שכר טרחה עורך דין מכירת דירה

שכר טרחה עורך דין מכירת דירה

שכר טרחה עורך דין מכירת דירה | עורך דין רכישת דירה מחיר

אחת הדאגות שלכם בעת מכירת דירה היא שכר טרחה עורך דין מכירת דירה. לפני שנדבר על מחיר עורך דין לרכישת דירה, נרצה לפתוח את השאלה האם באמת יש צורך בסיוע משפטי עבור הכנת חוזה מכר?

עורך דין רכישת דירה מחיר

מכיוון שמדובר בעסקה גדולה ומשמעותית, ועבור רוב האנשים זוהי העסקה המשמעותית ביותר שיבצעו במהלך חייהם, אין מקום לסיכונים מיותרים. עסקה שכזו היא באופן טבעי בעלת סיכונים רבים. ואחד מתפקידיו המרכזיים של עורך הדין הוא להכניס לחוזה את מנגנוני ההגנה המתאימים לצורך צמצום הסכנות. למעשה עבודתו של עורך דין נדל“ן מתחילה עוד לפני עריכת חוזה, באמצעות בדיקות מקדימות המבטיחות את נאותות העסקה. 

תשלום שכר הטרחה הוא אינו הוצאה מיותרת, אלא השקעה המחזירה את עצמה. מלבד הכנת הסכם המכירה, עורך הדין מעניק לכם ייעוץ בענייני מיסוי מקרקעין, ויכול לסייע לכם בתכנוני מס אשר יחסכו לכם עשרות אלפי שקלים. 

חוזה מכר

חוזה מכר 

הסכם מכר הוא החוזה המשפטי העומד בבסיסה של עסקת מקרקעין, לצורך הדוגמה מכירת דירה. זהו חוזה המגדיר את כל תנאי העסקה ואמור לשקף את האינטרסים של שני הצדדים. 

חוזה מכר של דירה כפוף מצד אחד לדיני החוזים, כמו כל חוזה משפטי אחר. אך במקביל הוא מושפע גם מחוק המקרקעין. חשוב לציין כי למרות שהסכם המכר הוא מהות העסקה, ישנן פעולות בעלות משמעות משפטית אותן יש לבצע לפני החתימה על החוזה, וגם אחריו. לצורך הדוגמה, לפני חתימה על החוזה נרצה לבדוק את הרישום בטאבו של הנכס ולאשר את זהות בעליו. ולאחר חתימה על החוזה נבצע העברת בעלות. עורך דין לענייני מקרקעין יכול להעניק ליווי מלא, מהשלבים המקדימים ועד העברת הבעלות.

הסכם מכר נעשה בהתאמה אישית. הוא מבטא את המאפיינים הייחודיים של הנכס, ואת הסיכומים שהושגו בין בעל הנכס לבין הרוכש. חשוב מאוד לנסח הכל בשפה המשפטית הנכונה והמדויקת, ולתת מענה למגוון היבטים משפטיים העלולים להתעורר. 

חוזה מכר

הפרקים העיקריים של הסכם מכר דירה הם:

פרק המכר – זהו הפרק המפרט ומאפיין את הנכס, ומתייחס למצבה הפיזי של הדירה. בפרק זה נמצא פירוט על מצב הדירה, ואת מיקומה. עסקאות רכישת דירה יכולות להתבצע בתנאים שונים, למשל זוהי יכולה להיות דירה שיש עליה הלוואת משכנתא של המוכרים, שאמורה להיסגר בעזרת התשלום שיקבלו; גם פרט שכזה צריך להיות מוזכר בחוזה. 

פרק הצהרות והתחייבויות המוכר – פרק זה עוסק בהתחייבות של המוכר להעביר את הדירה בהתאם למה שהוגדר בסעיף הקודם. בפרק זה המוכר גם מצהיר על כך שהוא בעל הדירה, ואין לאיש טענות לגבי הבעלות, תביעות משפטיות הקשורות לנכס, חריגות בניה וכו. כמובן שאיננו מסתפקים אך ורק בהצהרה, בטרם החתימה על החוזה עורך דין  נדל“ן מבצע בדיקות באופן עצמאי. 

פרק הצהרות והתחייבויות הקונה – על הקונה להצהיר כי בדק ומצא כי הנכס לשביעות רצונו. בפרק זה הוא לוקח על עצמו את ההתחייבות לרכוש את הנכס ומצהיר גם שיש ברשותו את האמצעים לרכוש את את הנכס. 

פרק התמורה – זהו הפרק בו מסדירים את התשלום. אין מדובר אך ורק בסכום, אלא לוח זמנים, אופן התשלום וביטחונות. העניינים הללו עשויים להיות קריטיים מאוד, לשני הצדדים. למשל יתכן כי המוכר במקביל לוקח על עצמו התחייבות לרכישת דירה אחרת, על סמך התקבולים מעסקת המכירה. לכן לוח זמנים של התשלומים חשוב מאוד לצורך התחייבותו בעסקה השנייה. 

פרק מסים ותשלומים אחרים – הסוגיות המרכזיות בפרק זה הן מס הרכישה או מס שבח. הפרק מגדיר את האחריות לתשלום המס. בעיקרון החוק מטיל על המוכר את מס השבח ועל הקונה את מס הרכישה, אך הצדדים עשויים להגיע לסיכומים ביניהם. כמו כן יש להסדיר תשלומים אחרים הקשורים לנכס, עד להעברת הבעלות. 

פרק הפרה ותרופות – פרק זה מסדיר את הצעדים שינקטו בעת הפרת החוזה או הפרת סעיפים מסוימים של החוזה. מקובל לחלק את סעיפי החוזה לסעיפים יסודיים שהם החשובים ביותר לענייני הפרת החוזה, ואת הסעיפים האחרים שהם פחות מהותיים. כאשר הפרתם של סעיפים יסודיים מחייבת פיצוי.

חשוב לציין כי זהו הסבר כללי בלבד. הוא אינו כולל את כל הסעיפים של החוזה ואינו יורד לעומקם. ובוודאי שאינו מהווה תחליף לייעוץ פרטני עם עורך דין חוזים.

שכר טרחה עורך דין מכירת דירה

שכר טרחה עורך דין מכירת דירה

לפני שנדבר על המספרים, כדאי לציין שבעת בחירת עורך דין מקרקעין ללווי בעסקה, חשוב לדון איתו באופי השירות. יתכן כי מדובר בעסקת קניית דירה מקבלן, ואתם מעוניינים שעורך הדין רק ייתן את דעתו על ההסכם לפני שאתם חותמים. יתכן כי אתם רוצים עורך דין שיערוך את כל החוזה מתחילתו ועד סופו. ויתכן גם כי יש צורך בליווי מלא של כל העסקה, מהבדיקות המקדימות ועד השלבים האחרונים. בהתאם לכך העלויות עשויות להשתנות. 

ברמת העיקרון שכר הטרחה נקבע כאחוז מסוים משווי העסקה. בדרך כלל מדובר על כחצי אחוז, אך זה עשוי להיות מעט יותר או מעט פחות. כל עורך דין יכול לקבוע את שכר הטרחה שהוא נוהג לגבות. אתם רשאים לערוך השוואת מחירים, אך אל תשכחו שאינכם מחפשים את הזול ביותר. לפעמים דווקא עורך הדין המנוסה שגובה תעריפים גבוהים יותר, הוא זה המסוגל להעניק לכם את הערך הגבוה ביותר. 

זקוקים לעזרה ברכישה או מכירה של דירה? יש לכם שאלה לגבי שכר טרחה עורך דין מכירת דירה? אתם מוזמנים לפנות למשרדו של עורך הדין מישאל גאון. משרדינו מטפל במגון נושאי מקרקעין עבור לקוחות פרטיים, משקיעים, יזמים וקבלנים.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button