור עריכת חוזה או הכנת תצהיר משפטי.

וזהו גם המקום לתקן טעות נפוצה – אנשים רבים חושבים שישנה מגבלה לגבי שכר הטרחה של עורך דין בעת רכישת דירה. לכן הרשו לנו להעמיד את הדברים על דיוקם.

אכן קיימת הגבלה, אך זוהי הגבלה על גובה שכר הטרחה שמותר לקבלן לדרוש עבור עורך הדין (מטעמו של הקבלן) המטפל ברישום הזכויות. כלומר כאשר אתם רוכשים דירה מקבלן, עורך דין מטעמו מטפל בכל ענייני הרישום, ושכרו מגולם בתשלום לקבלן. בעבר התחום היה פרוץ, וניתן היה לגבות כל סכום. כיום, ישנה מגבלה על גובה התשלום.

שכר עורך דין מכירת דירה
עורך דין מקרקעין מישאל גאון

מתכננים למכור את הדירה? ישנם קשיים רבים שעלולים לצוץ, ואולי אינכם יכולים לחזות אותם מראש. אך בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.
כאשר אנשים מוכרים דירה, הם בדרך כלל גם רוכשים דירה, כלומר משדרגים את מקום מגוריהם. וזוהי סיבה נוספת מדוע הכל חייב לעבור בצורה חלקה ובהתאם ללוחות זמנים ברורים. מוכרי הדירות, אשר בעצמם רוכשים נכס, גם לוקחים על עצמם התחייבויות כספיות. ולכן חייבים שהכול יעבור בצורה חלקה.
עורך הדין מישאל גאון יסייע לכם בכל סוג של עסקת נדל“ן. למשרדינו ניסיון רב במגוון תחומים הכוללים רכישת דירה מקבלן, רכישת נחלה חקלאית, פרצלציה ועוד נושאים מגוונים.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

כמה עולה עורך דין מכירת דירה | שכר עורך דין מכירת דירה | עלות עורך דין ברכישת דירה

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button