עורך דין מנהל מקרקעי ישראל

עורך דין מנהל מקרקעי ישראל

עורך דין מנהל מקרקעי ישראל מייצג לקוחות שונים, ביניהם לקוחות פרטיים וגם אגודות שיתופיות, בתביעות ועניינים משפטיים מול מנהל מקרקעי ישראל; או כפי שהוא מכונה היום רשות מקרקעי ישראל. עו“ד מקרקעין רחובות מסייע לכם בנושאים הקשורים אל חוזה חכירה מנהל מקרקעי ישראל, פעילות לא חקלאית, שימושים חורגים, בנייה ללא היתר, מחלוקות כספיות (דמי הסכמה, דמי חכירה, היוון ועוד), תביעות להכרה בזכויות, תביעות פינוי, קבלת היתרי בנייה ועוד.

עוד מקרקעין רחובות

עורך דין מנהל מקרקעי ישראל

מנהל מקרקעי ישראל הוא הגוף שהוקם במטרה לנהל את קרקעות המדינה. הוא פעל מכוח חוק מנהל מקרקעי ישראל, תש“ך, 1960. בשנת 2013 נכנסה לתוקפה רפורמה, ומאז הגוף נקרא רשות מקרקעי ישראל. המנהל הוקם על מנת לנהל קרקעות בבעלות ממשלת ישראל, הקרן הקיימת לישראל ורשות הפיתוח.
הסיבה להקמת מנהל מקרקעי ישראל הייתה בעיקרה על מנת לשמור על אדמות המדינה והאינטרסים הלאומיים. באחריותו של המנהל כ 90% מהאדמות של מדינת ישראל.

כיום, במסגרת רשות מקרקעי ישראל, המדיניות נקבעת על ידי מועצת מקרקעי ישראל. זהו גוף בראשו עומד שר הבינוי והשיכון, וחברים בו מנכ“לים של משרדי ממשלה ונציגי הקרן הקיימת לישראל.

מטרות רשות מקרקעי ישראל כיום הוגדרו כניהול המקרקעין לשם פיתוחה של מדינת ישראל לטובת כלל הציבור, הסביבה והדורות הבאים. המנהל מנסה ליצור איזון בין צורכי השימור והסביבה, לבין צורכי הפיתוח. כמו כן הוא נועד על מנת לקדם תחרות בשוק ומניעת ריכוזיות בהחזקת מקרקעין.

במסגרת הרשות פועלת החטיבה לשמירה על קרקעות המדינה. היא נועדה על מנת למנוע פלישות לקרקע, הסגות גבול והפרות חוזים. היא עוסקת באיתור שימושים חורגים בקרקעות שתחת סמכותה וביצוע פעולות אכיפה.

חוזה חכירה מנהל מקרקעי ישראל

חוזה חכירה מנהל מקרקעי ישראל

חוזה חכירה מנהל מקרקעי ישראל הוא הסכם הנחתם בין רשות מקרקעי ישראל לבין החוכר המקבל זכות על המקרקעין למשל פרק הזמן המצוין בחוזה. הדגש כאן הוא חוזה לטווח ארוך, בדרך כלל מעל תקופה של מעל 5 שנים. הוא דומה להסכם שכירות, אך הוא מעניק יותר חופש לחוכר מבחינת השימוש בקרקע, דבר המתאפשר מכיוון שזוהי חכירה לשנים ארוכות.

בטרם הקמת המדינה, אדמות רבות בשטחי ארץ ישראל נרכשו על ידי כספי תורמים ונדבנים יהודים מהעולם. לאחר הקמת המדינה נשאלה השאלה מה יהיה מעמדן החוקי של אותן אדמות, וזוהי אחת הסיבות להקמת מנהל מקרקעי ישראל. ההחלטה הייתה שקרקעות שנקנו לטובת העם היהודי לא ימכרו, אך תתאפשר חכירתם למשך שנים רבות. הסכמי החכירה ניתנים לתקופה של 49 שנים.

במקרים רבים אזרחים נזקקים לעזרתו של עורך דין מנהל מקרקעי ישראל / עו“ד מקרקעין ברחובות על מנת להסדיר סוגיות הקשורות לחידוש חוזה חכירה או ביטול חוזה חכירה.

ביטול חוזה חכירה – ישנם מקרים בהם רשות מקרקעי ישראל מבקשת לבטל חוזה חכירה או להערים קשיים בעת חידוש חוזה החכירה. הסיבות לביטול חוזה חכירה הן בדרך כלל תוצאה של הפרת חוזה החכירה המתגלה על ידי החטיבה לשמירה על קרקעות המדינה; זהו הגוף המופקד לעקוב ולוודא כי החוכר עומד בתנאי החוזה. אי עמידה בתנאי החכירה היא כמובן עבירה על החוק וצפויה להביא לאיבוד הזכויות בקרקע.

חידוש חוזה חכירה – חוזה חכירה מנהל מקרקעי ישראל ניתן לתקופה של 49 שנים. כאשר תוקפו של החוזה עומד לפוג, יש להגיש בקשה לחוזה חכירה חדש. מקובל להגיש את הבקשה כאשר נותרו 7 שנים לסיום החוזה הקיים. במידה והחוכר עומד בתנאים יתבצע חידוש. במסגרת התנאים רשות מקרקעי ישראל בודקת:

  • האם לחוכר ישנו חוזה בתוקף.
  • האם הפר את החוזה.
  • האם העניק זכויות לצד שלישי ללא אישור מנהל מקרקעי ישראל.
  • האם אין הגבלות משפטיות שעלולות למנוע את חידוש החכירה.

חידוש החוזה צריך להתבצע לפי תנאי החוזה הישן. אך כבר היו מקרים שונים בהם רשות מקרקעי ישראל ניסתה לכפות תנאים חדשים באמצעות טיעונים שונים, אך אלו בדרך כלל נדחים על ידי בתי המשפט. אם זהו המקרה שלכם, חשוב להתייעץ עם עורך דין מנהל מקרקעי ישראל.

עורך דין מנהל מקרקעי ישראל

עו“ד מקרקעין רחובות

עו“ד מקרקעין רחובות, מישאל גאון, מעניק לכם סיוע משפטי במגוון נושאים הקשורים לתחום המקרקעין והנדל“ן. עורכי דין לענייני מקרקעין מביאים איתם ניסיון רב בכל תחומי המקרקעין ויכולים ללוות אתכם בכל סוגי העסקאות עם שירותי ייעוץ, ביצוע הליכים בירוקרטיים מול הרשויות, ייצוג בבתי המשפט, בדיקות נאותות משפטית ועריכת חוזים.

עורך דין מקרקעין מישאל גאון מעניק סיוע ללקוחות פרטיים ועסקיים. במסגרת השירותים אנו מטפלים בהסכמי מכר רכישת דירה, חוזה מול קבלן, ייצוג תמ"א 38, הסכמי שיתוף, הסכמי קומבינציה, הסכם חלוקת עיזבון, העברת דירה במתנה ועוד.

הוראות הגעה למשרדינו בקישור זה

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button