בס"ד

עורך דין רכישת קוטג

עורך דין רכישת קוטג

עורך דין רכישת קוטג הוא למעשה עורך דין מקרקעין המטפל בכל הסוגיות הקשורות לרכישת הנכס ומימוש העסקה  – זה מתחיל מבדיקות מקדימות על מנת לוודא את נאותות העסקה, עריכת הסכם קניית קוטג בהתאמה אישית, ולבסוף טיפול בכל הפרטים הרלוונטיים לגבי העברת הבעלות על הנכס.

עורך דין קניית קוטג מביא לכם יעילות, ביטחון ושקט נפשי. חשוב מאוד להיעזר בשירותיו, בין אם זו רכישה של נכס מקבלן או רכישת של נכס מיד שנייה.

מה זה קוטג‘?

קוטג‘ הוא החלום של הרבה ישראלים. דמיינו לעצמכם בית מגורים צמוד קרקע בסביבה בעלת אופי כפרי. מקום שאפשר לגדל בו משפחה, וליהנות מפרטיות ואיכות חיים שקשה לקבל במגורים בבית משותף.

אין ספק כי זוהי חוויית המגורים שכולם חולמים עליה. לא כולם יכולים להרשות לעצמם, זאת מכיוון שהמחירים בהתאם. היצע הקרקעות בישראל הוא מוגבל, ועיקר הבנייה כיום היא בנייה לגובה המאפשרת ניצול טוב יותר של הקרקע.

אך אם בכל זאת עלה בידכם למצוא הזדמנות טובה ולרכוש קוטג‘, אתם חייבים לעשות זאת בעזרתו של עורך דין רכישת קוטג. אתם עומדים להשקיע את מיטב כספכם, ואינכם רוצים סיכונים מיותרים.

הסכם קניית קוטג

עורך דין קניית קוטג

אז מצאתם קוטג‘ בכפר שמוצא חן בעינכם, המחיר אטרקטיבי ואתם כבר מתחילים לדמיין את החיים החדשים שלכם. אנו כמובן רוצים לעזור לכם להגשים את החלום, אך חשוב להתנהל בזהירות ולבדוק שהכל תקין. לעתים כאשר אנו רודפים אחר החלומות, איננו שמים לב לפרטים הקטנים ולנורות האדומות הקיימות בעסקה.

ובדיוק מהסיבות הללו חייבים להתנהל בעזרתם של עורכי דין מקרקעין. הם יודעים מה לבדוק ואיך לבדוק, והם עושים זאת ביעילות רבה.

אחד הדברים החשובים שצריך לעשות בכל רכישה של נכס זה בדיקת נוסח הטאבו. שם אנו יכולים לראות האם ישנה זכות בעלות על הקרקע או זכות חכירה. ועוד דבר חשוב שאנו בודקים הוא הגבלות והערות אזהרה. למשל נרצה לדעת האם ישנו עיקול על הנכס. אינכם רוצים לגלות בעיות משפטיות אשר עשויות למנוע מכם לקבל משכנתא על הנכס, או לרשום אותו על שמכם לאחר הרכישה.

עוד בדיקה חשובה, וממש לא היחידה, שעושה עורך דין רכישת קוטג  היא בדיקת אישורי הבנייה. אם הנכס בנוי ללא היתר בנייה זוהי בהחלט בעיה שלכם. וגם אם ישנו היתר בנייה, חשוב לוודא כי הבנייה בפועל אכן תואמת להיתר.  בוודאי שאינכם רוצים לקבל בעתיד צו הריסה…

אך סביר להניח כי העסקה תיעצר בשלב בקשת המשכנתא. הבנק לא יעניק משכנתא כאשר לנכס אין היתר בניה. לכן חשוב מאוד לבדוק את ההיתר, וגם את מטרת השימוש (יתכן שהנכס מיועד לשימוש שאינו מגורים).

עוד נקודה חשובה שלפעמים שוכחים היא התכניות העתידיות. יתכן כי זוג צעיר חותם על הסכם קניית קוטג. וזאת בשעה שהם כבר חושבים על משפחה והרחבת הנכס בעתיד. לכן כבר במעמד זה צריך לדעת מה מותר ומה אסור מבחינת בנייה עתידית.

הסכם קניית קוטג

אלו היו מבחר דוגמאות לבדיקות שיש לעשות, אך כמובן שהן ממש לא הבדיקות היחידות שעושה עורך הדין. אך בסופו של דבר, במידה והכל תקין וסוכמו פרטי העסקה, חשוב לערוך הסכם קניית קוטג.

הסכם לרכישת נכס מקרקעין כפוף לשני חוקים מרכזיים. החוק הראשון הוא חוק החוזים, והחוק השני הוא חוק המקרקעין. ולכן חשוב שיהיה זה עו“ד לענייני מקרקעין שיערוך את החוזה.

החוזה מגדיר את כל התנאים לעסקה, והוא צריך לתת תשובות גם לכל מיני מקרים העלולים להתרחש ולפגוע בעסקה. חשוב שהחוזה יעניק לשני הצדדים (הקונה והמוכר) את הכלים המשפטיים שיאפשר לקיים עסקה בטוחה.

הסכם מכר דירה / קוטג‘ יכלול פרטים רבים, הוא מתחיל בזיהוי הצדדים לעסקה, ממשיך לזיהוי הנכס ועוסק ברזולוציות קטנות וחשובות כמו למשל תכולת הדירה.

הסדרי התשלום הם אחד הנושאים החשובים ביותר. החוזה לא רק מגדיר את הסכומים, אלא את האופן שבו ישלמו, המועד וכל סוגיה הרלוונטית להסדר התשלום.

עורך דין קניית קוטג

הצהרות הצדדים

אחד הסעיפים בחוזה הוא הצהרות הצדדים, ויש להן חשיבות רבה.  עורכי דין חסרי ניסיון עשויים להשתמש בנוסח סטנדרטי, אך חשוב להקפיד בהצהרות הצדדים מכיוון שבנסיבות מסוימות עלולה להיות להם משמעות רבה.

הצהרת המוכר היא הצהרה לגבי מצבו המשפטי, התכנוני והפיזי של הנכס. אם יתגלו בעתיד בעיות שהוסתרו מכם, אתם יכולים לטעון לחוסר תום לב וזוהי עילה לביטול החוזה.

גם הרוכש מצידו צריך להצהיר כי הוא ערך בדיקות שונות (זכרו כי גם למוכר מגיעות הגנות משפטיות).  הקונה מצהיר כי ערך בדיקות לגבי הנכס (פיזיות, משפטיות ותכנוניות). חשוב מאוד שתהיו מתואמים היטב עם עורך הדין, לגבי מה נבדק ומה לא נבדק.

עורך דין רכישת קוטג

עורך דין רכישת קוטג

מחפשים עורך דין קניית קוטג  ? רוצים להגשים את החלום ולהבטיח כי העסקה תהיה בטוחה? מחפשים מי שיטפל בכל ההיבטים הבירוקרטיים? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

משרד עורכי דין נדל“ן מישאל גאון מעניק לכם את כל השירותים הדרושים. משרדינו מסייע בעת רכישת דירה מקבלן, רכישת דירה יד שנייה, רכישת קרקע חקלאית וכל סוגי עסקאות הנדל“ן.

 

עורך דין מקרקעי גאון בנדל”ן  – שמרו על קשר גם באמצעות הפייסבוק.

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

רוצים לרכוש/למכור/להשכיר נכס?
עו"ד נדל"ן מישאל גאון ישמח לעזור לכם!

מלאו את השאלון הקצר ותקבלו ייעוץ ראשוני חינם!

*בכפוף לבדיקת התאמה
Call Now Button