עורך דין מקרקעין מומלץ

איך לבחור עורך דין מקרקעין

כאשר רוצים לבצע עסקת מקרקעין, חייבים עורך דין מקרקעין מומלץ הבקיא בתחום דיני מקרקעין ומביא איתנו את הניסיון הדרוש. עסקאות מסוג זה הן עסקאות מורכבות, עתירות סיכונים ומערבות סכומי כסף גדולים. לכן חשוב להתנהל בצורה זהירה ובליווי משפטי.

אך מה זה דיני מקרקעין, מה זה עורך דין מקרקעין וכמובן איך לבחור עורך דין מקרקעין?

עורך דין מקרקעין רכישת דירה

דיני מקרקעין

בישראל ישנו חוק מקרקעין המסדיר מגוון נושאים הקשורים למקרקעין. כל התחום המשפטי של דיני מקרקעין מתבסס בעיקר על דינים הקשורים לחוק זה, אך לעתים נוגעים גם לתחום משפטיים אחרים כמו חוק החוזים, חוק הירושה ואף חוקים אחרים.

חוק המקרקעין מתייחס למגוון נושאים: בעלות והחזקה במקרקעין, עסקאות במקרקעין, דרישות הרישום של נכסים, דרישת הכתב המעניקה תוקף לעסקאות, עסקאות נוגדות, תקנות השוק, הגנת הבעלות וההחזקה, שיתוף במקרקעין, בתים משותפים, זכויות במקרקעי הזולת, מקרקעי ציבור ומרשם המקרקעין. אלו הם כל הפרקים בחוק המקרקעין, חוק ארוך ומורכב.

החוק נחקק בשנת 1969, לאחר כעשרים שנות עבודה! הוא נועד להחליף חקיקה עות‘ומאנית מהמאה התשע עשרה. ומאז שנכנס לתוקף בוצעו בו עשרות שינויים.

עורך דין מקרקעין מומלץ

מה זה עורך דין מקרקעין

עו“ד מקרקעין הוא עורך דין העוסק בכל מה שנוגע לחוק המקרקעין. אולי השאלה הנכונה היא אינה מה זה עורך דין מקרקעין, אלא מה הוא עושה.

הדוגמה הכי שכיחה היא עורך דין מקרקעין רכישת דירה; כלומר עורך דין המלווה את כל התהליך של רכישת דירה. הוא מבצע בדיקות שונות הקשורות לנכס והרישום שלו ברשויות ומוודא שהכול תקין ותואם לדרישות החוק. הוא עורך חוזה לרכישת הדירה ומסייע בכל ההתנהלות הבירוקרטית של העברת הבעלות.
אך עורך דין מקרקעין מומלץ מעניק הרבה יותר מסיוע ברכישת דירה. הוא מסייע במגוון עסקאות ונושאים משפטיים הקשורים לרכישות נכסי מקרקעין, מכירת נכסים, שיפוץ נכסים, יזמות, סוגיות הקשורות למיסוי מקרקעין , הפשרת קרקעות, שינוי ייעוד קרקע, ליקויי בנייה ועוד.

הלקוחות של עו“ד נדל“ן עשויים להיות אנשים פרטיים, כמו במקרה של עורך דין מקרקעין רכישת דירה. אך במקרים רבים אלו הן חברות או משקיעים הזקוקים לשירותים משפטיים. למשל אם קבוצת יזמים רוצה לרכוש קרקע ולבנות עליה, הם זקוקים להרבה מאוד בדיקות משפטיים וחוזים המגדירים את היחסים ביניהם, חוזים מול הקבלנים שאיתם יעבדו, חוזים מול הגופים הממנים ועוד.

עורך דין לענייני מקרקעין מאפשר להעניק ללקוחותיו התנהלות מהירה ויעילה יותר, התנהלות בטוחה יותר, תכנוני מס אופטימליים וחסכוניים וגם סיוע בכל ההליכים הבירוקרטיים או תביעות משפטיות הקשורות לדיני מקרקעין.

מה זה עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין רכישת דירה

אנו מדברים בהרחבה על הנושא של עורך דין מקרקעין רכישת דירה, מכיוון שזהו נושא רלוונטי לרוב האנשים. אמנם לא כל יום אנו רוכשים דירה, אך רוב האנשים רוכשים לפחות דירה אחת בחייהם. וכאשר הם עושים זאת, זו היא עסקה משמעותית וככל הנראה היקרה ביותר שיעשו במהלך חייהם.

וכאשר אין להם ניסיון בזה, ובמקביל הם נדרשים להשקיע סכומי כסף גבוהים, בוודאי שהם מעוניינים לעשות את הכל בצורה בטוחה וזהירה. עורך דין מקרקעין רכישת דירה מאפשר להם לקדם את העסקה בביטחון.

ישנם הרבה דברים שיכולים להשתבש בעת רכישת דירה. למשל אם מדברים על רכישת דירה מקבלן, אנשים עשויים לחתום על חוזה אותו מציע הקבלן מבלי להבין לעומקם של הדברים. קבלנים נוהגים להציע הסכמי מכר המשרתים את האינטרסים של עצמם ולא את האינטרסים של הלקוח. מי שאינו בקיא בשפה המשפטית יכול להתרשם לטובה מן החוזה, ולהרגיש כאילו החוזה נותן לו מענה לכל סוגיה בעייתית. אך הוא אינו מבין שבסופו של דבר ישנם גם סעיפים המאפשרים לקבלן להפר את הבטחותיו. לכן חשוב תמיד לפנות אל עורך דין מקרקעין מומלץ הבודק את ההסכם בשבע עיניים ומבטח כי האינטרסים של הרוכש ישמרו.

דיני מקרקעין

איך לבחור עורך דין מקרקעין

לעורך הדין ישנה השפעה גדולה על העסקאות שלכם, ולכן חשוב לבחור עורך דין מקרקעין מומלץ ולא סתם אחד שאולי אין לו את הניסיון הדרוש.

הדבר הראשון שצריך להקפיד הוא שזה יהיה עורך דין בעל התמחות בדיני מקרקעין. יתכן שאתם מכירים עורך דין מעולה, אך אולי תחום ההתמחות שלו הוא משפט פלילי או דיני משפחה. מוכשר ככל שיהיה, אין לו ידע מקיף ובטח שלא ניסיון בעסקאות נדל“ן ולכן אינו מתאים עבור המקרה שלכם.

הדבר השני שחשוב לוודא כאשר מחפשים משרד עורכי דין מקרקעין הוא שמדובר בניסיון מעשי ולא רק ידע תאורטי. כלומר חפשו עורך דין שיש לו ותק של כמה שנים טובות. לפעמים גם כדאי לבדוק שיש לעורך הדין ניסיון ספציפי בתחום שרלוונטי עבורכם. למשל ישנם עורכי דין המרבים להתעסק בתמ“א 38, או בנושאים של קבוצות רכישה וכו‘.

והדבר השלישי שתוכלו לעשות זה לשאול חברים ומכרים על הניסיון שלהם. בוודאי יש לכם מישהו במשפחה או בעבודה שרכש דירה לאחרונה, ויכול להמליץ לכם על עורכי דין מקרקעין, וגם לתת טיפים חשובים.

איך לבחור עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין מומלץ

אז הבנתם מה זה עורך דין מקרקעין וגם איך לבחור עורך דין מקרקעין, עכשיו ברצוננו להמליץ לכם על עו“ד מקרקעין מישאל גאון. זהו עורך דין בעל ידע וניסיון בתחום הספציפי והוא יכול לתת לכם את הליווי המשפטי במגוון סוגי עסקאות הכוללות: הסכמי שכירות, עסקאות קומבינציה, הסכמים מול קבלן, קבוצות רכישה, השקעות נדל“ן, מכירת נחלות חקלאיות, התחדשות עירונית ועוד נושאים רבים.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך.