חוזה שכירות לעסק

חוזה שכירות לעסק word

ישנו דמיון בין חוזה שכירות לעסק, לבין חוזה שכירות לדירה. אך למרות הדמיון ישנה גם שונות גדולה וסעיפים ייחודיים שיש לכלול בחוזה. החוזה הוא אינו פרט שולי, ויש לו השפעה גדולה על הפעילות העסקית שלכם. אתם זקוקים למקום בו תוכלו לנהל את הפעילות שלכם, ללא הפרעה ובהתאם לחוק. אתם צפויים להשקיע כסף רב בפיתוח העסק, וזה כולל גם השקעה בשיפוץ הנכס והתאמתו לצרכים של העסק. לכן חשוב לכם שהיה חוזה המבטיח את כל הזכויות שלכם.

באינטרנט תוכלו למצוא נוסחים של חוזה שכירות לעסק WORD להורדה, אך תסלחו לנו על הבוטות – זה פשוט לא רציני. חוזה שכירות עבור עסק נתפר בהתאמה אישית עבור הצרכים של העסק. ולכן חשוב לפנות אל עו“ד לענייני חוזים.

הסכם שכירות לעסק יעזור לתאם את כל הציפיות ביניכם לבין בעל הנכס, הוא מונע סכסוכים משפטיים ומעניק לכם הגנה במידה וישנה מחלוקת.

עוד לענייני חוזים

טיפים חשובים

הטיפ הכי חשוב שאפשר לתת לכם זה לא לחתום על שום חוזה ללא התייעצות עם עו“ד לענייני חוזים. אך בכל זאת לצורך הידע הכללי, ישנן כמה נקודות חשובות שצריך לדעת לפני שחותמים על חוזה שכירות לעסק.

טיפ ראשון – מי בעל הנכס?

לעתים אתם מתנהלים מול גורם מסוים ועשויים להניח שהוא בעל הזכויות בנכס, אך האם אתם יודעים זאת בוודאות? בוודאי שלא תרצו ליפול בגלל חוסר תשומת לב לפרט כל כך חשוב. הדרך הכי טובה לוודא היא להוציא נסח טאבו של הנכס. יתכן כי המשכיר הוא אינו בעל הנכס, אך הדבר דורש הצגת מסמכים משפטיים המוכיחים כי הוא מוסמך לפעול ולהשכיר את הנכס. לצורך הדוגמה הוא יכול להיות עורך דין הפועל מטעמו של בעל הנכס, או אולי אפוטרופוס. אך חשוב לוודא כי אין מדובר במתחזה.

טיפ שני – האם ישנו אישור להפעלת העסק?

בוודאי לא תרצו להשכיר נכס ולגלות כי אינו מתאים לפעילות העסקית שלכם. חובה לוודא כי לנכס יש טופס 4. ללא טופס 4 לא ניתן לקבל אישור להפעלת עסק.

טיפ שלישי – לציין את תחום העיסוק בחוזה השכירות

אתם עשויים לחשוב כי אתם משכירים נכס, וזה עניין שלכם מה תעשו בעסק. אך אתם עשויים לגלות באחד הימים כי בעל הנכס יטען לניצול לרעה וישתמש בזה בתור עילה לסיום החוזה. לכן חשוב שמטרת העסק תוזכר בחוזה. יש לציין את הקטגוריה או תחום העיסוק.

טיפ רביעי – הארכת חוזה

יתכן כי אתם מקימים עסק חדש ואינכם בטוחים האם העסק יצליח. ולכן חתמתם על חוזה לתקופה של שנה אחת, ואחריה תחליטו האם להמשיך. במידה והעסק יצליח, סביר להניח שתרצו להישאר באותו המקום; זאת לאחר שביססתם קהל לקוחות מקומי. לכן כדאי מראש לשריין לעצמכם את האפשרות להארכת תקופת השכירות ובאילו תנאים. כדאי גם להכניס סעיף הקובע כי בעל הנכס צריך להודיע לכם בהתראה סבירה על כוונה למכור את הנכס.

טיפ חמישי – חשוב לדאוג גם לכיסוי ביטוחי. יתכן כי תרכשו פוליסות ביטוח מתאימות באופן עצמאי, ויתכן כי למבנה עצמו ישנו ביטוח. חשוב לבדוק אילו כיסויים ביטוחיים ישנם ולעגן אותם בחוזה.

טיפ שישי – סעיף בלעדיות לעסק

לא תמיד זה רלוונטי, אבל לפעמים זה חשוב. אם שכרתם חנות ברחוב, ככל הנראה סעיף כזה הוא חסר משמעות מכיוון שלבעל בנכס אין שליטה על הנכסים הסמוכים לחנות שנמצאים בבעלותם של אחרים. אך במקרים בהם מדובר במרכז קניות בו ישנן חנויות רבות תחת בעלות אחרת, כך תוכלו למנוע תחרות.

חוזה שכירות לעסק

חוזה שכירות לעסק word

ישנם רבים המחפשים חוזה שכירות להורדה באינטרנט. אם הכוונה שלכם להעשיר את הידע שלכם ולראות מה מקובל במסגרת החוזה, זהו בהחלט צעד מבורך. אך אם המחשבה שלכם היא לנסות לחסוך בשכר טרחה של עורך דין נדלן באמצעות הורדת חוזה מהאינטרנט, אין טעות גדולה מזה.

כל עסק פועל בשוק אחר, יש לו מאפיינים אחרים וצרכים שונים. בהתאם לכך יש צורך לגבש עבורו חוזה המשקף את האינטרסים של בעלי העסק. ואת זה לא תמצאו בחוזה שהורדתם מהאינטרנט.

גם כאשר אתם עובדים מול גוף גדול, כמו למשל חברה המנהלת מרכז מסחרי גדול, והיא מביאה לכם חוזה סטנדרטי – עדיין יש צורך לבדוק אותו באמצעות עו“ד לענייני חוזים בטרם חותמים עליו. יתכן כי במהותו הוא בסדר, אך אולי נדרשות התאמות מסוימות. אבל באופן עקרוני, יש להניח כי הוא משקף בעיקר את האינטרסים של בעל הנכס ולא שלכם כשוכרים.

חוזה שכירות לעסק

חוזה שכירות לעסק אינו בגדר המלצה, זוהי חובה. ויש לערוך חוזה מקיף המגדיר היטב חובות וזכויות ונותן מענה למגוון היבטים הכוללים התייחסות להארכת חוזה, נקודות יציאה ותנאים לסיום החוזה, ערבות בנקאית ואפשרויות תשלום, שטחים המוקצים לטובת העסק (שירותים, חניה וכו), דמי ניהול ועוד.

עורכי דין מתחום הנדל“ן המסחרי הם עורכי הדין המתאימים עבורכם. הם מביאים איתם את הידע והניסיון הדרוש בחוזים מסוג זה.

חוזה שכירות לעסק word

עו“ד לענייני חוזים

משרד עורכי דין מקרקעין, מישאל גאון, מעניק מגוון שירותים משפטיים הקשורים לתחום הנדל“ן. אנו מעניקים שירותים ללקוחות פרטיים, עסקים ולקוחות מוסדיים. במסגרת השירותים אנו מתעסקים בהסכמי שכירות, הסכמי מכר, עסקאות קומבינציה, התחדשות עירונית, הסכם שיתוף במקרקעין, ייצוג קבלנים ויזמים וכל סוגיה בתחום המקרקעין.

אנו מביאים איתנו ניסיון רב, יחס אישי ואת היכולת לתפור לכל לקוח פתרון במידותיו.

משרדינו נמצא ברחוב ההגנה 13 ראשון לציון, מגדל ירון מילר. הוראות הגעה בגוגל

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button