חוזה שכירות דירה קצר

חוזה שכירות דירה קצר

חוזה שכירות קצר מתאים עבור מקרים בהם שני הצדדים מעוניינים לחתום על הסכם לפרק זמן קצר ומוגבל. למשל כאשר משפחה מחכה לכניסתה לדירה שרכשה, והיא זקוקה רק לפתרון זמני של מספר חודשים – היא זקוקה לשכירות קצרה. ומכיוון שתקופת השכירות קצרה, כך גם החוזה פחות מורכב. אך באותה הנשימה חשוב לציין כי ללא תלות בתקופת השכירות, תמיד ישנם סיכונים ותמיד כדאי להיעזר בעורך דין.

אז מה צריך לדעת על הסכם שכירות קצר, האם כדאי לחפש הסכם שכירות בלתי מוגנת סטנדרטי doc או שיש בו בעייתיות?

הסכם שכירות בלתי מוגנת סטנדרטי doc

חוזה שכירות להדפסה

כאשר זקוקים להסכם שכירות, ישנן שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לגשת אל משרד עורכי דין מקרקעין ונדל“ן, ושם יערכו עבורכם חוזה בהתאמה אישית. חוזה אשר יבטיח את כל האינטרסים שלכם, יעגן את הזכויות והחובות ויעניק לכם הגנה ושקט נפשי. ומנגד, ישנה גם אפשרות לחפש הסכם שכירות להורדה באינטרנט. כך תוכלו לחסוך שכר טרחה עורך דין מקרקעין, ורק לשנות מעט את החוזה על מנת שיתאים עבורכם. אך לא לטעות, מדובר בפתח להרבה בעיות.

אם חיפשתם הסכם שכירות בלתי מוגנת סטנדרטי doc, יש להכניס את פרטי השוכר והמשכיר, את פרטי הדירה ומאפיינה וגם פרטים נוספים. אבל החוזה עצמו יהיה סטנדרטי ואם אין לכם ידע משפטי, אין טעם לנסות לערוך בו שינויים. זה נשמע אולי פתרון מהיר ופשוט, אך הניסיון מוכיח כי הסכמים שכאלו עשויים להיות בעייתיים מאוד ולהוביל לבעיות משפטיות בעתיד.

חוזה שכירות דירה קצר

כיום ישנם רבים המחזיקים בדירות להשקעה, ולכן גם עולה הביקוש לשכירות לטווח קצר. אנשים רבים פונים אל הנישה התיירותית ואפילו נוודים דיגיטליים הנוהגים לשהות במקום תקופות ארוכות של כמה חודשים, אך עדיין לצורך העניין זוהי תקופת שכירות קצרה.

חוזה שכירות להדפסה יכול להתאים לבעלי נכסים המרבים להשכיר את הנכס לתקופות קצרות. אך איננו מתכוונים להורדת חוזה מהאינטרנט. אם יש לכם דירה שאתם מרבים להשכירה לתקופות קצרות, אנו ממליצים לכם לפנות אל עורך דין נדל“ן על מנת לערוך הסכם קצר. תוכלו להשקיע פעם אחת בעריכת ההסכם, אך להמשיך להשתמש בו כל פעם מול דיירים אחרים. כך תדעו שההסכם מותאם לצרכים שלכם ותמנעו מסיכונים מיותרים. ובמקביל תוכלו גם לחסוך בעלויות ולא לשלם כל פעם מחדש עבור עורך דין חוזים.

חוזה שכירות להדפסה

הסכם שכירות בלתי מוגנת סטנדרטי doc

אם אתם מחזיקים בנכס אותו תרצו להשכיר למטרות תיירותיות, אתם בהחלט יכולים לבקש מעורך דין לערוך עבורם הסכם סטנדרטי, ולהשתמש בו בכל פעם מחדש. מכיוון שההסכם כבר הותאם עבור הנכס והצרכים שלכם, תצטרכו רק לעדכן את הפרטים הבסיסיים בכל פעם, להדפיסו ולחתום מחדש. למשל תצטרכו לשנות את שם המשכיר, את התאריכים ואת הסכום לתשלום (אם תרצו).

להלן כמה נקודות חשובות עבור חוזה שכירות דירה קצר:

רשימת מלאי – כאשר מדובר בהשכרת דירות לטווח קצר, שוכרי הדירות בדרך כלל מחפשים דירות מרוהטות ומאובזרות. זהו יכול להיות ריהוט בסיסי, וזהו יכול להיות ריהוט ואבזור מקיף ויקר. אם מדובר בהשכרת דירות למטרות נופש בוודאי מדובר בתכולת דירה מלאה הכוללת ריהוט, מכשירי חשמל, כלי מטבח ועוד. גם אלו צריכים להיכלל בחוזה ויש להטיל על השוכרים את האחריות לשמור עליהם.

תקופת השכירות – יש להגדיר במפורש מהי תקופת השכירות. מתי מוסרים את המפתחות לדירה ומתי יש לפנות את הדירה. כאשר מדובר בחוזים לטווח קצר, בדרך כלל לא כוללים סעיפים לגבי הארכת מועד השכירות.

הוצאות – בכל חוזה שכירות חשוב להגדיר מי נושא בהוצאות התשלומים השונים, כמו למשל המים, החשמל והארנונה. בחוזה שכירות לטווח ארוך מקובל להטיל את האחריות על השוכר, זהו הדבר ההגיוני ביותר. אך במידה ואתם פונים לנישה התיירותית, זה לא ממש מעשי. מוטב לגלם הוצאות אלו במחיר השכירות.

ענייני התשלום והביטחונות – יש להגדיר את כל ענייני התשלום. מהו שכר הדירה החודשי, מועדי התשלום, אופן התשלום וביטחונות שונים.

חוזה שכירות דירה קצר

משרד עורכי דין מישאל גאון

משרדינו מטפל בכל ענייני המקרקעין והנדל“ן. אנו מעניקים את כל מעטפת השירותים המשפטית גם עבור בעלי הנכסים וגם עבור השוכרים. אנו יכולים לסייע לכם בעריכת חוזה שכירות בלתי מוגנת, חוזה שכירות לטווח ארוך או הסכם שכירות קצר. אנו תמיד דואגים להבטיח את כל האינטרסים של הלקוחות שלנו בחוזה משפטי.

למשרדינו ניסיון רב בתחומי המקרקעין, ואנו מעניקים שירותים לרוכשי דירות, משקיעים, קבלנים, ועדי בתים ועוד. אנו מטפלים במגוון נושאים הקשורים להתחדשות עירונית, פינוי בינוי, ייצוג יזמים וקבלנים, רכישת דירה יד שנייה, רכישת דירה מקבלן, תמא 38 ועוד.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק

חוזה שכירות דירה קצר | חוזה שכירות להדפסה |הסכם שכירות בלתי מוגנת סטנדרטי doc

אהבתם? שתפו!

עורך דין מקרקעין מישאל גאון
עו״ד מישאל גאון
מנהל המשרד

איך אפשר לעזור?

בעסקאות נדלן מכל סוג בוחרים את המבינים בנדל"ן. לאורך השנים עסק עו״ד מישאל גאון בתחום הנדל״ן ממגוון זוויות. יחד עם שאר חברי הצוות במשרד העוסקים כל אחד בתחום הנדל״ן 15 שנה לפחות, נעניק לכם את הליווי האיכותי עם פתרונות מותאמים לכל צורך בתחום המקרקעין. תמיד מדובר בתהליך משמעותי שמצריך ידע מקצועי רחב והרבה מעבר. "זו תהיה עבורי זכות גדולה ללוות גם אתכם!" שלכם, עו״ד מישאל גאון

שאלה? כתבו לנו!

המדריך השלם למכירת ורכישת דירה בישראל!

מדריך מיוחד שילווה אותכם לאורך כל התהליך. 

Call Now Button