בס"ד

חוזה שכירות עורך דין

חוזה שכירות עורך דין

חוזה שכירות עורך דין | שכר טרחה עורך דין חוזה שכירות | עלות חוזה שכירות אצל עורך דין

חוזה, כל סוג של חוזה, הוא מסמך משפטי מחייב; בטח שלא דבר שחותמים עליו בקלות דעת. ישנם סוגים שונים של חוזים, וחוזה שכירות דירה הוא אחת הדוגמאות.

בין אם הינך בעל נכס הרוצה להציע את הנכס להשכרה, ובין אם אתה זה המחפש אחר נכס להשכרה – האינטרס של שניכם הוא לחתום על חוזה. אמנם כל צד חושב על האינטרסים שלו, ובוודאי מעסיק עורך דין חוזים מטעמו, אך בסופו של דבר הסכם מוצלח הוא הסכם המאזן בין האינטרסים של שני הצדדים ומעניק לכולם ביטחון. זה נכון כאשר מדובר על חוזה שכירות בלתי מוגנת, הסכם מכר דירה או כל סוג של חוזה אחר.

במאמר זה נרחיב על החשיבות של עורך דין מקרקעין לצורך עריכת חוזה השכירות, וגם עלות חוזה שכירות אצל עורך דין (שכר טרחה עורך דין חוזה שכירות).

שכר טרחה עורך דין חוזה שכירות

חוזה שכירות עורך דין

כפי שאמרנו החוזה משרת את טובת שני הצדדים. חוזה השכירות מגדיר את כל התנאים של העסקה, וזה חשוב גם עבור המשכיר וגם עבור השוכר.

חוזה שכירות נעשה בהתאמה אישית, כלומר יש להתאים אותו גם עבור הצרכים של השוכר והמשכיר, וגם עבור מאפייני הנכס. זוהי הסיבה מדוע אינכם יכולים להסתמך על חוזה שכירות להורדה מהאינטרנט.

אך למרות ההבדלים בין חוזי השכירות, ניתן לראות בכל החוזים את אותם קווי מסגרת.

הגדרת התשלום – דמי השכירות מוגדרים במדויק בחוזה, לרבות מועד התשלום ואופן התשלום. שכר דירה בדרך כלל משולם באופן חודשי, הדבר מקובל והיגיוני. אך בעלי נכסים עשויים להגדיר את שכר הדירה במונחים שנתיים, זאת על מנת להבטיח את מלוא שכר הדירה במקרה של עזיבת הדייר.

אחריות על תשלומים שוטפים – בכל דירה אנו יכולים למצוא עלויות ארנונה, חשבון חשמל, אינטרנט ואפילו ועד בית. אלו הן רק כמה דוגמאות לתשלומים שוטפים. אפשר להטיל את האחריות על השוכרים, ואפשר לגלם זאת בשכר הדירה. אבל כמו תמיד, הכל חייב להיות מסוכם וברור במסגרת החוזה.

מצב הנכס – פרק זה משרת גם את השוכרים וגם את המשכירים. מקובל כי השוכרים מצהירים כי הם בדקו את הנכס ואת הסביבה, והוא נמצא כמתאים עבורם. זה חשוב מאוד על מנת למנוע טענות שווא לצורך ביטול חוזה שכירות.

הכנסת שינויים בנכס – יתכן כי שוכרים לטווח ארוך ירצו לערוך שינויים בנכס על מנת להתאים אותו לצרכים שלכם. יתכן כי הדבר משרת את האינטרס שלכם, ואף יכול להביא לעליית ערך. אך לא בהכרח. לכן חשוב לציין בחוזה כי כל שינוי מחייב את הסכמתכם. יתר על כן, אנו ממליצים על הוספת סעיף הקובע כי במידה ובוצעו שינויים שאינם בהסכמת בעל הנכס, על השוכר לשאת בהוצאות הכרוכות לצורך החזרת המצב לקדמותו.

הוצאות תחזוקה – כאשר מדובר על שכירות לטווח ארוך, זה רק טבעי כי יצוצו בעיות תחזוקה שונות. חשוב להגדיר מי נושא באחריות לשלם על התיקונים הללו, לא אחת זהו גורם מחלוקת מרכזי. אנו ממליצים על 2 עקרונות: הראשון הוא הפרדה בין בלאי טבעי, לבין נזקים שנגרמו מתוך מחדליו של השוכר. והעיקרון השני הוא הטלת החובה על השוער לדווח על בעיות בזמן, ולמנוע את התרחבות הנזק.

עלות חוזה שכירות אצל עורך דין

שכר טרחה עורך דין חוזה שכירות

כאשר מדברים על חוזה שכירות עורך דין הוא דבר הכרחי, הוא מעניק לכם ביטחון ומונע בעיות שעלולות לגרום לעוגמת נפש, וגם עלויות כלכליות.

סכסוכים ובעיות מול בעל הדירה יכולים לפגוע באיכות החיים שלכם, ורבים מהם ניתן למנוע באמצעות חוזים נכונים.

לכן, כאשר מדברים על עלות חוזה שכירות אצל עורך דין, יש להבין כי אתם מקבלים הרבה ערך. אין מחיר לשקט הנפשי שלכם.

שכר טרחה עורך דין חוזה שכירות הוא בדרך כלל כמחצית מסכום השכירות החודשית.

חוזה שכירות עורך דין

עלות חוזה שכירות אצל עורך דין

אם תרצו לדעת כמה עולה לערוך חוזה שכירות לדירה, אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון, כאן תוכל לקבל הצעת מחיר אישית.

משרדינו מעניק ליווי משפטי לשוכרים ומשכירים, ויש לנו ניסיון בכל סוגיות המקרקעין לרבות: ייצוג קבלנים, בן ממשיך במושב, קניית דירה מקבלן, הסכם מכירת דו משפחתי ועוד.

לכל עסקה אנו נכנסים במלוא הרצינות, מבצעים את כל הבדיקות הדרושות ועושים הכל על מנת לקדם עסקאות בטוחות, ולטפל בכל ההיבטים הבירוקרטיים.

משרדינו נמצא ברחוב ההגנה 13 ראשון לציון, מגדל ירון מילר. הוראות הגעה בגוגל

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

רוצים לרכוש/למכור/להשכיר נכס?
עו"ד נדל"ן מישאל גאון ישמח לעזור לכם!

מלאו את השאלון הקצר ותקבלו ייעוץ ראשוני חינם!

*בכפוף לבדיקת התאמה
Call Now Button