חוזה סטנדרטי להשכרת דירה

חוזה סטנדרטי להשכרת דירה

חוזה סטנדרטי להשכרת דירה הוא למעשה חוזה שכירות בלתי מוגנת. נשמע קצת מבהיל, אבל האמת שממש לא. במאמר זה נסביר מהו חוזה שכירות בלתי מוגנת לדירת מגורים ואת הנקודות החשובות. כמו גם למה לא כדאי לחפש הסכם שכירות בלתי מוגנת להורדה, אלא לעשות זאת באמצעות עו“ד חוזים.

חוזה להשכרת דירה

חוזה להשכרת דירה

מאות אלפי ישראלים שוכרים דירות. לעתים אלו צעירים בתקופת הלימודים המחפשים מקום קרוב למוסדות הלימודים, ומתכננים להישאר שם רק עד תום הלימודים. ולכן בוודאי שלא ירצו לרכוש דירה (ובואו נודה שלסטודנטים בדרך כלל אין את האמצעים לרכישת דירה). אחרים יכולים להיות אנשים השוכרים דירה עד לסיום תהליכי בנייה של דירה בבעלותם, או אלו שאינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה.

חוזה להשכרת דירה הוא מסמך משפטי מחייב הנעשה לפי דיני החוזים, ולפי החוקים הרלוונטיים לנושא זה, ובו מוגדרים תנאי העסקה, הזכויות והחובות. הנקודות העיקריות במסגרת חוזה סטנדרטי להשכרת דירה הן:

  • כתובת הדירה המושכרת.
  • שמות הצדדים השותפים לחוזה, כולל מספרי תעודת זהות וכתובת.
  • תיאור של הדירה, כולל ריהוט ואביזרים והצמדות (למשל חנייה).
  • הגדרת תקופת השכירות. רצוי גם האפשרות להארכת החוזה והתנאים בהם זה יתבצע.
  • הזכות לביטול החוזה והתנאים לביטול.
  • גובה דמי השכירות החודשיים, מועדי התשלום ואופן התשלום.
  • תשלומים נוספים החלים על השוכר או שאינם חלים על השוכר, כמו למשל דמי הארנונה.
  • פגמים וליקויים ידועים, דירה או בסביבתה, העלולים לגרום להפרעה בשימוש בנכס והם ידועים למשכיר בעת חתימת החוזה.

אלו הן רק הנקודות הכלליות, אך הפרטים עצמם הם ברובם פרי של סיכומים אישיים שהושגו במסגרת המשא ומתן בין השוכר לבין המשכיר בטרם חתימת החוזה.

חוזה שכירות בלתי מוגנת עם ערבים

חוזה שכירות בלתי מוגנת לדירת מגורים

חוזה שכירות בלתי מוגנת לדירת מגורים הוא למעשה חוזה סטנדרטי להשכרת דירה. אם כך מדוע המושג ”בלתי מוגנת“ אשר נשמע לכאורה כמשהו החושף אותנו לסכנות?

בעבר נערכו בישראל חוזים הכפופים לחוק הגנת הדייר, ולכן הם כונו חוזי שכירות מוגנים, כמו למשל הסכמי דמי מפתח. אך הסכמים אלו כבר אינם רלוונטיים בימינו ולכן אומרים חוזה שכירות בלתי מוגנת לדירת מגורים. אין צורך לדאוג, זאת בתנאי שנעזרתם במשרד עורכי דין מקרקעין לצורך עריכת החוזה. עורך הדין ידאג להכניס את כל מנגנוני ההגנה המשפטיים. והחוזה עדיין צריך לעמוד בדרישות החוק, כך שאינכם חסרי הגנה.

אם חיפשתם הסכם שכירות בלתי מוגנת להורדה על מנת לחסוך בעלויות, איננו יכולים לערוב לבטיחות העסקה.

חוזה שכירות בלתי מוגנת לדירת מגורים

חוזה שכירות בלתי מוגנת עם ערבים

בעל הנכס, המשכיר, לוקח על עצמו סיכונים מסוימים בעת חתימת החוזה. ישנו חשש כי השוכר לא יעמוד בהתחייבויותיו, ואולי אף יגרום נזק לדירה או ישאיר אחריו חובות (למשל תשלומי ארנונה וחשבונות שהיו באחריותו לפי החוזה). מסיבה זו מקובל לדרוש ערבויות וביטחונות במסגרת חוזה להשכרת דירה.

חוזה שכירות בלתי מוגנת עם ערבים הוא אחת מסוגי הערבויות השכיחות, ובדרך כלל באה יחדיו עם ערבויות נוספות כמו שטר חוב עליו חתומים הערבים. המשמעות של זה היא שבמידה והשוכר לא יפרע חוב, המשכיר יוכל לממש את שטר החוב מהערבים.

במקרים רבים הורים וקרובי משפחה הם אלו החותמים ערבות בעת עריכת חוזה שכירות בלתי מוגנת עם ערבים. האם זהו הפתרון המושלם? זהו אינו הפתרון המושלם, אך בדרך כלל זהו פתרון המספק את הדעת, בעיקר כאשר הערבים הם קרובי משפחה מדרגה ראשונה.

הסכם שכירות בלתי מוגנת להורדה

הסכם שכירות בלתי מוגנת להורדה

כולנו רוצים לחסוך בכסף, אך לא תמיד אנו עושים זאת בחכמה. בפועל זה עלול לעלות לנו ביוקר. וזהו בדיוק המקרה של הסכם שכירות בלתי מוגנת להורדה. אמנם חוזה להשכרת דירה הוא אינו דבר מורכב במיוחד, ובדרך כלל הוא בעל מבנה סטנדרטי. אך למרות זאת לכל לקוח ישנם צרכים אחרים, ולכל נכס ישנם מאפיינים שונים. כך שנדרשת רמה גבוהה של התאמה אישית. וזהו בעצם הערך הגדול של עורך דין נדל“ן שיערוך עבורכם את החוזה.

חוזה סטנדרטי להשכרת דירה
חוזה סטנדרטי להשכרת דירה

מעוניינים להשכיר דירה? התבקשתם לחתום על חוזה סטנדרטי להשכרת דירה? במשרד עורכי דין מקרקעין, מישאל גאון תוכלו לקבל ייעוץ משפטי ושירותי עריכת חוזים. אנו מעניקים לכם מעטפת שירותים משפטיים המבטיחה את האינטרסים שלכם (גם בתור שוכרים וגם בתור משכירים), ומסייעת להימנע מבעיות משפטיות שיעלו לכם ביוקר.

אנו מביאים איתנו ניסיון רב בתחום המקרקעין, תוך כדי מתן שירות בהתאמה אישית. אצלנו תוכלו ניתן לקבל שירותי ייצוג קבלנים ויזמים, סיוע משפטי בעת התחדשות עירונית, קבוצות רכישה ועוד מגוון נושאים בתחום המקרקעין.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button