הסכם שכירות

עורך דין מקרקעין ברחובות

הסכם שכירות, דבר סטנדרטי לו זקוק כל המחפש מקום לגור בו ואין ביכולתו (או אין ברצונו) לרכוש דירה בשלב זה. במציאות הכלכלית של ימינו צעירים רבים אשר אינם יכולים להרשות לעצמם קניית דירה נאלצים לגור בשכירות. כמו כן הסכמי שכירות יכולים להיות גם הסכמי שכירות לנדל“ן מסחרי; הם אולי שונים מבחינת הנושאים מבחינת הנושאים הנכללים בהם, אך במהותם הם תמיד הסכמים המגדירים את זכויות וחובות של בעל הנכס והשוכר.

שני הצדדים המעורבים בעסקה, שוכר ומשכיר, צריכים לערוך הסכם שכירות באמצעות עורך דין מקרקעין ברחובות; כל אחד מהם חשוף לסיכונים וזקוק להסכם המספק להם הגנה.

כאשר מדברים על הסכם שכירות בדרך כלל מדברים על שכירות בלתי מוגנת.

הסכם שכירות

שכירות בלתי מוגנת

אז מהו חוזה שכירות בלתי מוגנת? כמעט כל חוזה שכירות בישראל היום מוגדר כחוזה שכירות בלתי מוגנת. בשביל להבין את המושג צריך לחזור לימי השנים הראשונות של המדינה. באותם הימים המדינה הצעירה קלטה גלי עלייה גדולים. אנשים רבים הגיעו לכאן ללא כסף, וגם משאביה של המדינה היו דלים. המדינה נזקקה לתת פתרונות דיור עבור גלי העליה ומצאה פתרון המאפשר לאנשים ליהנות מקורת גג ובעלות על דירה, וזאת מבלי לשלם את מלוא הסכום הגבוה של רכישת דירה.

השיטה שנקבעה היא שיטת דמי מפתח. במסגרת השיטה נקבע לדיירים תשלום חודשי הנפרס למשך מספר שנים והוא מכסה כ 60% עד 70% מהשווי המלא של הדירה. הדייר לא קיבל בעלות על הדירה בהסדר זה, אך קיבל זכויות שימוש לכל ימי חייו ואף את האפשרות להוריש את הזכויות. שיטה זו עוגנה בחוק הגנת הדייר ושם נקבע המושג שכירות מוגנת.

בשיטה זו ישולמו עבור הדירה דמי מפתח. מדובר בתשלום של חודשי שנפרס למשך מספר שנים, שמגיע בסך הכל לגובה של כ-60-70 אחוזים מהשווי המלא של הדירה. בתמורה, השוכר מקבל זכות שימוש בדירה לכל חייו, ובמקרים מסוימים זכות להוריש את הדירה, אך הוא לא רוכש אותה ולא מקבל בעלות עליה.

הסדר דמי מפתח הפך ללא רלוונטי בימינו והוא נעלם עם השנים. הוא נותן עדיפות ברורה לשוכרי הדירות, ושום בעל נכס לא מעוניין להשכיר דירות בתנאים אלו.

האם יש סיכון בשכירות שאינה מוגנת?

המונח שכירות בלתי מוגנת נשמע מרתיע ויוצר את הרושם שקיים סיכון, אך מדובר בהסכמי שכירות סטנדרטיים. הם אינם מוגנים מתוקף חוק הגנת הדייר, אך הם כפופים לחוקים אחרים ונערכים במסגרת הסכם שכירות המבטיח את כל הזכויות. כך שהם בטוחים לחלוטין, זאת בתנאי שנעזרתם בייעוץ משפטי – עורך דין מקרקעין ברחובות יוודא כי החוזה שומר על האינטרסים שלכם והוא תקין מבחינה חוקית. כמו כל חוזה, אם הוא לא נבדק על ידי עורך דין חוזים, הוא מביא איתו סיכונים ובדרך כלל מייצג רק את האינטרסים של מי שערך את החוזה.

שכירות בלתי מוגנת

הסכם שכירות

בוודאי אתם מכירים את הסיטואציה בה אתם מחפשים בנרות אחר דירות מגורים. כל אדם עם הצרכים שלו, אחד מחפש דירה הקרובה לבית הספר של ילדיו, אחר מחפש דירה הקרובה למקום העבודה או מוסד הלימודים. ומלבד המיקום גם חשובים המאפיינים הפיזיים של הדירה. לא קל למצוא דירה העונה על כל הצרכים שלכם, ובטח שלא בטווח המחירים שחשבתם עליו. כך שלפעמים בפועל אתם עושים איזה סוג של פשרה ומשתדלים שרוב מאפייני הדירה יתאימו לצרכים שלכם. וכאשר אתם מוצאים את הדירה שעונה על הצרכים שלכם אתם נלהבים לחתום על הסכם שכירות לפני שמישהו אחר יחטוף לכם את ההזדמנות.

אבל יש משהו שאסור להתפשר עליו והוא חוזה השכירות שלכם. הסכם שכירות לדירה מעגן את כל הזכויות שלכם, וגם החובות ומעניק לכם ביטחון ושקט נפשי.

יתכן שהציעו לכם חוזה שכירות סטנדרטי, אבל חשוב תמיד שתקדישו את הזמן לקרוא את החוזה בעיון. חשוב שתעברו על כל הסעיפים ותבינו את משמעותם. במידת הצורך יש לנהל משא ומתן עם הבעלים. הבעיה המרכזית היא שלא תמיד אתם מבינים את המשמעות של הסעיפים ולא מכירים את החקיקה בנושא. גם ישנם תרחישים עתידיים שאינכם יכולים לחשוב עליהם. מסיבות אלו מוטב לתת לעורך דין לבדוק את החוזה – עורך דין נדל“ן יכול להבטיח לכם כי החוזה תקין ובאמת שומר על הזכויות שלכם ולא רק על אלו של בעל הנכס.

עורך דין מקרקעין ברחובות

עורך דין מקרקעין ברחובות

לפני כל עסקת מקרקעין, בין אם זה חוזה שכירות או רכישת דירה מיד שנייה, חשוב לפנות אל עורך דין מקרקעין ברחובות. עו“ד לענייני מקרקעין מביא איתו את הידע המשפטי המאפשר לכם לנהל את העסקה בצורה בטוחה.

במשרד עורכי דין מישאל גאון תוכלו לקבל את כל מעטפת השירותים המשפטית המבטיחה את זכויותיכם. אנו נסייע לכם בבדיקות הנאותות המשפטית והתנהלות מול כל הרשויות בכל סוגי העסקאות. יש לנו ניסיון במבחר עסקאות הכוללות הסכמי תמ“א 38, הסכמי שיתוף במקרקעין, חוזה שיפוצים, הסכמי קומבינציה ועוד.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button