חוזה שכירות לדירה

חוזה שכירות לדירה

חוזה שכירות לדירה הוא דבר שכמעט כל אדם צריך בחייו. רובנו חולמים על רכישת דירה משל עצמינו, אך לא תמיד יש לנו את המשאבים הכלכליים לרכוש דירה. כך שרוב הצעירים בישראל מתחילים את דרכם בחיים באיזו דירה שכורה, עד שהם חוסכים את ההון ההתחלתי לרכישת דירה. חוזי השכירות הסטנדרטים הם מסוג שכירות בלתי מוגנת. אנשים רבים מחפשים חוזה שכירות להורדה, ואכן ניתן למצוא כאלו ברשת האינטרנט. אך בין אם אתם נמצאים בצד המשכיר או הצד השוכר, לא כדאי לסמוך על הסכמי שכירות להורדה; לא בטוח שהם עונים בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלכם. מוטב לערוך חוזה באמצעות עורך דין מקרקעין. וזה גם מביא אותנו לשאלה אחרת – חוזה שכירות מול עורך דין מי משלם? האם השוכר או המשכיר?

חוזה שכירות להורדה

חוזה שכירות להורדה

אנשים רבים מחפשים לחסוך כסף ולהימנע מתשלום שכר טרחה לעורך דין מקרקעין, ולכן הם מחפשים באינטרנט חוזה שכירות להורדה. הסכמי שכירות הם הסכמים פשוטים למדי, ולכן ישנו סיכוי כי החוזה שתמצאו באינטרנט עונה על הצרכים שלכם, אך איננו יכולים להבטיח לכם את זה בצורה מוחלטת. וככל הנראה דווקא פניה אל עו“ד מקרקעין היא הדרך שתמנע מכם סיכונים ותביא לחיסכון.

אם מצאתם חוזה שכירות להורדה, חשוב שתעברו על כל סעיפיו בעיון. אך יחד עם זאת לא ניתן להתעלם מכך שלרובנו אין השכלה משפטית. איננו בקיאים בדיני החוזים ואיננו מכירים את הזכויות שהחוקים מעניקים לשוכרים ושוכרים, כך שבפועל אין לנו כלים להבין את החוזה וכל משמעויותיו בצורה המלאה. וכתוצאה מכך עלולות להיווצר בעיות שונות, בעיות אותן היה ניתן למנוע באמצעות עו“ד חוזים הבקיא בדיני המקרקעין. הבעיות הללו עלולות להוביל לסכסוכים משפטיים והפסדים כספיים (גם לבעלי הנכסים וגם לשוכרים).

למשל בתור שוכרים עליכם לחשוב על סיטואציות בהן תרצו לעזוב את הדירה. ברגע חתימת החוזה יתכן שזה נראה לכם לא רלוונטי ולא חשוב – אין לכם שום תכניות לעזוב את הדירה. אבל בשעה שאתם עושים תכניות החיים מתרחשים ואתם כן יכולים להגיע למצבים בלתי צפויים בהם תרצו לעזוב את הדירה. ואז אתם עשויים לגלות כי גם אם תמצאו דייר חליפי, עדיין בעל הבית מתנגד. לכן חשוב לקחת בחשבון תרחישים עתידיים, גם כאשר הם נראים לכם כרגע כלא רלוונטיים, המאפשרים לכם לצאת מהדירה.

ישנם מקרים בהם הדירה נמסרת עם תכולה מסוימת, למשל מקרר וריהוט בסיסי. בוודאי שבעל הנכס ירצה להטיל על השוכרים את האחריות לשמור על אותם חפצים, דבר שלא בא לידי ביטוי בחוזה מהאינטרנט.

ואלו הן רק שתי דוגמאות למכלול בעיות שיכולות להתגלות בחוזה.

חוזה שכירות מול עורך דין מי משלם

חוזה שכירות לדירה

להלן כמה נקודות מרכזיות במסגרת חוזה שכירות לדירה. כמובן שאין לראות בדברים תחליף לייעוץ אישי עם עורך דין להסכמי שכירות.

הסדרי תשלום – יש לקבוע בחוזה את סכום השכירות, מועד התשלום ואופן ביצוע התשלום. בעלי נכסים עשויים לנסות להכניס סנקציות לגבי אי תשלום, אך יש להיות זהירים, לפעמים בעיה טכנית יכולה להיות סיבה לאי תשלום במועד, ובוודאי לא תרצו שטעות קטנה תגרום להטלת סנקציה כבדה.

יציאה מהחוזה – כדאי להכניס לחוזה אפשרות המוסכמת על שני הצדדים לצורך יציאה מהחוזה. למשל מקובל במקרים רבים לאפשר יציאה מהחוזה כאשר על השוכר מוטלת האחריות למצוא דייר חליפי. אך אם הזכות הזו לא עוגנה בחוזה, ביום שתרצו לעשות זאת אתם עשויים להיתקל בהתנגדות של בעל הנכס.

תשלומי חשבונות – במהלך המגורים בדירה בוודאי תצטרכו לשלם תשלומים שונים כמו חשבונות מים, חשמל וארנונה. חשוב להגדיר מי אחראי על התשלומים הללו, האם השוכר או המשכיר. חשוב לרדת לפרטי פרטים של ההתנהלות בנושא. למשל אם החשבונות מגיעים אל בעל הנכס והוא לא העביר אותכם אליכם בזמן, הדבר עלול לגרור קנסות ואז תריבו מי צריך לשלם את הקנס.

הגדרת תקופת השכירות – חוזה שכירות לדירה צריך להגדיר את תקופת השכירות, באיזה תאריך תקבלו את המפתחות ובאיזה תאריך תצטרכו לפנות את הדירה. ניתן גם להוסיף תנאים הנוגעים לאפשרות להארכת החוזה.

חוזה שכירות לדירה

חוזה שכירות מול עורך דין מי משלם

בכל הנוגע לחוזי שכירות ישנן שתי שאלות חשובות המעניינות את הציבור – כמה עולה חוזה שכירות אצל עורך דין / חוזה שכירות מול עורך דין מי משלם?

אז לגבי שכר טרחה עורך דין מקרקעין, אין תשובה חד משמעית. זוהי נגזרת של אופי העסקה והיקפה. בדרך כלל כאשר מדובר בחוזי שכירות סטנדרטיים, כמו של משפחה המחפשת מקום מגורים, הסכומים אינם גבוהים. חוזי שכירות של נדל“ן מסחרי צפויים להיות מורכבים יותר ובהתאם לכך גם יקרים יותר. אך בכל אחד מהמקרים ישנו ערך מוסף לעבודתו של עורך דין נדל“ן ומקרקעין, וזוהי השקעה המחזירה את עצמה.

חוזה שכירות מול עורך דין מי משלם – לגבי השאלה מי משלם, הדבר תלוי בהסכמות בין שני הצדדים. יתכן כי כל צד רוצה לקחת עורך דין מטעמו, וכל אחד ישלם בנפרד. יתכן כי שני הצדדים יפנו יחדיו לעורך דין ויבקשו חוזה המשקף את האינטרסים של שני הצדדים ויתחלקו בתשלום.

משרד עורכי דין משיאל גאון עומד לשירותכם בכל סוגיות המקרקעין – הסכמי שיתוף, יזמות נדל"ן, תמ"א 38, העברת דירה במתנה, חוזה שיפוצים, מיסוי מקרקעין ועוד.

משרדינו נמצא ברחוב ההגנה 13 ראשון לציון, מגדל ירון מילר. הוראות הגעה בגוגל

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button