חוזה שכירות בלתי מוגנת קצר

חוזה שכירות בלתי מוגנת קצר

חוזה שכירות בלתי מוגנת קצר הוא לאו דווקא קצר מבחינת מספר העמודים, אלא חוזה המתייחס לתקופת שכירות קצרה. אך גם כאשר מדובר בתקופת זמן קצרה, זהו חוזה שכירות דירה סטנדרטי לכל דבר. חוזה אשר צריך להגדיר את כל תנאי העסקה ולהבטיח את כל החובות והזכויות של השוכר והמשכיר. יש המחפשים בגוגל ”הסכם שכירות בלתי מוגנת סטנדרטי doc“. מתוך כוונה להוריד חוזה שכירות מהאינטרנט, ורק לשנות את השם, התאריך והכתובת, ובכך לחסוך כסף. האמת שאיננו ממליצים על זה; חוזה יש להכין בהתאמה אישית, אחרת בחלוף הזמן עלולות להתגלות בעיות שונות בגלל סוגיות שאינן מוגדרות היטב בחוזה. ומכאן הדרך קצרה למאבקים משפטים מיותרים. הדרך הנכונה היא לפנות אל עורך דין לדיני חוזים שיערוך עבורכם את החוזה, ולא לסמוך על המזל.

עורך דין לדיני חוזים

חוזה שכירות בלתי מוגנת קצר

אולי יש לכם נכס שיהיה פנוי לתקופה קצרה, כמו למשל בעת נסיעה ארוכה לחו“ל של מספר חודשים. ובנסיבות אלו, או אחרות, תרצו להשכיר את הנכס על מנת להפיק ממנו מעט הכנסה. כלומר חוזה שכירות בלתי מוגנת קצר, ואולי ללא אפשרות הארכה כפי שנהוג להכניס בחוזים אחרים לטווח ארוך. ברוב המקרים כל חוזה לטווח של פחות משנה מוגדר בתור חוזה שכירות קצר.

חוזה שכזה הוא פשוט למדי, מכיוון שהוא עוסק בעיקר בעניינים שוטפים, כמו הוצאות תחזוקה ותשלומים שונים. אך יחד עם זאת, אין להקל ראש בשום סעיף. הכל חייב להיות מוגדר וברור, ולשקף את האינטרסים של השוכר והמשכיר.

הסכם שכירות בלתי מוגנת סטנדרטי doc

הסכם שכירות בלתי מוגנת סטנדרטי doc

אם תחפשו באינטרנט ” הסכם שכירות בלתי מוגנת סטנדרטי doc“, תוכלו בקלות למצוא חוזה שכירות להורדה. ישנם אנשים המשתמשים בחוזים אלו, ובכך חוסכים שכר טרחה של עורך דין לדיני חוזים.
הסיבה שאיננו ממליצים על חוזה שכירות דירה סטנדרטי, היא מכיוון שנדרשת קסטומיזציה של החוזה בהתאם למאפייני הנכס והצרכים של השוכר והמשכיר. החוזים מנוסחים בצורה משפטית, ומי שאין לו השכלה משפטית לא תמיד מבין דקויות משפטיות. וביום שיתגלו מחלוקות, הדקויות המשפטיות עשויות ליצור הבדלים של שמיים וארץ.

הורדת הסכם שכירות מהאינטרנט היא במידה רבה לסמוך על המזל. אם מדובר בחוזה לתקופה קצרה, ישנו סיכוי גבוה כי תעברו את התקופה בשלום ללא בעיות מיוחדות. אבל במידה ויתגלו בעיות, אתם עלולים לגלות עד כמה החוזה הוא בעייתי.

חוזה שכירות דירה סטנדרטי

חוזה שכירות דירה סטנדרטי

כיום נהוג להשתמש בהסכם שכירות בלתי מוגנת. מקורו של המונח ’שכירות מוגנת‘ הוא בחקיקה ישנה הקשורה לשכירות בדמי מפתח, דבר שאינו רלוונטי בימינו. בשנים הראשונות של המדינה, אשר נאלצה לקלוט גלי עליה ולספק להם דיור, נולד הסדר דמי המפתח וחוק הגנת הדייר. אך שוב, כיום הדברים הללו אינם רלוונטיים.

חוזה שכירות בלתי מוגנת קצר מורכב ממספר סעיפים, חלקם נוגעים לזכויות השוכרים וחלקם נוגעים לזכויות המשכירים. החוזה מחלק את האחריות המשותפת על הדירה בין התחייבויות שלוקח על עצמו השוכר, והתחייבויות שלוקח על עצמו המשכיר.

להלן כמה נקודות מרכזיות בחוזה שכירות לדירה:

  • חשוב לציין במדויק את כתובת הדירה המושכרת. לכאורה זה נראה לכם משהו מובן מאליו, אך מבחינה משפטית זהו דבר חשוב והוא קושר את החוזה אל הנכס.
  • יש לציין את שמותיהם של השוכר והמשכיר. יש לזהות אותם גם באמצעות מספר תעודת הזהות והכתובת. כדאי גם לוודא כי האדם מולו אתם מתנהלים הוא אכן בעל הנכס, או זה המורשה לפעול מטעמו.
  • מלבד הכתובת, יש לתאר את הדירה, מספר הדריה ולציין גם הצמדות כמו מחסן וחניה אם ישנם.
  • גם אם אין לכם כוונה לבטל את החוזה, יתכן כי בנסיבות מסוימות תרצו לבטל את החוזה (וזה נכון גם לגבי השוכר וגם לגבי המשכיר). לכן חשוב להגדיר בחוזה את הזכות לבטלו ואת התנאים והנסיבות בהן זה יתבצע.
  • גם דמי השכירות הם חלק בלתי נפרד מהחוזה. אל תסתפקו בציון הסכום, יש להגדיר גם מועד ואופן התשלום.
  • ישנם גם תשלומים נוספים כמו ארנונה וחשבונות שונים. יש להחליט האם הם כלולים בשכר הדירה או שבאחריותו של השוכר לשלם אותם. בהתאם למה שסוכם, יש לציין זאת בחוזה.
  • אם ישנם פגמים וליקויים בדירה, כולל בסביבת הדירה, העלולים להיות גורם מפריע והם ידועים למשכיר בעת חתימה החוזה – יש לציין זאת בחוזה. כך תוכלו להימנע מטענות על הטעיה.

חוזה שכירות בלתי מוגנת קצר

עורך דין לדיני חוזים

הדרך הנכונה לערוך חוזה שכירות דירה סטנדרטי היא באמצעות עורך דין לדיני חוזים. עורך הדין ידאג לערוך חוזה משפטי המייצג את האינטרסים של בעל הנכס והשוכר, על פי כל הסיכומים שהושגו במשא ומתן. לפעמים יש לנו נטייה לראות את הדברים דרך משקפיים ורודות, אך בתור עורך דין מקרקעין אני יכול לספר לכם על דברים רבים שעשויים להשתבש ולגרום לעגמת נפש וסכסוכים משפטיים. חוזה טוב יכול למנוע את מרבית הבעיות.

משרד עורכי דין נדל“ן מישאל גאון עומד לשירותכם עם מבחר שירותים משפטיים בתחום המקרקעין. אנו הכתובת עבור הסכם מכר דירה, רכישת דירה מקבלן, תמא 38, ייצוג יזמים וקבלנים, הסכמי שיתוף, נחלות חקלאיות ועוד מגוון נושאים.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק

עורך דין לדיני חוזים

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button