עורך דין מושבים

עורך דין מושבים

עורך דין מושבים בקיא במבחר דינים וסוגיות משפטיות הקשורים למושבים ונחלות חקלאיות. הוא מביא איתו ידע בדיני מושבים, הליכים ותקנות, פסקי דין ותקדימים משפטיים וכל החקיקה הקשורה בנושא. עורך דין לענייני מושבים מעניק לכם ייעוץ, סיוע וליווי משפטי בכל הסוגיות הרלוונטיות עבור מושבים, אגודות שיתופיות, ועדים מקומיים, תאגידים, פרטיים, יזמים וחוכרים.

דיני מושבים

הסוגיות הקשורות למושבים ונחלות חקלאיות הן סוגיות ייחודיות. עורך דין נדל“ן הרגיל לטפל בסוגיות רגילות של קרקעות לבנייה, רכישת דירה, קבוצות רכישה וכו‘, לא תמיד בקיא בכל הסוגיות המשפטיות הייחודיות של דיני מושבים.

במסגרת הידע המשפטי על עורך הדין לשלוט בסוגיות הקשורות לחוק המקרקעין, תקנות האגודות השיתופיות, דיני חוזים, חוק ההתיישבות החקלאית, חוק מיסוי מקרקעין ואפילו סוגיות הקשורות לחוק הירושה או חוק יחסי ממון בין בני זוג.

הסוגיות המשפטיות שיכולות להתעורר הן רבות. ובמקרים רבים נדרשת לא רק הכרות מעמיקה עם החקיקה, אלא גם יכולת למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות מורכבות. ולכן חשוב לפנות אל עורך דין מושבים בעל ניסיון בתחום.

עורכי דין לענייני מושבים

עורכי דין לענייני מושבים

עורכי דין לענייני מושבים עשויים להעניק לכם סיוע וליווי משפטי במגוון סוגיות הכוללות:

  • ירושה במשק חקלאי – במקרים של משק חקלאי ישנן הוראות מיוחדות (סעיף 114 לחוק הירושה). הסיבה לכך היא שזהו בדרך כלל נכס הנמצא בבעלות רשות מקרקעי ישראל ומוחזק בהסכם חכירה במעמד של ”בר רשות“. המעמד המשפטי המיוחד מגביל את אפשרויות ההורשה של הזכויות ולכן במקרים רבים סוגיות של בנים ממשיכים ומימוש צוואה עלולים להפוך למאבק משפטי.
  • סכסוכי חברים באגודה שיתופית – במקרים רבים ישנן סכסוכים בין חברים במושב (סכסוכים פנימיים) אשר מוכרעים באמצעים משפטיים. אלו יכולים להיות סכסוכים בין חבר לבין מוסדות האגודה, סכסוכי גבולות, סוגיות הקשורות לפולשים ועוד. עורך דין מושבים יכול להעניק לכם את הסיוע המשפטי בסוגיות אלו, ולסייע בהכרעה מהירה ויעילה המבוססת על פתרונות יצירתיים.
  • בנייה בלתי חוקית בנחלה. לא אחת אנו רואים מקרים של נחלות חקלאיות שנבנו בהן צימרים, מתקנים חקלאיים שהפכו למחסנים וכל מיני מקרים של בנייה לא חוקית או שינוי ייעוד הקרקע החקלאית ללא היתר. על פי רשות מקרקעי ישראל אין התיישנות לעבירות מסוג אלו ולכן חשוב להסדיר את הסוגיות הנ“ל. החלטה 1458 מביאה בשורה טובה בנושא, אך על מנת ליהנות ממנה יש להסדיר את כל השימושים החורגים ולשלם קנסות.
  • היוון נחלות. הרפורמה של רשות מקרקעי ישראל מאפשרת לבעלי משק חקלאי בסטטוס של ”בר רשות“ לעבור תהליך של מעבר ל“חוכר לדורות“. זהו הליך משפטי הדורש תשלום דמי היוון והוא מאפשר להעביר את זכויות החכירה לדורות הבאים.

ועוד מבחר סוגיות של חלוקת נחלה בין אחים, הפשרת קרקעות לבנייה, בוררות מול אגודות שיתופיות, פרצלציה, קיום צוואה בנחלה חקלאית, עסקת מכר משק עזר ועוד.

דיני מושבים

עורך דין מושבים

החיים יכולים לזמן לכם מבחר סיטואציות ובעיות משפטיות. התפקיד של עורכי דין לענייני מושבים הוא לא רק לחלץ אתכם מבעיות אלו, אלה גם למנוע אותן ולמזער סיכונים משפטיים וכלכליים שיכולים להיגרם לכם. חשוב שאלו יהיו עורכי דין בעלי הכרות עם החקיקה, וגם עם מערכת קבלת ההחלטות בגופים הרלוונטיים.

הסוגיות המשפטיות יכולות להיות שונות במהותן, ומורכבות מאוד. הן עשויות לגעת בפעולות שבוצעו לפני שנים, הסכמים היסטוריים וחקיקה שהשתנתה במשך השנים. חשוב שזה יהיה עורך דין מנוסה הבקיא בכל החקיקה – ההיסטורית וגם השינויים של השנים האחרונות; וכאלו היו לא מעט. הידע המקיף מאפשר לו לזהות את ההזדמנויות הקיימות ומעניקות לו את היכולות למצוא פתרונות יצירתיים ברוח הזמן.

עורך דין מושבים

משרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון

משרד עורכי דין מקרקעין מישאל גאון עומד לשירותכם במבחר סוגיות משפטיות של דיני מושבים ודיני מקרקעין. אנו מביאים ניסיון רב בתחום, ואת היכולת למצוא פתרונות יצירתיים למקרים מורכבים, עריכת חוזים וליווי משפטי ליזמים, קבלנים, חברות ופרטיים בפרויקטים וסוגיות משפטיות שונות.

מלבד ייצוג בסוגיות הקשורות למושבים ונחלות קרקעיות, אנו מטפלים גם בתחומים הבאים: הסכמי רכישה, עסקאות קומבינציה, תמא 38, רכישת דירה מקבלן, חוזה שכירות בלתי מוגנת ועוד.

בעזרת ליווי משפטי ניתן למנוע תביעות משפטיות עתידיות, ליישב סכסוכים למנוע קנסות ולהפחית קנסות. לא מומלץ לבצע שום פעולה או עסקה ללא עורך דין מקרקעין המכיר את תחום המושבים והנחלות הקרקעיות.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות

 

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button