חוזה שכירות סטנדרטי

עורך דין נדלן ברחובות

מהו חוזה שכירות סטנדרטי, האם צריך ערבים לחוזה שכירות ומה עושים במקרה של הפרת חוזה שכירות?

חוזה שכירות סטנדרטי הוא למעשה הסכם שכירות בלתי מוגנת. הכוונה היא להסכם שכירות שאינו כפוף לחוק הגנת הדייר, זהו החוזה השכיח בישראל. בעבר היה קיים הסכם שכירות מוגנת, אף זהו הסדר שעבר זמנו.
אל תיבהלו מהמושג הסכם שכירות בלתי מוגנת, כל עוד נעזרתם בסיוע משפטי, הסכם השכירות צריך לתת לכם את כל ההגנות המשפטיות ולענות על הצרכים שלכם. בטרם חתימה על חוזה, חשוב להתייעץ עם עורך דין נדל“ן ברחובות.

הפרת חוזה שכירות

חוזה שכירות סטנדרטי

לא אחת אנשים מחפשים חוזה שכירות להורדה, זאת מתוך השאיפה לחסוך שכר טרחה חוזה שכירות. אך למרות שהסכמי שכירות של דירה נחשבים לדבר פשוט, לא בטוח שכך תחסכו כסף. יתכן כי ההסכם אינו מעניק לכם את מנגנוני ההגנה הדרושים ויכול לחשוף אתכם לבעיות שיתגלו בעתיד. בדרך כלל כדאי לשלם עבור עורך דין חוזים שיכין עבורכם חוזה מקצועי השומר על האינטרסים שלכם.

גם אם החוזה נראה לכם טוב, כל מקרה הוא ייחודי והחוזה שתמצאו באינטרנט לא מעניק מענה לכל הסוגיות, כך שככל הנראה יש לערוך בו תיקונים. למשל אם בדירה ישנם רהיטים, חשוב שיוזכרו בנספחי החוזה על מנת להטיל את האחריות לגביהם על השוכר.

חוזה שכירות סטנדרטי

הפרת חוזה שכירות

חוזה שכירות סטנדרטי הוא חוזה מחייב שאותו שני הצדדים צריכים לקיים. הפרת חוזה שכירות היא עילה לתביעה משפטית. אך מצד שני אנו רוצים מראש למנוע מצבים כאלו – אף אחד אינו מחפש לבזבז זמן בבתי משפט שלא לצורך. לכן מראש חשוב לערוך חוזה שכירות המגדיר מנגנוני פיצויים להפרת חוזה וביטחונות. ולצורך כך חשוב להיעזר בייעוץ משפטי, עורך דין נדל“ן ברחובות יכול לסייע לכם לערוך את החוזה בצורה הטובה ביותר.

בעת עריכת חוזה שכירות סטנדרטי כדאי גם לחשוב על המקרים המאפשרים לצאת מהחוזה בצורה מוסכמת ומבלי שהדבר יחשב להפרת חוזה. לצורך כך יש להסכים על תנאי יציאה ולעגן אותם בחוזה. שוכרים מסוימים עלולים להתעקש כי החוזה יהיה לתקופה של שנה ולא ניתן לצאת ממנה קודם, אחרים עשויים להסכים ליציאה לאחר 6 חודשים מבלי שהדבר יחשב להפרת חוזה. דבר ידוע ומקובל בקרב דירות הסטודנטים הוא הסכמה שבמידה והם עוזבים את הדירה, באחריותם למצוא דייר חליפי. אך שוב, כל סיכום כזה חייב להופיע בחוזה.

הפרת חוזה שכירות יכולה להיות כאשר השוכר אינו עומד בתשלומי שכר הדירה שנקבעו, תשלומי חשבונות, צורת השימוש בנכס או כל מיני סיכומים שעליו לעמוד בהם. במקרים רבים החוזה מאפשר לבעל הנכס לבטל אותו באופן חד צדדי בעקבות התנהגות זו.

אך גם על המשכיר לעמוד בהתחייבויות שונות כלפי השוכר, וגם במקרה זה חשוב להזכיר בחוזה כי לשוכר יש אפשרות לבטל את החוזה באופן חד צדדי במקרה שהשוכר לא עומד בהתחייבויותיו. למשל אם ישנן בעיות תחזוקה חמורות והמשכיר אינו מטפל בהן, הדבר בדרך כלל מאפשר לשוכר לבטל את החוזה.

לעתים יחסים בין שוכרים ומשכירים הופכים להיות מלוכלכים ומביאים איתם כל מיני התנהגויות לא ראויות בניסיון לעשות דווקא אחד לשני ולגרום לאחד הצדדים לבטל את החוזה. זכרו כי שני הצדדים מחויבים לתום לב בכל הקשור להתנהלות ביניהם, זהו עקרון משפטי חשוב.

ערבים לחוזה שכירות

ערבים לחוזה שכירות

החוזה מגדיר את החובות והזכויות ההדדיות של המשכיר והשוכר. אך אין זה מספיק. המשכיר ירצה גם כתב ערבות המעניק לו כיסוי למקרה שבו השוכר לא יעמוד בהתחייבויותיו. למשל במקרה כי על השוכר היה לשלם חשבונות שונים ולא שילם אותם, או במקרה שהשוכר גרם נזק לדירה. מסיבה זו נהוג לבקש ערבים לחוזה שכירות.

בדרך כלל יש צורך בשני ערבים לחוזה שכירות. אלו יכולים להיות קרובי משפחה, כמו למשל ההורים. הרעיון הוא שאלו יהיו אנשים קרובים לשוכר היכולים לערוב ליכולת העמידה שלו בתשלום. אך שימו לב כי כתב ערבות לחוזה שכירות הוא איננו הצהרה תמימה, אלא מחויבות לשלם עבור השוכר את החובות במידה ולא יעמוד בתשלומי השכירות, או לעמוד בהוצאות של נזקים שונים בנכס. לכן סביר להניח כי בעל הנכס ידרוש גם הוכחות לגבי היכולות הכלכליות של הערבים. הערבים בעצם מעניקים למשכיר את הזכות לתבוע אותם אישית עבור התחייבויותיו של השוכר בהתאם לתנאי השכירות.

הנושא הזה מורכב למדי ולכן חשוב לערוך את כתב הערבות באמצעות עורך דין מקרקעין מומלץ.

עורך דין נדלן ברחובות

עורך דין נדל“ן ברחובות

במשרד עורכי דין מקרקעין, מישאל גאון, תוכלו לקבל את כל הסיוע המשפטי. אנו מייצגים שוכרים ומשכירים ומבטיחים לכולם הסכם השומר על האינטרסים שלהם, מעניק ביטחונות ושומר עליהם מפני מבחר בעיות משפטיות שעלולות להתגלות בעתיד.

דיני מקרקעין הוא תחום ההתמחות שלנו, ובמסגרתו אנו מעניקים סל רחב של שירותים גם לרוכשי השירות, משקיעי הנדל“ן, קבלנים ועוד. אנו מזמינים אתכם ליהנות משירות אישי ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר. שירות בעל ערך מוסף המעניק לכם שקט נפשי וחוסך בעיות משפטיות גוזלות זמן וכסף.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button