בס"ד

הסכם קניית דו משפחתי

ייצוג רכישת דו משפחתי

הסכם קניית דו משפחתי | ייצוג רכישת דו משפחתי

הסכם קניית דו משפחתי, האם הוא זהה לכל הסכם מכר מקרקעין או שיש כאן סוגיות מיוחדות שצריך לקחת בחשבון? ואם העלינו את השאלה, אתם כבר מבינים שיש כאן נסיבות מיוחדות. ואם חשבתם על רכישה, חפשו עורך דין ייצוג רכישת דו משפחתי על מנת להבטיח כי הכל מתנהל בצורה תקינה.

מה זה דו משפחתי?

בשנים האחרונות, עם הירידה בהיצע השטחים הפנויים לבנייה צמודת קרקע, ועליית מחירי הקרקעות – עלתה הבנייה של בתים דו משפחתיים. זהו פתרון המאפשר לנצל יותר טוב את הקרקע ולהוזיל עלויות. אמנם הוא לא מספק את הפרטיות המושלמת של בית פרטי, אבל בכל זוהי חוויה דומה.

בית דו משפחתי הוא שתי יחידות דיור צמודות אשר נבנו על יחידת קרקע אחת. ולצד היתרונות של ניצול טוב יותר של הקרקע והוזלת העלויות, יש כאן גם סוגיה משפטית שלא ניתן להתעלם ממנה.

כאשר מדובר בבעלות משותפת על הקרקע המחולקת באופן שוויוני, המשמעות היא שכל הבעלות על הקרקע היא משותפת. וזהו יכול להיות מקור לבעיות רבות.

שום משפחה לא תוכל להשתמש בשטח שלה כאילו הוא בבעלותה הפרטית המלאה, היא תמיד תצטרך את הסכמת המשפחה השנייה. ובאופן טבעי עשויות לצוץ מחלוקות.

ואולי הבעיה המהותית ביותר היא כאשר אחד השותפים ירצו למכור את חלקו.   דבר שהוא בלתי אפשרי כאשר הקרקע היא בבעלות משותפת. אז מה עושים?

הסכם קניית דו משפחתי

ייצוג רכישת דו משפחתי

מצב של ריבוי שותפים הוא מצב משתק המקשה על קבלה וביצוע של החלטות. ולצורך העניין, כל מקרה של יותר מבעלים אחד הוא מצב בעייתי של ריבוי שותפים. זהו מכשול בעת מכירת הנכס, אך יש לכך השלכות נוספות.

מצב שכזה גורם לכמה בעיות, אך לכולן ישנו פתרון פשוט והוא עריכת הסכם שיתוף במקרקעין. להלן הנקודות הבעייתיות:

  1. תשכחו מקבלת משכנתא – אם תרצו לקבל משכנתא הבנק לא יסכים כאשר ישנה בעלות משותפת, אלא אם כן כל השותפים יסכימו לחתום על בקשת המשכנתא.
  2. כמעט בלתי אפשרי להוציא היתר בניה – רוצים לערוך איזה שינוי קונסטרוקציוני, אתם צריכים לקבל היתר בנייה. אך לא תוכלו לעשות זאת ללא חתימה כל הבעלים. אם השכן לא חותם, לא יתקיים שום דיון בוועדה.
  3. מחלוקות הכוללות טענות על חריגות בנייה והסגת גבול – כאשר הבעלות משותפת ואין חלוקה ברורה, תמיד ישנו פוטנציאל להאשמות הדדיות של בניה החורגת מהחלק היחסי והסגת גבול.
  4. בעייתיות במצבים של חדלות פירעון – במידה והשכן יכנס להליך חדלות פירעון בו מתבצע כינוס נכסים, הדבר יוצר בעיה גם בחלק שלכם.
  5. פגיעה בשווי הנכס – כל הבעיות שהוזכרו מביאות בסופו של דבר למצב הפוגע בשווי הנכס.

את כל הבעיות הללו ניתן לפתור באמצעות הסכם שיתוף במקרקעין.

הסכם שיתוף במקרקעין

באמצעות עורך דין מקרקעין ניתן לערוך הסכם שיתוף במקרקעין. למעשה אנו ממליצים על עריכת ההסכם עוד בשלבי רכישת המגרש. ההסכם יכול להגדיר את על מערכת היחסים בין השותפים, לרבות הזכות למכירה.

מהרגע שישנו הסכם שיתוף שכזה נפתרות כל הבעיות שהוזכרו. ניתן לקבל היתרי בניה, וגם רוכשים יכולים לקבל משכנתא. ובאופן כללי הדבר מעלה את הערך הנכס.

ישנן גם אפשרויות אחרות. למשל אפשרות אחת היא דווקא פירוק שיתוף במקרקעין, וביצוע פרצלציה של החלקות. ואפשרות שנייה היא רישום בית משותף (אפשר גם במבנה דו משפחתי).

ייצוג רכישת דו משפחתי

הסכם קניית דו משפחתי

במידה ובעלי הנכס מחזיקים בהסכם  שיתוף במקרקעין המתיר לאחד הצדדי למכור את חלקו, ניתן לבצע את העסקה. כמובן שעליכם להתייעץ עם עו“ד נדלן.

עורך דין נדל”ן ראשון לציון  יכול לבצע את כל הבדיקות המקדימות על מנת לברר את הסטטוס המשפטי של הנכס, ולתת לכם אור ירוק להתקדם בעסקה. יתכן כי בעלי הנכס יצטרכו לנקוט בפעולות מסוימות בטרם המכירה, הכל תלוי בנסיבות המקרה.

ולאחר שהכל תקין, עורך דין יכין הסכם קניית דו משפחתי. כלומר הסכם מכר המגדיר את כל תנאי העסקה ומאפייניה.

עורך דין מקרקעין מישאל גאון

הסכם מכר של בית דו משפחתי אינו שונה מכל הסכם מכר אחר, מלבד אותה סוגיה משמעותית של הסכם השיתוף. אם ברצונכם לרכוש בית דו משפחתי פנו אל עו“ד ייצוג רכישת דו משפחתי. אנו במשרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון נבצע את כל הבדיקות המקדימות ונערוף הסכם רכישה שמעניק ביטחון ושקט נפשי.

למשרדינו ניסיון עשיר בתחומי המקרקעין, ואנו עוסקים במגוון תחומים הכוללים ייצוג קבלנים ויזמים, הפרת חוזה דירה, עורך דין תמא 38 ועוד. אני גם בלינקדאין.

הסכם קניית דו משפחתי | ייצוג רכישת דו משפחתי

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

רוצים לרכוש/למכור/להשכיר נכס?
עו"ד נדל"ן מישאל גאון ישמח לעזור לכם!

מלאו את השאלון הקצר ותקבלו ייעוץ ראשוני חינם!

*בכפוף לבדיקת התאמה
Call Now Button