חוזה שכירות סטנדרטי 2023

חוזה שכירות סטנדרטי 2023

חוזה שכירות סטנדרטי 2023 – כל מה שצריך לדעת

חוזה שכירות מומלץ הוא לפני הכל חוזה שנערך באמצעות עורך דין נדל“ן, בהתאמה אישית לנכס ולאינטרסים של הצדדים החותמים על החוזה. חיפוש אחר חוזה שכירות להדפסה חינם הוא אינו הדבר המומלץ, מכיוון שבחוזים מסוג זה עלולים להיות כשלים משפטיים רבים אשר יתגלו בשעת מחלוקת.

חוזה שכירות מומלץ

חוזה שכירות סטנדרטי 2023

ישראלים רבים מתגוררים בדירות שכורות, לעתים בשלב מסוים של החיים, ולעתים למשך תקופות ארוכות. אלו עשויים להיות סטודנטים המחפשים להשכיר דירה סמוך למוסד הלימודים; כאלו נראה הרבה בתל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים בהן נמצאות האוניברסיטאות המרכזיות בישראל. אך אלו יכולות להיות גם משפחות שאין ביכולתן לרכוש דירה, או שאולי הם חוסכים לרכישת דירה משל עצמם.

כאשר שוכרים דירה, מצד אחד ישנו בעל הנכס הרוצה לוודא כי השוכרים ישמרו על הנכס ולא יגרמו לו נזקים. הוא רוצה לדעת כי הם ישלמו את כל התשלומים ולא ישאירו אותו עם חובות. וכמובן הוא רוצה לוודא שהוא יקבל את דמי השכירות בזמן.

ומהצד השני יש לנו את השוכרים. הם רוצים ליהנות מהנכס ולהרגיש ביטחון ויציבות למרות שהנכס אינו שלהם. הם רוצים שיהיה מי שיטפל בכל מיני בעיות תחזוקה ושיתנהל מולם בצורה הוגנת.

הסכם שכירות דירה מגדיר את החובות והזכויות של כל אחד מהצדדים. הסכם טוב מבטיח את האינטרסים של כל אחד מהצדדים וקובע את כל מנגנוני הביטחון. למרות שרבים מחפשים אחר חוזה שכירות סטנדרטי 2023, חשוב להבהיר כי חוזים משתנים בהתאם למאפיינים של הנכס ומאפייני העסקה שסוכמו בין שני הצדדים. אמנם לחוזים מבנה סטנדרטי, והם נוגעים באותן הנקודות – אך בפועל הם שונים מאוד. כאשר חותמים על חוזה שכירות בלתי מוגנת, אין תחליף לעורך דין מטעמכם.

חוזה שכירות להדפסה חינם

חוזה שכירות מומלץ

בין אם מצאתם חוזה שכירות להדפסה חינם, או שהקשבתם לעצתנו ונעזרתם בעורך דין לענייני חוזים, אתם תמיד צפויים לפגוש בחוזה את הנקודות הבאות. כל החוזים יתייחסו אליהם, אך לא בהכרח יקבעו את אותו הדבר:

דמי השכירות – דמי השכירות חייבים להיות מוגדרים בחוזה השכירות, ואיננו מדברים אך ורק על סכום. יש לקבוע את הסכום, את מועד התשלום ואת אופן התשלום. הנוהג המקובל הוא הוא לשלם מידי חודש את שכר הדירה. זה בסדר גמור, אך שימו לב כי מבחינת הדקויות המשפטיות עורכי דין מקרקעין ממליצים על ניסוח שונה. בתור בעלי הנכס אתם רוצים להבטיח לעצמכם את מלוא שכר הדירה במקרה שבו הדיירים יחליטו לעזוב, ולכן מגדירים את שכר הדירה השנתי וקובעים כי ישולם ב 12 תשלומים חודשיים שווים.

מטרת השימוש בדירה – אתם מציעים את הנכס למטרות מגורים, אך אל תחשבו שזה מובן מאליו. כבר היו מקרים של תביעות משפטיות לגבי דיירים שעשו שימושים שונים בנכס, כמו למשל מטרות עסקיות. ההמלצה של עורך דין חוזים היא לציין במפורש כי הדירה היא למטרת מגורים, ולקבוע כי הדיירים אינם יכולים להעביר זכויות לצד שלישי.

הגדרת מצב הדירה – אחד הדברים החשובים בחוזה שכירות הוא הצהרה של השוכרים כי הם בדקו את הנכס וסביבתו, ומצאו כי הוא מתאים עבורם במצבם הנוכחי. הצהרה זו על מצב הדירה חשובה, היא יכולה לסייע למנוע טענות עתידיות אשר ישמשו לצורך התחמקות מתשלום או ביטול החוזה.

שינויים בנכס – חשוב לציין כי השוכרים מתחייבים לשמור על הנכס ולא לערוך בו שינויים. יש לציין כי כל שינוי/שיפוץ דורש את הסכמתכם. ויש לציין כי במידה ובוצע שינוי שלא בהסכמתכם, על השוכר לשאת בהוצאות הכרוכות בהחזרת המצב לקדמותו.

תחזוקה ותיקון נזקים בדירה – כאשר מתגוררים בנכס לאורך זמן, זה טבעי כי יהיו נזקים ובעיות תחזוקה. חלקם תוצאה של בלאי טבעי, אחרים עשויים להיות בגלל רשלנות או מחדל של השוכרים. חשוב להגדיר במפורש מי אחראי לתיקונים בדירה. כמובן שמקובל שבעל הנכס יהיה אחראי על בעיות של בלאי טבעי. ואילו נזקים שנגרמו כתוצאה ממעשים של השוכרים צריכים להיות באחריותם. נקודה חשובה נוספת היא להטיל על השוכרים את האחריות להודיע לבעל הנכס על כל בעיה. למשל אם ישנה נזילת מים, זוהי סוגיה של בלאי טבעי. אך אם הדיירים יתמהמהו לדווח, הנזק ילך ויגדל.

תשלומים שוטפים – לדירות מגורים ישנם תשלומים שונים כמו תשלומי ארנונה, תשלומי ועד הבית, חשבונות חשמל ואחרים. אתם יכולים להגיע לכל הסדר לגבי התשלומים, אך חשוב שהכול יהיה מוגדר היטב בחוזה. באופן טבעי התשלומים השוטפים הם באחריות השוכרים. למשל חשבון החשמל הוא תוצאה ישירה של היקף השימוש, ולכן טבעי להטיל את האחריות על השוכרים. אך ישנם מקרים, כמו שכירות לטווח קצר, בהם מגלמים את העלות הממוצעת בשכר הדירה.

חוזה שכירות להדפסה חינם

כפי שהבנתם לכל חוזה ישנם היבטים משפטיים רבים, כאשר לכל אחד נדרשת קסטומיזציה בהתאם לצרכים של הצדדים ומאפייני הנכס. וזוהי אחת מהסיבות מדוע חוזה שכירות להורדה הוא אינו האפשרות האידאלית.
חוזה שכירות מומלץ הוא חוזה שנערך על ידי עורך דין מקרקעין. חוזה המשקף את האינטרסים של שני הצדדים בעסקה וקובע מנגנוני ביטחון לרווחתם של שני הצדדים. על החוזה להגדיר היטב את כל תנאי העסקה, הפרות של העסקה ותרופות.

חוזה שכירות סטנדרטי 2023

חוזה שכירות סטנדרטי 2023

לצורך עריכת חוזה שכירות, כמו כל חוזה אחר – חייבים עורך דין לענייני חוזים. משרד עורכי דין מישאל גאון עומד לשירותכם לצורך הכנת חוזים בתחום הנדל“ן והמקרקעין. אנו הכתובות כאשר נזקקים לחוזה שכירות, הסכם מכר לרכישת דירה, חוזה תמ“א 38, הסכם קומבינציה וכל נושא בתחום המקרקעין.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button